Bekijk volle/desktop versie : Stalin, Saddam en die enge Bin Laden aan je borst ...



Pagina's : [1] 2

05-10-2004, 19:41
Nou, "moederskindjes"? Het valt te hopen dat die etters tijdens het zogen niet zo hard schreeuwden als zij hun miljoenen slachtoffers van pijn lieten kermen en gillen. Je zou nog medelijden krijgen met zo'n moeder.

Als er een pil bestond tegen het "zwanger zijn van een psychopaat met sadistische neigingen" zou niet die foetus, maar die moeder die moeten slikken. Immers, een kind is het product van zijn. of haar opvoeding.

Ik ben zo vrij het met de schrijver oneens te zijn aangaande de vraag of die drie uit een reeks van vijftig, hij vergat Mao en Pol Pot en Hitler en de Shah van Perzie gewetenloze mensen waren. Ik zeg: "Ja", geboren moordenaarst, behalve de sjah, die is zo gemaakt door die Amerikanen uit de vijftiger jaren. Maar de rest had gewoon in het kader van een abortus provocatus afgedreven moeten worden, desnoods met behulp van een breinaald.

Scottie, en blijf van mijn moeder af, ja... ?!

Stalin, Saddam en Bin Laden: alledrie moederskindjes

Door James McGonigal

Amsterdam - ,,Het is gevaarlijk om dictators en terroristen alleen te zien als gevaarlijke gekken. Het zijn namelijk ook gewone mensen, vaak heel intelligent en charmant. Door ze neer te zetten als psychopaten ontneem je de samenleving de mogelijkheid om ze effectief te bestrijden.''

Dat zegt de Britse historicus en journalist Simon Sebag Montefiori in een toelichting op zijn 'intieme' biografie van Josef Stalin die van 1929 tot 1953 met ijzeren hand regeerde over de Sovjet-Unie. Tijdens onderzoek van pas in 1999 vrij gegeven Russische archieven ontdekte Montefiore verbijsterende overeenkomsten met het leven en loopbaan van Saddam Hussein. Hij bespeurt ook een lijntje naar Osama Bin Laden.

,,Alle drie zijn moederskindjes, maar met een sterke wil. Zij denken de wereld naar hun hand te kunnen zetten. Door een combinatie van charme, intelligentie en vermogen tot manipulatie van mensen lukt dat tot op grote hoogte ook,'' zegt Montefiore in een gesprek in Amsterdam.

Hij wijst erop dat Stalin de communistische partij van binnenuit overnam. Saddam deed dat met de Baathpartij in Irak. Osama ging aan de haal met de aanvankelijk intern-Afghaans gerichte Taliban. ,,Hieruit blijkt dat dit soort figuren geen zonderlingen zijn, maar extreem handige politici. Daarnaast zijn zij meedogenloos: iedereen die in de weg staat, wordt opgeruimd.''

Dat Saddam Hussein Stalin bewondert, is bekend. Toch is Montefiore verbaasd dat hun persoonlijke en publieke loopbaan zo veel overeenkomsten hebben. ,,Beiden hadden onaardige vaders, gingen op zoek naar een organisatie waar ze welkom waren, konden zowel charmant als meedogenloos zijn, gebruikten terreur als wapen, waren dol op film, zaten achter de vrouwen aan en dronken als gekken.''

Montefiore kan zich wel voorstellen dat Saddam Stalin als rolmodel heeft genomen. ,,Rusland was in de jaren twintig als land niks. In 1953 was het een wereldmacht met een eigen rijk en een atoombom. En de drijvende kracht daarachter was één man, Stalin. Saddam heeft er steeds naar gestreefd van Irak een macht in de regio te maken. Zijn oliebronnen zouden hem een wereldspeler maken, zeker als hij over een atoombom zou kunnen beschikken.''

Een zelfde patroon ziet hij bij Osama Bin Laden. Telg uit een rijk geslacht in Saudi-Arabië, ruzie met zijn vader, vertrokken naar een beweging in een land waar hij zijn extremistische denkbeelden zou kunnen vervullen. Osama's wereldbeeld gaat er van uit dat de Verenigde Staten door hem persoonlijk kunnen worden veroverd.

Stalin werd in zijn buitenlandse drang uiteindelijk gestuit door Amerikaanse onverzettelijkheid in Europa. Saddam verkeek zich tot twee keer toe op Amerikaanse bereidheid een oorlog te voeren. Hoe is Osama te bestrijden?

Montefiore: ,,Islamitisch terrorisme moet worden uitgeroeid. Deze mensen zijn niet te matigen, laat staan te hervormen. Maar dat kan niet door met een voorhamer maar in het rond te slaan,'' verwijzend naar de situatie in Irak. Hij denkt dat het Westen op intelligente wijze moet zoeken naar achtergronden en drijfveren van personen en bewegingen.

Simon Sebag Montefiore, Stalin - Het hof van de rode tsaar, 725 pag., uitg. Het Spectrum/Manteau, vertaling Aad Zwaard en Tiny Mulder, prijs 39,95 euro.

05-10-2004, 19:46


Ze vergeten dat dankzij stalin de duitsers in de 2e wereld-oorlog verslagen werden...(slag om stalingrad)

05-10-2004, 20:49
Nou, Waarschuwer, ik ben het met je eens, maar voor het zover is, zal er nog heel wat stof zijn opgewaaid ...

Hopelijk vindt Barca, moderatrice mijn bericht niet al te islamofoob.

He, Barca, get a job ...

Scottie, mede-moderatriste.

05-10-2004, 20:52

Citaat door Scottie:
Nou, Waarschuwer, ik ben het met je eens, maar voor het zover is, zal er nog heel wat stof zijn opgewaaid ...

Hopelijk vindt Barca, moderatrice mijn bericht niet al te islamofoob.

He, Barca, get a job ...

Scottie, mede-moderatriste.
Volgens mij ben jij nu degene die ergens naar solliciteert

05-10-2004, 21:04



Citaat door waarschuwer:
Irak werkt, net als eertijds Afgh. als een magneet op moslimsextremisten. Elke extremist die uitgeschakeld wordt of gevangen wordt genomen is er eentje minder.

Onder de 15 miljoen moslims in ons werelddeel bevinden zich ettelijke duizenden terroristen. Europa kan, door nauwe samenwerking tussen geheimediensten, terroristische netwerken ontmantelen. Hier ligt een wonderschone taak voor de goedwillende moslims om hun gelederden te zuiveren.

Ik twijfel er geen seconde aan dat Amerika, na de nazis en de commies ook dit probleem zal klaren. Wie niet voor is, is tegen.
Als de koude oorlog een paar graadjes warmer had geworden, dan had Amerika een radioactief toendra geweest. Dat is een feit. Kun je wel zeggen dat zij de commies hebben verslagen, maar dat is niet juist. De nazis werden pas aangevallen toen ze zelf werden aangevallen door de alliantie van de nazi's, dus ook hier laat je weer een steekje of wat liggen. Dat pas toen de nazis zware verlies hadden geleden aan de flank van operatie barbarossa. Vroeg of laat komt bullie Amerika de verkeerde tegen, het is slechts een kwestie van tijd. Immers dachten de Egyptenaren en de Romeinen ook dat zij een neverending rijk hadden gecreeerd. dat je Moslims kwalijk neemt dat zij de huidige situatie in de midden en de Jodenvervolging vergelijken en tegelijkertijd Moslims, commies en nazis in een zin durft te zeggen zegt genoeg over jouw missie hier op Marokko.nl. Waarom kijk je niet ff op cidi.nl ofzo.?

Je maakt nu duidelijk wat voor onmens je bent,

Barbarian........

05-10-2004, 21:06

Citaat door Scottie:
Nou, Waarschuwer, ik ben het met je eens, maar voor het zover is, zal er nog heel wat stof zijn opgewaaid ...

Hopelijk vindt Barca, moderatrice mijn bericht niet al te islamofoob.

He, Barca, get a job ...

Scottie, mede-moderatriste.
En jij laat weer eens zien dat je een luis in schaamhaar wil zijn.......

plat, platter, platje,

Barbarian........

05-10-2004, 23:57

Citaat door BARBARIAN:
Als de koude oorlog een paar graadjes warmer had geworden, dan had Amerika een radioactief toendra geweest. Dat is een feit. Kun je wel zeggen dat zij de commies hebben verslagen, maar dat is niet juist. De nazis werden pas aangevallen toen ze zelf werden aangevallen door de alliantie van de nazi's, dus ook hier laat je weer een steekje of wat liggen. Dat pas toen de nazis zware verlies hadden geleden aan de flank van operatie barbarossa. Vroeg of laat komt bullie Amerika de verkeerde tegen, het is slechts een kwestie van tijd. Immers dachten de Egyptenaren en de Romeinen ook dat zij een neverending rijk hadden gecreeerd. dat je Moslims kwalijk neemt dat zij de huidige situatie in de midden en de Jodenvervolging vergelijken en tegelijkertijd Moslims, commies en nazis in een zin durft te zeggen zegt genoeg over jouw missie hier op Marokko.nl. Waarom kijk je niet ff op cidi.nl ofzo.?

Je maakt nu duidelijk wat voor onmens je bent,

Barbarian........
Sinds 1941 heeft Amerika drie vijanden gehad:

De nazis (1941-45)
De communisten (tot 1989)
De moslimextremisten a la OBL (2001-200x)

Twee zijn er uitgeschkeld, De derde wordt nu aangepakt.

Maar het gaat uiteindelijk niet om Bush of de Amerikaanse macht, die zal ook wel weer door anderen worden overgenomen.

Jij komt tot de kern: Ik ben inderdaad een vriend van Israel, en kijk met verbazing hoe de zaken zich daar sinds 1948 ontwikkeld hebben.

Wat zovele eeuwen geleden voorzegd is, wordt werkelijkheid.

06-10-2004, 03:59

Citaat door waarschuwer:
Sinds 1941 heeft Amerika drie vijanden gehad:

De nazis (1941-45)
De communisten (tot 1989)
De moslimextremisten a la OBL (2001-200x)

Twee zijn er uitgeschkeld, De derde wordt nu aangepakt.

Maar het gaat uiteindelijk niet om Bush of de Amerikaanse macht, die zal ook wel weer door anderen worden overgenomen.

Jij komt tot de kern: Ik ben inderdaad een vriend van Israel, en kijk met verbazing hoe de zaken zich daar sinds 1948 ontwikkeld hebben.

Wat zovele eeuwen geleden voorzegd is, wordt werkelijkheid.
Volgens mij vergeet jij er nog een stuk of een paar honderd hoor....

Zolang reine Joodse mensen Zionisten volgen zullen ze nooit de rust vinden die een volk verdiend.

Wat zoveel eeuwen heeft geduurd, kan nog wel eeuwen duren. En misschien heb je wel gelijk: de Joden zijn in hun beloofde land waar ze hel op aarde aanschouwen....

waarheid wordt niet geschuwd, en waarschuwd,

Barbarian.......

06-10-2004, 04:08

Citaat door waarschuwer:
Sinds 1941 heeft Amerika drie vijanden gehad:

De nazis (1941-45)
De communisten (tot 1989)
De moslimextremisten a la OBL (2001-200x)

Twee zijn er uitgeschkeld, De derde wordt nu aangepakt.

Maar het gaat uiteindelijk niet om Bush of de Amerikaanse macht, die zal ook wel weer door anderen worden overgenomen.

Jij komt tot de kern: Ik ben inderdaad een vriend van Israel, en kijk met verbazing hoe de zaken zich daar sinds 1948 ontwikkeld hebben.

Wat zovele eeuwen geleden voorzegd is, wordt werkelijkheid.
Hier nog een leuk lapje tekst waar jij helaas nooit op hebt gereageerd. Ik betwijfel of jij dat ook zal doen, maar druk het als -hand-in-eigen-boezem-
toch ff onder je neus:
Schurkenstaat", geschreven door de Amerikaan William Blum, een expert op het gebied van de Amerikaanse buitenlandse politiek. Achterop zijn boek kunnen we lezen: "William Blum toetst Amerika aan dezelfde normen die de FBI gebruikt om andere landen te beoordelen, en stelt vast dat Amerika zelf een schurkenstaat is..." Vooraan in zijn boek schrijft deze zeldzaam eerlijke Amerikaan:

"Als ik president van de VS was, zou ik de terroristische aanslagen op Amerika in een paar dagen kunnen stoppen. Voorgoed. Ik zou me eerst verontschuldigen bij alle weduwen en wezen, de gemartelden en verarmden, en al die vele miljoenen andere slachtoffers van het Amerikaanse imperialisme. Ik zou vervolgens het militaire budget met minstens negentig procent
verlagen en die bezuiniging gebruiken voor herstelbetalingen aan de slachtoffers. Er zou meer dan genoeg geld zijn. Het militaire budget van 1 jaar, 330 miljard Dollar, staat gelijk aan ruim 18.000 Dollar per uur, voor elk uur sinds de geboorte van Jezus Christus. Dat is wat ik zou doen tijdens mijn eerste drie dagen in het Witte Huis. Op de vierde dag zou ik vermoord worden."

William Blum toetst de Verenigde Staten (VS) aan dezelfde normen die de FBI gebruikt om andere landen te beoordelen, en stelt vast dat de VS zelf een schurkenstaat is. Blum laat zien hoe het land met twee maten meet en hoe het Amerikaanse beleid, onder de vlag van vrijheid en mensenrechten, heeft geleid tot barbaarse misdaden. Blum heeft onder andere een lijst van 67 "wereldwijde interventies vanaf 1945".

In chronologische volgorde:

China '45-'51, Frankrijk '47, Marshall eilanden '46-'58, Italië '47-jaren 70, Griekenland '47-'49, Filippijnen '45-'53, Albanië '49-'53, Oost Europa '48-'56, Duitsland jaren 50, Iran '53, Guatemala '53-jaren 90, Costa Rica jaren 50, '70-'71, Midden Oosten '56-'58, Indonesië '57-'58, Haïti '59, West Europa jaren 50 en 60, Brits Guyana '53-'64, Irak '58-'63, Sovjet-Unie jaren 40 en 60, Vietnam '45-'73, Cambodja '55-'73, Laos '57-'73, Thailand '65-'73, Equator '60-'63, Congo-Zaire '77-'78, Frans Algerije jaren 60, Brazilië '61-'63, Peru '65, Dominicaanse Republiek '63-'65, Cuba '59-, Indonesië '65, Ghana '66, Uruguay '69-'72, Chili '64-'73, Zuid Afrika jaren 60 en 80, Bolivia '64-'75, Australië '72-'75, Irak '72-'75, Portugal '74-'76, Oost-Timor '75-'99, Angola jaren 75 en 80, Jamaica '76, Honduras jaren 80, Nicaragua '78-jaren 90, Filippijnen jaren 70, Seychellen '79-'81, Zuid Jemen '79-'84, Zuid Korea '80, Tsjaad '81-'82, Grenada '79-'83, Suriname '82-'84, Libië '81-'89, Fiji '87, Panama '89, Afghanistan '79-'92, El Salvador '80-'92, Haïti '87-'94, Bulgarije '90-'91, Albanië '91-'92, Somalië '93, Irak jaren 90, Peru jaren 90, Mexico jaren 90, Colombia jaren 90, Joegoslavië '95-'99.

In 25 gevallen nam de interventie de vorm aan van bombardementen:

China '45-'46, Korea/China '50-'53, Guatemala '54, Indonesië '58, Cuba '60-'61, Guatemala '60, Vietnam '61-'73, Kongo '64, Peru '65, Laos '64,'73, Cambodja '64-'70, Guatemala '67-'69, Grenada '83, Libanon-Syrië '83-'84, Libië '86, El Salvador jaren 80, Nicaragua jaren 80, Iran '87, Panama '89, Irak, '91-, Koeweit '91, Somalië '93, Soedan '98, Afghanistan '98, Joegoslavië '99.

Moordaanslagen, gepoogd of succesvol, op leiders met inbegrip van staatshoofden, werden in 35 gevallen ondernomen en hulp bij marteling in 11 landen (Griekenland, Iran, Duitsland, Vietnam, Bolivia, Uruguay, Brazilië, Guatemala, El Salvador, Honduras, Panama). Erg fel zijn de acties tegen leiders die aanvankelijk met de VS samenwerkten omdat ze een gemeenschappelijke vijand hadden: Pol Pot, Manuel Noriega, Saddam Hoessein, Mohammed Aidid en Osama bin Laden.

Blum heeft ook een lijst van 23 landen waar de VS "de verkiezingen perverteerden", een democratisch proces hinderend:

Italië '48-jaren 70, Libanon jaren 50, Indonesië '55, Vietnam '55, Guyana '53-'64, Japan '58-jaren 70, Nepal '59, Laos '60, Brazilië '62, Dominicaanse republiek '62, Guatemala '63, Bolivia '66, Chili '64-'70, Portugal '74-'75, Australië '74-'75, Jamaica '76, Panama '84, Nicaragua '84, '90, Haïti '87-'88, Bulgarije '91-'92, Rusland '96, Mongolië '96, Bosnië '98.

Geinteresseerden kunnen kijken onder ISBN-nummer 90 5637 4966. Maar voor jullie hier alvast een voorproefje van de ontelbare Amerikaanse misdaden die in dit boek worden opgesomt met bewijzen:

-Militaire/politieke interventies door de CIA:

x Griekenland, 1947-'49: De Verenigde Staten intervenieerden in een burgeroorlog en kozen in Griekenland de kant van de neofascisten, tegen links, dat dapper tegen de nazi's had gevochten. De neofascisten wonnen en stelden een buitengewoon wreed regime aan, waarvoor de CIA een navenant repressieve binnenlandse veiligheidsdienst cre-eerde. In de vijftien jaar daarna werd Griekenland voornamelijk beschouwd als een stuk onroerend goed dat kon worden ontwikkeld naar de behoeften van Washington.

x Iran, 1953: Minister-president Mossadegh werd afgezet bij een gezamenlijke Amerikaans-Britse operatie. Mossadegh was op die positie verkozen door een grote meerderheid van het parlement, maar hij had de noodlottige fout gemaakt speerpunt te worden van de beweging die een oliebedrijf wilde nationaliseren dat Brits eigendom was- het enige oliebedrijf dat in Iran opereerde. De coup herstelde de absolute macht van de sjah en vormde het begin van 25 jaar onderdrukking en marteling, terwijl de olie-industrie werd teruggebracht in buitenlandse handen, waarbij de VS en Engeland allebei veertig procent kregen.

x Indonesie, 1957-'58: Soekarno was, net als Nasser, het type derde-wereldleider dat de Verenigde Staten niet konden tolereren: een nationalist die het verkeerde landsbelang diende. Neutraliteit in de Koude Oorlog nam hij serieus en hij maakte reizen naar zowel de Sovjet-Unie en China als het Witte Huis. Hij nationaliseerde vele prive-ondernemingen van de Nederlanders, de voormalige kolonisator. En hij weigerde de Indonesische Communistische Partij hard aan te pakken, die de legale, vreedzame weg bewandelde en indrukwekkende verkiezingswinsten behaalde. Zulke politiek zou andere derde-wereldleiders op "verkeerde idee-en" kunnen brengen. En daarom pompte de CIA geld in de verkiezingen, beraamde een moordaanslag op Soekarno, probeerde hem te chanteren met een nep-seksfilm, en sloot een verbond met dissidente legerofficieren om een grootscheepse oorlog tegen de regering te voeren, inclusief bombardementsvluchten door Amerikaanse piloten. Soekarno overleefde het allemaal.

x Ecuador, 1960-'63: Het infiltreren van vrijwel elk departement van de regering, tot en met de tweede en derde machtsposities, samen met een overvloedig gebruik van vuile trucs, stelde de CIA in staat president Jose Maria Velasco af te zetten omdat hij weigerde in te stemmen met de Cuba-politiek van Amerika en omdat hij in eigen land niet hard genoeg optrad tegen links; toen zijn vervanger eveneens weigerde de relaties met Cuba te verbreken, gaf een militaire leider in loondienst van de CIA hem een ultimatum, waar hij aan toegaf.

Dit is slechts een kleine greep uit de vuile was van Amerika. De lijst van CIA-interventies bevat oa. ook nog Frankrijk, Korea, Albanie, Irak, Vietnam, Cambodja, Algerije, Cuba, Zuid-Afrika(als steun voor het blanke apartheidsregime, en tegen het ANC !!), Oost-Timor, Nicaragua, Jemen, Tsjaad, Libie, Afghanistan, Somalie, de Filippijnen, en nog heel wat meer landen.

Verder heeft de CIA zich uitvoerig bemoeid met de verkiezingen in Libanon in de jaren '50, Indonesie in 1955, Nepal in 1959, Bolivia in 1966, Bosnie in 1996, en nog heel wat meer landen.

Er zijn verder sterke bewijzen dat de CIA zich heeft beziggehouden/zich nog steeds bezighoudt met drugshandel in oa. Frankrijk, Birma, Panama, Colombia, Haiti, Afghanistan en andere landen.

Ook is het bewezen dat de Verenigde Staten biologische en chemische wapens hebben gebruikt in oa. Korea(1950-'53), Vietnam(1961-'73), Laos(1970), Panama(jaren '40 tot jaren '90), en vele andere landen.

En de lijst gaat door en door, het boek telt maar liefst 379 pagina's. Amerika is heel goed bezig.



En nu niet weer ergens in een hoekje gaan verstoppen en pas er uitkomen als de kust voor jou veilig is......
Vertel jij mij eens onmens waardoor Amerika zoveel vijanden heeft. Waarom?

Met genoegen verblijf ik,

Barbarian........

06-10-2004, 09:06

Citaat door BARBARIAN:
En jij laat weer eens zien dat je een luis in schaamhaar wil zijn.......

plat, platter, platje,

Barbarian........
Jou dagelijkse bezigheden hoef je niet met ons te delen..Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen??? En wat dat schaamhaar betreft..De volgende keer pappie gewoon vragen of tie zich scheert...heb je er namelijk ook geen last van!

07-10-2004, 02:34

Citaat door Noena:
Jou dagelijkse bezigheden hoef je niet met ons te delen..Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen??? En wat dat schaamhaar betreft..De volgende keer pappie gewoon vragen of tie zich scheert...heb je er namelijk ook geen last van!
He noenatje, hoest meid?
Ik had je al gemist hiero?
Mocht je niet van je kamer van de medewerkers van wegloophuismedewerkers?
Volgens mij solliciteer jij weer naar een leuk stukkie lap tekst....
Zal ik het maar weer er op zetten dan?
Je bent gewaarschuwd.........

Hoe weet je dat allemaal zo goed over dat schaamhaar?
Heb je zeker ervaring mee of nie?

Kijk nu heb je net zo een mooi verhaal als jouw bavinanegodin Ayaantje...
Goed zo... Zoek een blanke zweetcompagnon op en ga een film maken, doet het altijd goed!
Het doet je echt pijn he? gehehehe......

hard, maar met hart,

Barbarian........

07-10-2004, 02:50

Citaat door waarschuwer:
Vertel mij eens waarom de moslims zoveel vijanden hebben!

Ik weet het wel:

Of je nu in Europa, India, China, Filipijnen, overal proberen moslimsextremisten aanslagen voor te bereiden en de boel te verzieken. Af en toe gaan ze ook tegen elkaar te keer zie bijv. Darfour of het vergassen van de Koerden door Saddam.

De meeste terroristen in deze wereld zijn moslims.


Maar zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb geen boodschap aan Bush of Amerika. Er zal wel ooit weer een andere wereldmacht opstaan.

Mijn blik is gericht op het Joodse volk, dat zich nu in Israel bevindt en van alle kanten aangevallen wordt. Maar gelukkig ook zijn vrienden heeft, waaronder de VS.

Anti-Zionisme is verkapte Jodenhaat. Wat dat betreft ben je in het goede gezelschap van Hitler.
wat je nu zegt is toch echt in contradictie met je andere eerdere beweringen.
Je verplaatst het probleem door te zeggen dat moslims veel vijanden hebben. Helaas reageer je niet inhoudelijk op dat stukje tekst.


In de meeste gevallen dat Moslims in oorlog zijn en moet je naar de geschiedenis kijken. Of zij verdedigen zichzelf, of zij zijn in een grensconflict dat door Engeland en Amerika is bepaald. Je kunt dus stellen dat ook hier weer het Amerika een grote rol in heeft gespeeld. Net zoals bijna alle conflicten in de wereld heeft zij een inmens grote rol in de wereld als het gaat om oorlog. je komt met een aantal landen zoals filipijnen, India, china enz... Maar als je goed kijkt naar dat stukje tekst dan staan ze daar ook weer allemaal bij. Het is dus wederom weer een prijs voor oorlogspecialist Amerika. Je kunt ook niet de schuld van die conflicten bij de Moslims leggen als de dictator door de Amerikanen ion het zadel is geholpen en zij elkaar bestrijden met wapens gefinancierd door Amerika.

De Joodse bevolking wordt nu aangevallen omdat ze alle conventies naast zich neer leggen en op grote schaal misdaden tegen de mensheid plegen en dat niemand wat doet. het is niets meer dan v.d. Lubbe die de Reichstag in brand heeft gestoken. Voor de Duitsers een terrorist, voor de Nederlanders een held.

Europa en de Cristenen hebben al vanaf het begin moeite gehad met het accepteren van het Joodse volk in tegenstelling van de Moslims die broederlijk eeuwen naast elkaar leefden. Wederom gekoloniseert en daaruit voortvloeiend de oorlog; wie draagt hier de schuld? Als Engeland Palestina nooit had gekoloniseert, dan had dit allemaal nooit gebeurd. Waarom verscheepten Europese landen en Amerika na de 2e wereldoorlogop grote schaal Joden naar Palestina? Omdat ze er zelf vanaf wilden!!

exodus, uittocht, verkocht,

Barbarian.......

07-10-2004, 10:48



Citaat door BARBARIAN:

In de meeste gevallen dat Moslims in oorlog zijn en moet je naar de geschiedenis kijken. Of zij verdedigen zichzelf, of zij zijn in een grensconflict dat door Engeland en Amerika is bepaald. Je kunt dus stellen dat ook hier weer het Amerika een grote rol in heeft gespeeld. Net zoals bijna alle conflicten in de wereld heeft zij een inmens grote rol in de wereld als het gaat om oorlog. je komt met een aantal landen zoals filipijnen, India, china enz... Maar als je goed kijkt naar dat stukje tekst dan staan ze daar ook weer allemaal bij. Het is dus wederom weer een prijs voor oorlogspecialist Amerika. Je kunt ook niet de schuld van die conflicten bij de Moslims leggen als de dictator door de Amerikanen ion het zadel is geholpen en zij elkaar bestrijden met wapens gefinancierd door Amerika.
Amerika bestaat pas sinds 1776 als zelfstandige staat en Israel pas sinds 1948. Wou je beweren dat de moslims voor 1776 geen oorlogen tegen christenen en tegen elkaar gevoerd hebben?. Volgens mij hebben ze vanaf 620 weinig anders gedaan. Ik wil je alleen maar even herinneren aan Spanje (711-720), Poitier (732) en Wenen (1529 en 1683). Dat was zeker ook alleen maar zelfverdediging of een grens conflict? En niet te vergeten Tamarlan, de slachter van Delhi.

Het heeft er m.i. meer mee te maken dat ze het niet kunnen verdragen om onder een niet-moslim regering te leven. Dat zie je bijv. in Kashmir en op Luzon, maar ook in het Westen van China en niet te vergeten Tsjetsjenië, wat gewoon een deelrepubliek van Rusland is (kindermoord te Beslan).

OSL heeft er nooit geheimzinnig overgedaan: De Oemmah moet zich over de hele wereld uitstrekken. En hij vindt daarbij Amerika en Israel op zijn weg. Net als in WOII en de Koude Oorlog, moet Amerika voor ons de kastanjes uit het vuur halen. Gelukkig vormen de moslims geen sterke militaire macht en moeten ze zich 'behelpen' met terrorisme, wat natuurlijk al leed genoeg veroorzaakt.

Vrijwel alle hedendaagse terroristen doen dit in de naam van de islaam. Terwijl landen als China en India iets proberen op te bouwen, vernietigen zij alleen maar.

Maar ook onder elkaar is het voortdurend bonje. In Aceh verzetten fanatieke moslims zich net zo hard tegen hun eigen regering als vroeger tegen de Blanda's. Darfour is een voorbeeld van Arabisch rascisme tegenover zwarte Afrikanen. Wie herinnert zich niet de moordpartijen van de FIS in Algerije (100.000 doden).




Citaat door BARBARIAN:

De Joodse bevolking wordt nu aangevallen omdat ze alle conventies naast zich neer leggen en op grote schaal misdaden tegen de mensheid plegen en dat niemand wat doet.
Volgens mij werden/worden in Irak, Soedan en Algerije op veel grotere schaal misdaden tegen de menselijkheid gepleegd. In Soedan is zelfs sprake van genocide op moslims door moslims.

Op 9/11 vielen binnen een uur bijna net zoveel doden als in 3 jaar in de Palestijnse gebieden. Je zou met recht kunnen spreken over een New Yorkse genocide.




Citaat door BARBARIAN:

het is niets meer dan v.d. Lubbe die de Reichstag in brand heeft gestoken. Voor de Duitsers een terrorist, voor de Nederlanders een held.
Van der Lubbe was inderdaad een dappere kerel. Hij stak de Rijksdag in brand maar blies geen Duitse kinderen op.




Citaat door BARBARIAN:


Europa en de Cristenen hebben al vanaf het begin moeite gehad met het accepteren van het Joodse volk in tegenstelling van de Moslims die broederlijk eeuwen naast elkaar leefden. Wederom gekoloniseert en daaruit voortvloeiend de oorlog; wie draagt hier de schuld? Als Engeland Palestina nooit had gekoloniseert, dan had dit allemaal nooit gebeurd. Waarom verscheepten Europese landen en Amerika na de 2e wereldoorlogop grote schaal Joden naar Palestina? Omdat ze er zelf vanaf wilden!!
Joden kunnen best in een moslim land leven, zolang ze hun status van dhimmie (derde rangs burger) accepteren. Dat dat niet altijd even gezellig is geweest, kwam aan het licht toen de staat Israel werd gesticht: de meeste Joden verkasten direct naar Israel. Daar leven ze nu samen met 1.200.000 Arabieren die daar gewoon stemrecht hebben en zelfs ministers mogen benoemen.

Anno 2004 leven de meeste Joden dan ook in Israel en het Westen. Ik heb al eerder opgemerkt: Europa kon de Joden niet beschermen, daarom heeft Amerika deze rol op zich genomen en dat doen ze meer dan voortreffelijk.

Ik begrijp de enorme woede van veel moslims wel: de Joden in El Quds en de wetenschap dat ze er nooit meer vandaan zullen gaan, moet ze wel waanzinnig van woede maken. Maakt ze ook nog eens onzeker over de juistheid van de Qua'ran. Daarboven op komen ook nog eens de stroom van militaire nederlagen tegen Israel en Amerika.

Er zijn ook uitzonderingen: Koerdistan orienteert zich op Israel, de Turken staan ook positief tegenover Israel en de nw. Irakese regering is al op bezoek geweest.



[/QUOTE]

07-10-2004, 13:54

Citaat door BARBARIAN:
He noenatje, hoest meid?
Ik had je al gemist hiero?
Mocht je niet van je kamer van de medewerkers van wegloophuismedewerkers?
Volgens mij solliciteer jij weer naar een leuk stukkie lap tekst....
Zal ik het maar weer er op zetten dan?
Je bent gewaarschuwd.........

Hoe weet je dat allemaal zo goed over dat schaamhaar?
Heb je zeker ervaring mee of nie?

Kijk nu heb je net zo een mooi verhaal als jouw bavinanegodin Ayaantje...
Goed zo... Zoek een blanke zweetcompagnon op en ga een film maken, doet het altijd goed!
Het doet je echt pijn he? gehehehe......

hard, maar met hart,

Barbarian........
He Barbie!

Als alleen die laptekst je enige houvast en argument is op mijn post heb ik niet zoveel te vrezen. Beste Barbie je kan waarschuwen wat je wilt, maar luisteren doet niemand naar je..Dus waarom zou ik het wel doen?
Overgens zou je iets overtuigender moeten overkomen wil je uberhaupt nog serieus genomen worden!..En dat laatste moet je niet letterlijk opvatten want NEE niemand wil je hier nemen..(laat dat maar aan pappie over )!!!


Hard, Harder, Hardst!

Noenaatje!

11-10-2004, 19:56

Citaat door waarschuwer:
Amerika bestaat pas sinds 1776 als zelfstandige staat en Israel pas sinds 1948. Wou je beweren dat de moslims voor 1776 geen oorlogen tegen christenen en tegen elkaar gevoerd hebben?. Volgens mij hebben ze vanaf 620 weinig anders gedaan. Ik wil je alleen maar even herinneren aan Spanje (711-720), Poitier (732) en Wenen (1529 en 1683). Dat was zeker ook alleen maar zelfverdediging of een grens conflict? En niet te vergeten Tamarlan, de slachter van Delhi.

Het heeft er m.i. meer mee te maken dat ze het niet kunnen verdragen om onder een niet-moslim regering te leven. Dat zie je bijv. in Kashmir en op Luzon, maar ook in het Westen van China en niet te vergeten Tsjetsjenië, wat gewoon een deelrepubliek van Rusland is (kindermoord te Beslan).

OSL heeft er nooit geheimzinnig overgedaan: De Oemmah moet zich over de hele wereld uitstrekken. En hij vindt daarbij Amerika en Israel op zijn weg. Net als in WOII en de Koude Oorlog, moet Amerika voor ons de kastanjes uit het vuur halen. Gelukkig vormen de moslims geen sterke militaire macht en moeten ze zich 'behelpen' met terrorisme, wat natuurlijk al leed genoeg veroorzaakt.

Vrijwel alle hedendaagse terroristen doen dit in de naam van de islaam. Terwijl landen als China en India iets proberen op te bouwen, vernietigen zij alleen maar.

Maar ook onder elkaar is het voortdurend bonje. In Aceh verzetten fanatieke moslims zich net zo hard tegen hun eigen regering als vroeger tegen de Blanda's. Darfour is een voorbeeld van Arabisch rascisme tegenover zwarte Afrikanen. Wie herinnert zich niet de moordpartijen van de FIS in Algerije (100.000 doden).





Volgens mij werden/worden in Irak, Soedan en Algerije op veel grotere schaal misdaden tegen de menselijkheid gepleegd. In Soedan is zelfs sprake van genocide op moslims door moslims.

Op 9/11 vielen binnen een uur bijna net zoveel doden als in 3 jaar in de Palestijnse gebieden. Je zou met recht kunnen spreken over een New Yorkse genocide.





Van der Lubbe was inderdaad een dappere kerel. Hij stak de Rijksdag in brand maar blies geen Duitse kinderen op.





Joden kunnen best in een moslim land leven, zolang ze hun status van dhimmie (derde rangs burger) accepteren. Dat dat niet altijd even gezellig is geweest, kwam aan het licht toen de staat Israel werd gesticht: de meeste Joden verkasten direct naar Israel. Daar leven ze nu samen met 1.200.000 Arabieren die daar gewoon stemrecht hebben en zelfs ministers mogen benoemen.

Anno 2004 leven de meeste Joden dan ook in Israel en het Westen. Ik heb al eerder opgemerkt: Europa kon de Joden niet beschermen, daarom heeft Amerika deze rol op zich genomen en dat doen ze meer dan voortreffelijk.

Ik begrijp de enorme woede van veel moslims wel: de Joden in El Quds en de wetenschap dat ze er nooit meer vandaan zullen gaan, moet ze wel waanzinnig van woede maken. Maakt ze ook nog eens onzeker over de juistheid van de Qua'ran. Daarboven op komen ook nog eens de stroom van militaire nederlagen tegen Israel en Amerika.

Er zijn ook uitzonderingen: Koerdistan orienteert zich op Israel, de Turken staan ook positief tegenover Israel en de nw. Irakese regering is al op bezoek geweest.



[/QUOTE]
Amerika bestaat inderdaad pas vanaf de 18e eeuw. Wie moeten we dan de massaslachtingen onder de Indianen en Afrikanen toeschrijven in de 15e eeuw? En lees dat stukje tekst nog eens goed door. Vanaf de 18 e eeuw tot reeds heeft Amerika een grootse geschiedenis wat betreft misdaden In nog geen 300 jaar!

De Arabische oorlog in Spanje is een oorlog waarin de Spaanse meerderheid in een OORLOG werd verslagen. Dus geen moorden tegen onschuldigen of iemand die geen zwaard in zijn handen heeft. Het Spaanse leger wat veel en veel groter was was gewoon verslagen in een OORLOG. Poiters en Wenen was ook gewoon oorlog voeren, niets meer en niets minder. Welliswaar om expansiedrift, maar men werd tenminste gewaarschuwd dat als er iemand een zwaard droeg hij werd gezien als een millitair. Even wat anders dan de slachtingen die in de naam van jouw bevrijder is gedaan he?

Kashmir is cadeau gegeven door Engeland aan India om het leed te verdoezelen (terwijl het overgrote deel Moslim is en de gehele bevolking niet wenst te horen bij India) wat ze tijdens de kolonisatie hebben gedaan. India dat uit elkaar is gereten door weer een grensconflict die de Engelsen hadden geschetst. In China worden moslims als tweede rangs burgers gezien, dus ik begrijp niet waar jij deze info vandaan tovert. Tjetjenie is weer een deelstaat dat tot een ander wordt toegeeigend dat wederom verscheurt is door een grensconflict. Ken je feiten!

OSL is zijn oorlog begonnen tegen de VS en Israel omdat hij zag wat voor gevaar het werd. SA heeft een grote schuld bij Amerika terwijl SA een heel rijk land is. SA geeft VS olie tegen lage prijzen en Amerika geeft SA wapens die al uit de koude oorlog stammen. OSL wilde ook niet dat SA zich met de oorlog bemoeide. Maar omdat het een schuld had bij de VS (die ze een klein beetje konden wegschelden) en natuurlijk weer gouden handdrukken die zowel de VS als SA harde dollars zouden opleveren. Kortom hij wilde niet dat zijn heilige land werd besmeurt door het bloed dat aan de handen van Amerikaande militairen kleeft.....

Irak is het product van wederom grensschetsen die door het westen is gemaakt. Saddam die door de Amerikanen is gefinancierd. Soedan is ook in conflict doordat het ene deel Arabisch verbied en het andere deel gebeid. Dus als het wetsen hun handen er vanaf hadden gehouden wat dit nooit gebeurd. Algiers is een oorlog die door de angst van het westen is gecreerd. De Islamitische partij had daar de grootste deel van de bevolking achter zich. Dit werd als gevaar gezien door het westen die daar een stokkie voor wilden steken. Je kunt er echt niet omheen.................. Hoe ver je ook wilt gaan...


Nine/eleven is inderdaad heel erg. Van genocide kun je niet spreken want het helpt de overheid geld verdienen die weer omgezet wordt in militaire kracht. Hoe erg het ook is. Bovendien blijven er nog velen vragen omtrent die dag zijn, maar vroeg of laat komt de waarheid daarvan boven.

De palestijnen hebben maar in een heel klein beetje gebeid stemrecht. Ze mogen niet regeren, alleen de rotzooi opruimen. Ik weet niet uit welk sprookjesboek jij dit hebt... Weet je wat jij moet lezen? ''het beroofde land" van Anja Meulenbelt. Dat is wat jij moet doen.

De Quran en de Oeloema zijn boeken van de alwetende en hebben zich nimmer vergist in de gebeurtenissen die zich in de loop van de eeuwen hebben voorgedaan. Er staat namelijk in dat de zonen van Israel inderdaad terug zullen keren naar het land van de Quds. Ook staat er in dat Isa (jezus) terug op aarde zal keren, ja ook dat staat er in. Dit is slechts een beproeving voor de Moslims die ook in slechte tijden de weg en de waarheid moeten volgen.

Koerdistan denkt niet met zijn hart met zijn bebloedde verleden, wat geheel menselijk is. Turkije wil in de EU; een prowesterse etandpunt wordt hier dan meer dan gewenst. De nieuwe Iraakse regering is door de Amerikanen gecreeerd.

Hoogactend,

Barbarian...........

Pagina's : [1] 2