Bekijk volle/desktop versie : wat kan je nou nog aan?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

25-04-2011, 12:59
als je heel kritisch naar je kast kijkt? n.a.v. een discussie gisteravond

was ik nou nog echt hijab?

ben er even down van, aanleiding is dat ik 2 djellebas wilde laten maken in marokko, dus ik liet die voorbeelden zien aan mijn man, maar de ene djelleba had zo een geborduurde bloem aan de zijkant en die andere djelleba had weer een opvallende print op de stof, dus ik dacht safie deze 2 laat ik namaken, maar in ene was het dus waarom moet je zoiets laten maken, dit is te opvallend voor op straat

even dacht ik waar heb je over, maar toch dacht ik daarna je hebt gewoon gelijk, want wat is hijab nou echt nog eigenlijk? juist om toch onopvallend te zijn en je te bedekken en te beschermen tegen het oog van de man?

kortom ik ben weer even met beide benen op de grond gezet, soms is dat even nodig

dan zet het me weer ook aan het denken over de abaya, want ook daarmee trek je de aandacht hier in nl. helemaal bedekt ik het zwart

kortom wat kunnen we nou nog wel aan en wat niet

25-04-2011, 13:05


Ik begrijp je helemaal!

Maar waarom helemaal in het zwart....Ik draag nu full time de abaya, Hamdoelillah!

Gisteren had ik een mooie neutrale Beige Abaya aan...dat kan ook gewoon.
Je hoeft niet altijd alleen maar zwart! Dat staat niet in de koran....

Gheir Incha Allah, Ik zal zo misschien ff een foto plaatsen..heb je ergens een idee.

Owjah!

Abaya's is door iedereen door wat er gebeurt in de wereld qua terrorisme,niqaab verbod...opvallend gemaakt helaas...

Dus dat kunnen we helaas niet meer voorkomen, die aandacht zal er altijd blijven, als het maar niet erger word.... We kunnen het wel voorkomen dat we niet de hel in gaan Incha Allah.

25-04-2011, 13:08

Citaat door lala167:
als je heel kritisch naar je kast kijkt? n.a.v. een discussie gisteravond

was ik nou nog echt hijab?

ben er even down van, aanleiding is dat ik 2 djellebas wilde laten maken in marokko, dus ik liet die voorbeelden zien aan mijn man, maar de ene djelleba had zo een geborduurde bloem aan de zijkant en die andere djelleba had weer een opvallende print op de stof, dus ik dacht safie deze 2 laat ik namaken, maar in ene was het dus waarom moet je zoiets laten maken, dit is te opvallend voor op straat

even dacht ik waar heb je over, maar toch dacht ik daarna je hebt gewoon gelijk, want wat is hijab nou echt nog eigenlijk? juist om toch onopvallend te zijn en je te bedekken en te beschermen tegen het oog van de man?

kortom ik ben weer even met beide benen op de grond gezet, soms is dat even nodig

dan zet het me weer ook aan het denken over de abaya, want ook daarmee trek je de aandacht hier in nl. helemaal bedekt ik het zwart

kortom wat kunnen we nou nog wel aan en wat niet



Waarom draag je gewoon niet van die wijde pantalons (jaren zestig) met een leuke jurk tot aan je knieen of tuniek. In simpele kleuren zoals grijs, beige, zwart, gebroken wi, oud-roze. En dan je hijaab over je schouders en boezem.

25-04-2011, 13:08

Citaat door Vrouwzijnde:
Ik begrijp je helemaal!

Maar waarom helemaal in het zwart....Ik draag nu full time de abaya, Hamdoelillah!

Gisteren had ik een mooie neutrale Beige Abaya aan...dat kan ook gewoon.
Je hoeft niet altijd alleen maar zwart! Dat staat niet in de koran....

Gheir Incha Allah, Ik zal zo misschien ff een foto plaatsen..heb je ergens een idee.

Owjah!

Abaya's is door iedereen door wat er gebeurt in de wereld qua terrorisme,niqaab verbod...opvallend gemaakt helaas...

Dus dat kunnen we helaas niet meer voorkomen, die aandacht zal er altijd blijven, als het maar niet erger word.... We kunnen het wel voorkomen dat we niet de hel in gaan Incha Allah.



ja hoor, andere kleuren kunnen ook vooral zwart dat trekt zon, maar ook in dit geval weer, opvallende kleuren kunnen weer niet

25-04-2011, 13:10


salam zuster, dat wat je zegt klopt helemaal, nu het vooral lekker weer is is het zgn toegestaan halal om strakke korte kleren te dragen met hijab subhanallah kan soms me ogen niet geloven als ik buiten sta te lopen, we weten allemaal hoe je hijab moet dragen en we weten allemaal dat we met re3baya moeten lopen , maar wie doet dat dan?????? subhanallaah, we kunnen niet zeggen wij zijn onwetend zelfs de mensen die slecht bezig zijn weten wat halal en haram is subhanallah waar gaat het heen met deze dounia,, je kunt alle kleuren dragen wat licht is creme, groen, beige enzz.. ik heb ook alle kleuren ghimaars ghair insdhallah en bijpassende re3baya's en weet dat ook al draag je dit het islam betekent intentie oftwel niyaaa elke stap elke handeling moet vanuit je hart komen, als we dat allemaal zouden doen dan zouden we minder bezig zijn met dounia en veel meer met el aghiera inshallah, moge alle moslims eldjennah betreden,,


dit moest er even uit

25-04-2011, 13:11
Wat is nou 'opvallend'?

In deze tijd is een hoofddoek ongeacht de kleur al opvallend en mensen kijken je ' ' zo aan.

25-04-2011, 13:11

Citaat door Rachsa:
Waarom draag je gewoon niet van die wijde pantalons (jaren zestig) met een leuke jurk tot aan je knieen of tuniek. In simpele kleuren zoals grijs, beige, zwart, gebroken wi, oud-roze. En dan je hijaab over je schouders en boezem.


eerlijk gezegd, vind ik dit ook niet echt wat we mogen verstaan onder hijab, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik dit wel draag,

maar iets in mijn zegt me dat dit ook niet klopt, ben van plan om gewoon een paar lange rokken te gaan halen, die kan je vooral vinden in turkse winkels, daar dan tuniekjes boven,

allemaal in neutrale kleur natuurlijk,

ik schrik eigenlijk wel van het feit, dat ik eigenlijk niet meer stil stond bij wat nou nog echt hijab is,

25-04-2011, 13:12

Citaat door lala167:
als je heel kritisch naar je kast kijkt? n.a.v. een discussie gisteravond

was ik nou nog echt hijab?

ben er even down van, aanleiding is dat ik 2 djellebas wilde laten maken in marokko, dus ik liet die voorbeelden zien aan mijn man, maar de ene djelleba had zo een geborduurde bloem aan de zijkant en die andere djelleba had weer een opvallende print op de stof, dus ik dacht safie deze 2 laat ik namaken, maar in ene was het dus waarom moet je zoiets laten maken, dit is te opvallend voor op straat

even dacht ik waar heb je over, maar toch dacht ik daarna je hebt gewoon gelijk, want wat is hijab nou echt nog eigenlijk? juist om toch onopvallend te zijn en je te bedekken en te beschermen tegen het oog van de man?

kortom ik ben weer even met beide benen op de grond gezet, soms is dat even nodig

dan zet het me weer ook aan het denken over de abaya, want ook daarmee trek je de aandacht hier in nl. helemaal bedekt ik het zwart

kortom wat kunnen we nou nog wel aan en wat niet

dus je gaat die jellabat niet meer laten maken. in dat geval

wat nou eigenlijk hijaab is is duidelijk. een abaya en een hijaab die je boezem bedekt. geen fratsen, dat scheelt


hogedrukreinige

25-04-2011, 13:15

Citaat door Rachsa:
Waarom draag je gewoon niet van die wijde pantalons (jaren zestig) met een leuke jurk tot aan je knieen of tuniek. In simpele kleuren zoals grijs, beige, zwart, gebroken wi, oud-roze. En dan je hijaab over je schouders en boezem.
dat is islamitische niet correct.

Citaat door lala167:
eerlijk gezegd, vind ik dit ook niet echt wat we mogen verstaan onder hijab, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik dit wel draag,

maar iets in mijn zegt me dat dit ook niet klopt, ben van plan om gewoon een paar lange rokken te gaan halen, die kan je vooral vinden in turkse winkels, daar dan tuniekjes boven,

allemaal in neutrale kleur natuurlijk,

ik schrik eigenlijk wel van het feit, dat ik eigenlijk niet meer stil stond bij wat nou nog echt hijab is,

dat wat jij zegt is ook niet correct


hogedrukreinige

25-04-2011, 13:16

Citaat door lala167:
eerlijk gezegd, vind ik dit ook niet echt wat we mogen verstaan onder hijab, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik dit wel draag,

maar iets in mijn zegt me dat dit ook niet klopt, ben van plan om gewoon een paar lange rokken te gaan halen, die kan je vooral vinden in turkse winkels, daar dan tuniekjes boven,

allemaal in neutrale kleur natuurlijk,

ik schrik eigenlijk wel van het feit, dat ik eigenlijk niet meer stil stond bij wat nou nog echt hijab is,


Hijaab is wanneer je geen vormen ziet en niet opvallend gekleed bent.
Er zijn richtlijnen en regels, maar zolang jij je hijaab (grote hoofddoeken) over je schouders en boezem draagt. En daarnaast lange jurken met wijde pantalons kan het echt geen kwaad hoor. Het is ok praktisher. Vooral als je fietst.

25-04-2011, 13:16

Citaat door verhaalmaakster:
Wat is nou 'opvallend'?

In deze tijd is een hoofddoek ongeacht de kleur al opvallend en mensen kijken je ' ' zo aan.

het gaat er niet om hoe de mensen je aankijken. maar of je je Heer Allah swt. gehoorzaam bent.
hoe anderen kijken is dus zo niet belangrijk


hogedrukreinige

25-04-2011, 13:17
Hahaha hdr, geen fratsen wallah illa.

lala ik hou ook niet van felle kleuren, draag meestal neutraal, nooit print of bling erop, hou ik sowieso niet van, een hiyab moet tenslotte nog wel een hiyab blijven, compleet van top tot teen.

25-04-2011, 13:17


Met kleding heb ik hamdoe illah geen probleem.

Ik draag gewoon een jelaba met grote hoofddoek. Of in de zomer een wijde maxi jurk ofzo.

Mijn probleem: make up.
Ik voel me zooo ugly zonder, maar het is zooo tegenstrijdig met de hijaab.

Maar ik schaam mij echt met een bloot gezicht.

Maar zelfs Khol is Haram buiten, ik weet het.

Het is mijn strijd.

25-04-2011, 13:19

Citaat door lala167:
ja hoor, andere kleuren kunnen ook vooral zwart dat trekt zon, maar ook in dit geval weer, opvallende kleuren kunnen weer niet


Gheir Incha Allah!

Het is HEET buiten...maar de HEL is HETER!

Nee..maar wel rustige kleuren...Zacht rose, aubergine, mat groen, beige etc etc er is veel meer dan we denken, je moet er alleen meer voor openstaan en die stap kunnen nemen.

Ik hoop dat je met deze topic de juiste keuze zult maken Incha Allah.

25-04-2011, 13:20

Citaat door hogedrukreinige:
dus je gaat die jellabat niet meer laten maken. in dat geval

wat nou eigenlijk hijaab is is duidelijk. een abaya en een hijaab die je boezem bedekt. geen fratsen, dat scheelt


hogedrukreinige


nee die laat ik niet meer maken, ga op zoek naar gewoon neutrale kleuren zonder print ofzo

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6