Bekijk volle/desktop versie : Zou jij je kind later thuisstudie geven of niet?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

23-04-2011, 01:11
Zou jij je kind later thuisstudie geven of niet? In plaats van basisschool / voortgezet onderwijs?

Wat zijn de voordelen en nadelen van thuisstudie en basisschool/ v.o.?

23-04-2011, 01:12


Neen, vind dat m'n kind toch wel gewoon naar school moet. Is goed voor zijn/haar sociale ontwikkeling.

23-04-2011, 01:14

Citaat door Marokkaantje001:
Neen, vind dat m'n kind toch wel gewoon naar school moet. Is goed voor zijn/haar sociale ontwikkeling.

Ze presteren minder. Leren slechter. Dat maakt niet uit? Kun je jouw kind niet kennismaken met sociale vaardigheden met buitenschoolse activiteiten?

23-04-2011, 01:14

Citaat door Slaz:
Zou jij je kind later thuisstudie geven of niet? In plaats van basisschool / voortgezet onderwijs?

Wat zijn de voordelen en nadelen van thuisstudie en basisschool/ v.o.?

Helpen met studeren wel. Maar ik stuur ze liever naar een basisschool, ook voor de sociale contacten.

23-04-2011, 01:15


nope... natuurlijk zitter er wel voordelen aan, een kind krijgt meer individuele begeleiding dan in een reguliere klas maar een kind moet toch de kans krijgen zijn/haar sociale vermogens te ontwikkelen en zonder leeftijdgenoten gaat dat moeilijker.

23-04-2011, 01:16
Waarom zoveel wegen aan sociale vaardigheden die je toch kunt leren buitenschool/ theorie? Zijn sociale vaardigheden belangrijker dan een goede ontwikkeling, sterkere bewustzijn en meer kennis?

23-04-2011, 01:17
Nadelen:
-Je kind kan een achterstand oplopen, omdat je jouw kind alleen leert wat jij vind dat nodig is.
-Hij leert niet goed hoe het is om op deze wereld rond te lopen en om te gaan met anderen.

Voordelen:
-Hij krijgt niets mee van de bid'ah zaken en gekke gedrag van de Islamitische scholen.
-Je ziet precies wat jouw kind uitvreet op school of naja thuis of .. hoe je het ook wilt noemen.
-Je kan extra aandacht geven aan hetgeen wat jij van belang vindt.


Zo zie ik het voor nu.

23-04-2011, 01:18
Nee, thuisstudie! Hell no dat ik mijn kinderen naar een koefar school ga sturen, omdat ik zelf naar zulke scholen ben gegaan weet ik wat er daar gaande is... Later ga ik dus gewoon thuisstudie geven aan mijn kinderen en een Islamitische opvoeding.

Mensen die zeggen dat het onmogelijk is en dat men sowieso zal afdwalen, klopt niet! Ik heb een kennis en hij heeft zijn kinderen allemaal niet naar school gestuurd, thuisstudie geloof me masha'Allaah hoe die kinderen nu zijn...

23-04-2011, 01:19

Citaat door Miss.H:
Nadelen:
-Je kind kan een achterstand oplopen, omdat je jouw kind alleen leert wat jij vind dat nodig is.
-Hij leert niet goed hoe het is om op deze wereld rond te lopen en om te gaan met anderen.

Voordelen:
-Hij krijgt niets mee van de bid'ah zaken en gekke gedrag van de Islamitische scholen.
-Je ziet precies wat jouw kind uitvreet op school of naja thuis of .. hoe je het ook wilt noemen.
-Je kan extra aandacht geven aan hetgeen wat jij van belang vindt.


Zo zie ik het voor nu.




23-04-2011, 01:19

Citaat door Miss.H:
Nadelen:
-Je kind kan een achterstand oplopen, omdat je jouw kind alleen leert wat jij vind dat nodig is.
-Hij leert niet goed hoe het is om op deze wereld rond te lopen en om te gaan met anderen.

Voordelen:
-Hij krijgt niets mee van de bid'ah zaken en gekke gedrag van de Islamitische scholen.
-Je ziet precies wat jouw kind uitvreet op school of naja thuis of .. hoe je het ook wilt noemen.
-Je kan extra aandacht geven aan hetgeen wat jij van belang vindt.


Zo zie ik het voor nu.

Antw: nadelen
- Je moet wettelijk alle verplichte vakken doceren. Je hoeft niet persé zelf je kind te doceren maar kan een professional inschakelen
- Hij "ervaart" niet goed. Hij kan het wel leren. En buitenschoolse activiteiten dan? Zijn die niet sosjaal?

23-04-2011, 01:20

Citaat door Slaz:
Ze presteren minder. Leren slechter. Dat maakt niet uit? Kun je jouw kind niet kennismaken met sociale vaardigheden met buitenschoolse activiteiten?

Oh ja? Is het bewezen dan dat kinderen die thuis les krijgen beter presteren? Kind gewoon goed opvolgen.

Als thuisonderwijs een optie was, dan zou dat inderdaad kunnen. Ben enkel geen voorstander van thuisonderwijs.

23-04-2011, 01:20
Nee, ik stuur ze lekker naar school waar ze contact kunnen maken met andere mensen.

23-04-2011, 01:20


Zonder sociale vaardigheden kun je kennis doorspoelen. Mijn kind MOET naar school met andere kinderen, met de dynamiek van een groep te maken krijgen, leraar-leerlingverhoudingen leren kennen etc. Bovendien geloof ik erg goed in de didactische vaardigheden van leraren, meer dan in mijn eigen.

23-04-2011, 01:22

Citaat door Marokkaantje001:
Oh ja? Is het bewezen dan dat kinderen die thuis les krijgen beter presteren? Kind gewoon goed opvolgen.

Als thuisonderwijs een optie was, dan zou dat inderdaad kunnen. Ben enkel geen voorstander van thuisonderwijs.

Ja dat is bewezen. Kind gewoon goed opvolgen? Wanneer? Wanneer hij uitgeput thuiskomt?

Thuisonderwijs is een optie. En één van de redenen waarom ik dat prefereer is omdat er geen gescheiden klaslokalen/scholen bestaan (jongens apart en door een man gedoceerd, etc).


Citaat door creativewmn:
Nee, ik stuur ze lekker naar school waar ze contact kunnen maken met andere mensen.

Misschien moet je dan zelf ook naar school om contact te maken met andere mensen.

23-04-2011, 01:23

Citaat door Vydushki:
Zonder sociale vaardigheden kun je kennis doorspoelen. Mijn kind MOET naar school met andere kinderen, met de dynamiek van een groep te maken krijgen, leraar-leerlingverhoudingen leren kennen etc. Bovendien geloof ik erg goed in de didactische vaardigheden van leraren, meer dan in mijn eigen.

Waarom doen mensen alsof school de enige plek is voor sociale vaardigheden?

Pagina's : [1] 2 3 4 5