Bekijk volle/desktop versie : Allah subhana wa ta3ala bedanken



21-04-2011, 21:51
Salaamo 3alaykoum broeders en zusters.


Het danken van Allah subhana wa ta3ala[/SIZE]
Allah subhana wa ta3ala zegt in de koran:

34. En Hij schonk jullie van alles wat jullie Hem vroegen. En als jullie de gunsten van Allah op willen sommen, dan kunnen jullie ze niet tellen. Voorwaar, de mensen zijn zeker onrechtvaardig, ondankbaar. (Soerah 14 Ibrahim)


7. Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei.
8. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uittreksel van nederig water (sperma).
9. Daarop voltooide Hij hem en blies in hem van de Ziel en Hij maakte voor jullie het gehoor en het gezichtsvermogen en de harten. Weinig dankbaarheid tonen jullie! (Soerah 32 As-Sajdah)

152. [SIZE="2"]Gedenkt Mij daarom, dan zal Ik jullie gedenken en weest Mij dankbaar en weest Mij niet ondankbaar. (Soerah 2 Al-Baqarah)


78. En Allah bracht jullie uit de buiken van jullie moeders voort terwijl jullie niets wisten. En Hij gaf jullie het gehoor en het zien en de harten. Hopelijk zullen jullie dankbaarheid tonen. (Soerah 16 An-Nahl)



Door middel van deze topic bedanken we Allah subhana wa ta3ala

Ps. Doe dit vaker per dag. Het zal je imaan versterken.

21-04-2011, 21:55



Citaat door Mansora:
Salaamo 3alaykoum broeders en zusters.


Het danken van Allah subhana wa ta3ala[/SIZE]
Allah subhana wa ta3ala zegt in de koran:

34. En Hij schonk jullie van alles wat jullie Hem vroegen. En als jullie de gunsten van Allah op willen sommen, dan kunnen jullie ze niet tellen. Voorwaar, de mensen zijn zeker onrechtvaardig, ondankbaar. (Soerah 14 Ibrahim)


7. Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei.
8. Daarna maakte Hij zijn nageslacht van een uittreksel van nederig water (sperma).
9. Daarop voltooide Hij hem en blies in hem van de Ziel en Hij maakte voor jullie het gehoor en het gezichtsvermogen en de harten. Weinig dankbaarheid tonen jullie! (Soerah 32 As-Sajdah)

152. [SIZE="2"]Gedenkt Mij daarom, dan zal Ik jullie gedenken en weest Mij dankbaar en weest Mij niet ondankbaar[/SIZE]. (Soerah 2 Al-Baqarah)


78. En Allah bracht jullie uit de buiken van jullie moeders voort terwijl jullie niets wisten. En Hij gaf jullie het gehoor en het zien en de harten. Hopelijk zullen jullie dankbaarheid tonen. (Soerah 16 An-Nahl)



Door middel van deze topic bedanken we Allah subhana wa ta3ala

Ps. Doe dit vaker per dag. Het zal je imaan versterken.





[SIZE="4"]الْحَمْـدُ للهِ الَّذي بِنِـعْمَتِهِ تَتِـمُّ الصّـالِحَات

21-04-2011, 23:56

Citaat door Abu_Hudhayfa:
Een manier om Allah te bedenken is om Rasoel te volgen en de eer van zijn metgezellen (zoals Abu Bakr en 'Omar) niet aan te tasten.



Lees de koran. Allah is onze schepper. De profeet sws en zijn ahl al bait en de GOEDE sahaba worden zeker geprezen. Maar dat is weer iets anders. Het gaat hier om Allah subhana wa ta3ala.


Sourat: Al-mulk
23. Zeg: "Hij is het, Die u schiep, en u oren, ogen en hart gaf; weinig dank betuigt gij er voor."

24. Zeg: "Hij is het Die u vermenigvuldigt op aarde en tot Hem zult gij bijeen verzameld worden."

25. En zij zeggen: "Wanneer zal deze belofte vervuld worden, als gij de waarheid spreekt?"

26. Zeg: "De kennis daarvan ligt alleen bij Allah en ik ben slechts een duideliike waarschuwer."

27. Maar als zij de straf van nabij zullen zien, zal het gezicht der ongelovigen zich verduisteren en er zal gezegd worden: "Dit is wat gij placht te vragen."

28. Zeg: "Vertel mij, indien Allah mij en degenen die met mij zijn, zou vernietigen - veeleer zal Hij ons genadig zijn - wie zal de ongelovigen tegen een pijnlijke straf kunnen beschermen?"

29. Zeg: "Hij is de Barmhartige, in Hem geloven wij en in Hem stellen wij ons vertrouwen. En gij zult weldra weten wie in klaarblijkelijke dwaling verkeert."

30. Zeg: "Vertel mij, indien uw water diep in de aarde wegzakt, wie zal u dan helder stromend water kunnen brengen?"

22-04-2011, 00:04
Het is belangrijk om Allah SubhanAllah ta3ala te leren kennen door middel van Tawheed te leren. Wie is hij? Wat voor prachtige eigenschappen heeft Hij? Daarbij bedank je Allah SubhanAllah wa ta3ala voor alles zowel in voorspoed als in tegenspoed.

22-04-2011, 00:11



Citaat door J_moi:
Het is belangrijk om Allah SubhanAllah ta3ala te leren kennen door middel van Tawheed te leren. Wie is hij? Wat voor prachtige eigenschappen heeft Hij? Daarbij bedank je Allah SubhanAllah wa ta3ala voor alles zowel in voorspoed als in tegenspoed.



Tawheed is zeker belangrijk. Allah subhana wa ta3ala geeft zelf voorbeelden waarvoor je hem dient te bedanken..

22-04-2011, 00:15

Citaat door Mansora:
Tawheed is zeker belangrijk. Allah subhana wa ta3ala geeft zelf voorbeelden waarvoor je hem dient te bedanken..

Dat zeker, als je de aya's goed bestudeerd door middel van tafsier. We zijn door Allah ta3ala geschapen, dus dankbaar moeten we Hem zeker zijn.

22-04-2011, 00:34
Hoe afgedwaald en ondankbaar jegens Allaah zijn dan degenen die anderen dan Allaah aanroepen en om hulp vragen of bemiddeling bij Allaah bij hen afsmeken?

In plaats van ''o Allaah, help mij'', roepen zij aan ''o profeet'', ''o wali'', ''o Ali'', ''o Hussein'' etc.

Deze vrome mensen die zij aanroepen en als deelgenoten aan Allaah toekennen zijn vrij van deze dwaling en Shirk en zullen op de Dag des Oordeels afstand van hen nemen.

Moge Allaah ons beschermen hiertegen aangezien deze handeling alle daden teniet doet en jou eeuwig in de Hel doet belanden.

Wallaahu a3lem.

22-04-2011, 15:45

Citaat door Guy:
Hoe afgedwaald en ondankbaar jegens Allaah zijn dan degenen die anderen dan Allaah aanroepen en om hulp vragen of bemiddeling bij Allaah bij hen afsmeken?

In plaats van ''o Allaah, help mij'', roepen zij aan ''o profeet'', ''o wali'', ''o Ali'', ''o Hussein'' etc.Deze vrome mensen die zij aanroepen en als deelgenoten aan Allaah toekennen zijn vrij van deze dwaling en Shirk en zullen op de Dag des Oordeels afstand van hen nemen.

Moge Allaah ons beschermen hiertegen aangezien deze handeling alle daden teniet doet en jou eeuwig in de Hel doet belanden.

Wallaahu a3lem.
Wat een laster. Dat er "zogenaamde" shiieten zijn die dat zeggen is hun probleem. Maar het is duidelijk dat het shirk is. Wij dienen enkel Allah te vragen om hulp en enkel Allah is degene die de smeekbeden kan verhoren.

Deze vrome mensen (ahl al bait) zijn echter niet met respect behandeld door velen sahaba etc. Maar daar gaat deze topic niet over, als je een discussie wil omtrent shia-sunna vraag ik je toch zelf een topic te openen. Alvast bedankt.