Bekijk volle/desktop versie : Pangafile met rijst?



24-04-2011, 19:46
Wie heeft daar een lekkere recept van?

24-04-2011, 19:50


Ingrediënten
600 g pangafilet (diepvries)
zout, peper
boter
2 uien
8 tomaten
1 teen knoflook
1 blokje visbouillon
2 el witte wijn
1 pak zilvervliesrijst
25 g pijnboompitten
2 el gehakte basilicum
2 el olijfolie extra vierge


Bereiding
Laat de vis ontdooien, dep hem goed droog en kruid met zout en peper. Verwarm de oven voor op 180 graden. Leg de pangafilet in een met boter ingevette ovenschaal. Snijd de uien en tomaten in stukken. Bak eerst de uien 3 minuten, voeg dan de tomaten toe en bak dit samen nog eens 5 minuten. Roer er uitgeperste knoflook, het visbouillonblokje en de wijn door en breng op smaak met zout en peper. Verdeel de saus over de vis en laat die in ca. 15 minuten garen in de oven. Kook ondertussen de rijst gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Rooster de pijnboompitten goudbruin en schep ze met de basilicum en olijfolie extra vierge door de rijst. Serveer dit bij de pangafilet in tomatensaus.


??????

http://www.kookjij.nl/recept-pangafilet-uit-de-oven

24-04-2011, 19:51
NGREDIËNTEN VOOR PANGA FILETS OP ZIJN "GRIEKS" MET RIJST EN SLA

pangafiletsgele rijstijsbergslawereldkruiden Grieks (moeilijk verkrijgbaar, AH is de grootste kans)fetta (of oude geraspte kaas)olijfolie met knoflook en chillipeperolijfolie

BEREIDINGSWIJZE VOOR PANGA FILETS OP ZIJN "GRIEKS" MET RIJST EN SLA

Als eerste maak ik de sla klaar. Dan kan het namelijk nog even intrekken.
De ijsbergsla in een kom (bak) doen en fijn knippen. Als je dit gedaan hebt een flinke scheut olijfolie met knoflook en chillipeper er overheen gieten en door roeren. Daarna de fetta er doorheen roeren (als je oude kaas gebruikt deze pas vlak voor opscheppen er doordoen). Dan nog een klein scheutje olijfolie met knoflook en chili er overheen gieten De hoeveelheid olijfolie moet niet TE veel zijn maar gewoon matig. Wil je het nog vetter en scherper hebben, kan je altijd bijgieten. De sla in de ijskast zetten zodat hij lekker koud wordt.

Olijfolie in een pan koekenpan warm maken en de pangafilets bakken. Als ze gaar zijn met een vork in stukje maken (rullen) net zo als je met gehakt doet.
Dan nog even lekker door braden. Niet te lang, ongeveer 5 minuten. Wel regelmatig omroeren. Het mag niet zwart worden.
Dan op kleinste gas zetten en een scheutje oijfolie met knoflook en chillipeper eroverheen gieten zodat het niet aankoekt. Wel regelmatig omroeren.

De gele rijst opzetten en op de gebruikelijke wijze klaarmaken.
Als de rijst na een kwartier klaar is, opscheppen en pangafilets er naast leggen samen met de sla.

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/vis_en_schaaldieren/panga-filets-op-zijn-grieks-met-rijst-en-sla-19126.html

24-04-2011, 19:53
Frans onderzoek naar Pangasius
Als we de onderstaande advertentie moeten geloven is pangafilet, pangasius en tilapiafilet uit de diepvries gezond. Toch blijkt dat pangafilet of pangasius niet zo gezond is als het lijkt. Lees in het onderstaande, op Franse onderzoek gebaseerde artikel de waarheid over het kweken van panga of pangasius tot de pangafilet in het vriesvak van de supermarkt.

Pangasius getest door VARA Kassa
Naast het Franse onderzoek dat je in het onderstaande artikel kunt lezen heeft recent ook VARA Kassa Pangasius onder de loep genomen. Meer over deze uitzending van Kassa over de Pangafilet kun je lezen in dit artikel.

Gekweekte Panga vis wordt met urine gevoed
‘Verse goedkope vis!’ Dit is te lezen in een advertentie van een Franse supermarkt. We hebben het hier over pangafilet (ook bekend als Pangasius, Vietnamees rivier de schoenmaker, Basa Vis en Witte Meervallen). Ik voel mij verplicht om u te informeren over de gevaren van deze vreemde vis. Iets wat ik onlangs zelf ontdekte.

Pangafilet met Gif
Is pangafilet giftig en slecht voor je gezondheid? Panga wordt industrieel gekweekt in Vietnam net naast de Mekong rivier. De vis heeft nog maar kort geleden zijn intrede gedaan op de Franse markt. In een zeer korte tijd is deze vis erg populair geworden in Frankrijk en de rest van Europa. De (Franse) consument smult van deze vuile goedkope vis zonder graat. Panga wordt vergeleken met kabeljauw en tong. Maar zo lekker als we de Panga ook vinden, er schuilt een enorm gevaar achter deze vis. Ik wil niet zeggen dat er geen problemen met andere levensmiddelen, zoals varkensvlees en andere vleessoorten, zijn. Het enige wat ik wil is een punt maken over deze bijzondere vis en ik hoop dat u zal nadenken voordat u in de toekomst een pangafiletje uit het vriesvak vist.


Vis en zeevruchten

Hier een aantal feiten over panga die het vermelden waard zijn:

1. Panga’s zijn besmet met hoge concentraties van giftige stoffen en bacteriën. (arseen, industrieel afvalwater en giftige en schadelijke bijproducten van de groeiende industriële sector, metaalverontreinigingen, polychloorbifenylen (PCB’s), DDT en de metabolieten (DDTs), aan chloor verwante verbindingen (CHLs), hexachloorcyclohexaan isomeren (HCHs), en hexachloorbenzeen (HCB)). De Mekong rivier is een van de meest vervuilde rivieren van de wereld en dit is juist de plek waar de panga’s worden gekweekt. Toch wordt panga nog steeds aangeboden door de supermarkten, en wordt gekocht door het grote publiek dat vaak niet weet dat ze een besmet visje in hun karretje leggen.

2. Panga’s zijn verpakt en bevroren in vervuild rivierwater.


3. Panga’s zijn (voor en het weglaten) verwoestend voor het milieu. Panga’s worden gekweekt in (in weglaten) Vietnam. Het voedsel dat de Panga te eten krijgt komt uit Peru (later meer hierover), hun hormonen (die worden geïnjecteerd in de vrouwelijke Panga’s) zijn afkomstig uit China. (later meer hierover)

4. Wat ook niet bekend is over panga is dat hun voeding bestaat uit dode visresten, gedroogd en gemalen in een bloem. Dit product is afkomstig uit Peru. Daarnaast krijgen de panga’s maniok (cassave) en residu van soja en granen. Het spreekt voor zich dat dit voedsel niet lijkt op wat ze eten in hun natuurlijke omgeving. Het lijkt een beetje op de wijze hoe de gekke koeien destijds werden gevoed (koeien werden gevoed met koeien, weet je nog?) De panga voermix is totaal niet-gereglementeerd dus er worden zeer waarschijnlijk nog een aantal andere schadelijke stoffen en hormonen in de mix gegooid. De panga’s groeien 4 keer sneller dan in de natuur… ja, wat zit er nu precies in hun voedsel? Panga’s worden geïnjecteerd met gedehydrateerde urine van zwangere vrouwen!

5. Panga’s worden dus geïnjecteerd met urine! – Geen idee hoe ze dit hebben ontdekt maar het is een feit dat als ze de panga injecteren met urine vol vrouwelijke hormonen afkomstig van de gedehydrateerde urine van zwangere vrouwen, de vrouwelijke panga’s sneller groeien en de productie van hun eieren sneller verloopt (een Panga produceert ongeveer 500.000 eieren in één keer). Deze urine is afkomstig van een farmaceutisch bedrijf in China.

6. Je krijgt waarvoor je (voor weglaten) betaalt. Laat u niet verleiden door de waanzinnig goedkope prijs van panga’s. Is het de moeite waard om (te weglaten) je gezondheid op het spel te zetten?

7. Kopen van panga´s ondersteunt de gewetenloze, hebzuchtige bedrijven die zich geen zorgen maken over de gezondheid en het welzijn van de mens. Ze zijn alleen bezorgd over de verkoop van zoveel mogelijk panga´s aan nietsvermoedende consumenten.

8. Het eten van pangafilet zal u ziek maken. Als (om redenen in 1. hierboven) u nog niet meteen ziek wordt (braken, diarree als gevolg van een ernstige voedselvergiftiging) dan kan ik u feliciteren: u heeft een ijzeren maag! Maar je hebt altijd nog een behoorlijke berg gif in je lichaam gekregen.

Nog een opmerking: als gevolg van het gigantische aanbod aan panga´s zal het zeker terechtkomen in andere voedingsmiddelen zoals: surimi (vis in die roze stickjes) en waarschijnlijk in (een en het weglaten) dierenvoedsel. (Waarschuw uw honden en katten!)

Pangafilet die in Frankrijk in de supermarkt ligt is overigens ook in Nederland te vinden. Wil je een alternatief voor pangafilet, dan kun je het beste koolvis op het menu zetten.

24-04-2011, 23:40


PANGA FILETS eet ik nooit !!

25-04-2011, 12:15
Ik wil gewoon een normaal marokkaans achtig recept! Ik heb niet om commentaar gevraagd.

25-04-2011, 13:23

Citaat door munt-thee:
Ingrediënten
600 g pangafilet (diepvries)
zout, peper
boter
2 uien
8 tomaten
1 teen knoflook
1 blokje visbouillon
2 el witte wijn
1 pak zilvervliesrijst
25 g pijnboompitten
2 el gehakte basilicum
2 el olijfolie extra vierge


Bereiding
Laat de vis ontdooien, dep hem goed droog en kruid met zout en peper. Verwarm de oven voor op 180 graden. Leg de pangafilet in een met boter ingevette ovenschaal. Snijd de uien en tomaten in stukken. Bak eerst de uien 3 minuten, voeg dan de tomaten toe en bak dit samen nog eens 5 minuten. Roer er uitgeperste knoflook, het visbouillonblokje en de wijn door en breng op smaak met zout en peper. Verdeel de saus over de vis en laat die in ca. 15 minuten garen in de oven. Kook ondertussen de rijst gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Rooster de pijnboompitten goudbruin en schep ze met de basilicum en olijfolie extra vierge door de rijst. Serveer dit bij de pangafilet in tomatensaus.


??????

http://www.kookjij.nl/recept-pangafilet-uit-de-oven




Sorry hoor maar ik ben moslim en ik mag toch geen wijn in me eten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

25-04-2011, 13:38
iew panga filet... je moest es weten wat daar mee gedaan word.

25-04-2011, 15:17
Rijst met vis doe ik meestal op zijn aziatisch.

vis in stukken snijden en door beslag halen en bakken. Dan reepjes ui en paprika aanbakken in de pan, gekookte rijst erbij, soja en chilisaus erbij en omscheppen.

Vis erbij , nog even omscheppen en klaar.

25-04-2011, 18:38

Citaat door Womantje:
iew panga filet... je moest es weten wat daar mee gedaan word.


Jaa ik heb laatst een filmje gezien hoe ze uitleggen hoe ze urine van zwangere vrouwen erin spuiten voor meer productie

Geen panga filet meer voor mij!

27-04-2011, 11:28
omyngoooood hahaha lekker dan! ik at het gister nog, de rest die in de diepvries zit gaat dus de prullenbak in..

05-05-2011, 12:34

Citaat door noona:
Rijst met vis doe ik meestal op zijn aziatisch.

vis in stukken snijden en door beslag halen en bakken. Dan reepjes ui en paprika aanbakken in de pan, gekookte rijst erbij, soja en chilisaus erbij en omscheppen.

Vis erbij , nog even omscheppen en klaar.

Klinkt lekker.

Wat voor beslag?

07-05-2011, 12:04



Citaat door DiepOngelukkig_:
Klinkt lekker.

Wat voor beslag?


Denk dat ze zo een visbeslagje bedoelt met water en meel..