Bekijk volle/desktop versie : Vierde lief is de ware



Pagina's : [1] 2

26-04-2011, 20:57

Citaat:
VUB-professor Jean Paul Van Bendegem is kansberekening dé manier om de ideale partner te vinden. Uw vierde lief zou de ware zijn. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Professor Logica en Wetenschapsfilosofie aan de Vrije Universiteit Brussel, Jean Paul Van Bendegem, gelooft dat in de liefde een logisch patroon zit. In zijn lezingreeks ‘De wiskunde in het seksuele’ past hij de principes van kansberekening toe.

Het is een onromantische gedachte, maar de logica gaat als volgt: ‘Laat je eerste drie lieven passeren. Neem de beste van die drie als standaard en de eerstvolgende die dat niveau weet te evenaren of verbeteren, is de ware.’ Wiskundig gezien vind je daarna namelijk geen betere partner meer.

Hij maakt de vergelijking met een kartonnen doos waar tien kaartjes in zitten. ‘Op elke kaartje staat een cijfer tussen nul en tien. Het is de bedoeling dat je het hoogste cijfer eruit pikt: een acht, negen of tien. De kans is klein dat je bij de eerste drie pogingen de beste kaarten eruit haalt. Zo gaat het ook in de liefde. De kans dat je in je eerste drie relaties de ware vindt, is klein. Na drie keer proberen heb je 37 procent slaagkans. Beter zal het niet worden, ook niet in relaties.‘

Lotjestrek

‘Zit je in een goede relatie, maak die dan niet kapot omdat het nog maar je tweede of derde partner is’, geeft de professor nog mee als raad. ‘Je zal maar pech hebben dat je meteen de spreekwoordelijke nummer acht, negen of tien uit de doos viste en dumpte. En dan vind je nooit beter’, aldus Van Bendegem.

De professor maakt ook nog een kanttekening: ‘Er zijn nog zwaktes. De wiskunde houdt geen rekening met de duur van je relaties en hoe je als mens verandert. Mensen verlagen soms ook hun lat en denken achteraf dat hun relatie van toen toch niet zo slecht was.’
‘Het blijft dus een beetje lotjestrek’, luidt de conclusie
Ik ga gewoon met vier vrouwen trouwen later. Dan ben ik mathematisch zeker dat de ware er tussen zit. Het is bij deze wetenschappelijk bewezen.

26-04-2011, 21:01


Met de conclusie ben ik het eens, al de rest is prietpraat

26-04-2011, 21:01
ik vind het onzin.

26-04-2011, 21:05

Citaat door syesorya:
noob


yes dear

26-04-2011, 21:06



Citaat door riffiameiske:
Met de conclusie ben ik het eens, al de rest is prietpraat


De conclusie is gebaseerd op die prietpraat. You don't make any sense

26-04-2011, 21:07

Citaat door Anoniempje..:
ik vind het onzin.


Gewoon jaloers dat jij niet met 4 mannen kan trouwen en dus al meteen de goeie moet hebben

26-04-2011, 21:09

Citaat door n00B:
De conclusie is gebaseerd op die prietpraat. You don't make any sense
Het is een lotjestrek omdat je nooit de garantie hebt dat je keuze juist is..Een lotjestrek betekent niet dat je twee, drie, vier,...keer moet trekken, mss als je de Lotto gaat spelen, maar niet als het gaat om partnerkeuze

26-04-2011, 21:38

Citaat door n00B:
Gewoon jaloers dat jij niet met 4 mannen kan trouwen en dus al meteen de goeie moet hebben


Jaloers?
Hahaha, ik hoef geen vier mannen.. Ik wordt al gek van één

26-04-2011, 21:39
Allah jejieblek el gair , oe tisir en natuuurlijk niet te vergeten SBAR.

Met 4 vrouwen ..... Poeh !!

26-04-2011, 21:41

Citaat door n00B:
yes dear


hai

26-04-2011, 22:08

Citaat door Anoniempje..:
Jaloers?
Hahaha, ik hoef geen vier mannen.. Ik wordt al gek van één


Heb je al één dan? Als ze je hand komen vragen, de eerste drie afwijzen hé. Je weet wat je te doen staat.

26-04-2011, 22:09

Citaat door tanger_lover:
Allah jejieblek el gair , oe tisir en natuuurlijk niet te vergeten SBAR.

Met 4 vrouwen ..... Poeh !!


4 vrouwen in 5 huizen. Als de ene moeilijk doet, ga ik naar de andere. En als ik ze alle vier niet meer aankan, ga ik naar mn vijfde huis voor wat rust.

26-04-2011, 22:10



Citaat door n00B:
Ik ga gewoon met vier vrouwen trouwen later. Dan ben ik mathematisch zeker dat de ware er tussen zit. Het is bij deze wetenschappelijk bewezen.


Ga gewoon trouwen en scheiden tot je de vierde trouwt, scheiden is toch in de mode

26-04-2011, 22:11

Citaat door n00B:
Heb je al één dan? Als ze je hand komen vragen, de eerste drie afwijzen hé. Je weet wat je te doen staat.


Hahaha nee,
heb er bewust voor gekozen om nog even alleen te zijn..
Heb geen zin in hoofdpijn

Heb er al twee afgewezen, nog één te gaan dus volgens jou theorie dan

26-04-2011, 22:13

Citaat door Anoniempje..:
Hahaha nee,
heb er bewust voor gekozen om nog even alleen te zijn..
Heb geen zin in hoofdpijn

Heb er al twee afgewezen, nog één te gaan dus volgens jou theorie dan


Als je wil wil ik mij vrijmaken dit weekend. Dan kan je mij afwijzen en ben je daar dan ook van af.

Pagina's : [1] 2