Bekijk volle/desktop versie : Mag dit eigenlijk wel?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

21-04-2011, 13:07
Je eerste werkmaand krijg je niet uitbetaalt.

Bijvoorbeeld:

Je begint in Januari met werken. Eind januari krijg je geen salaris. In februari krijg je dus je salaris van Januari. Eind maart krijg je je salaris van februari.

Mag dit eigenlijk wel?

21-04-2011, 13:08


Toen ik 15 was en mijn eerste baan bij de Hema kreeg werkte dat ook zo, inmiddels is het 10 jaar geleden dus ik weet niet of dat nu nog kan en mag.

21-04-2011, 13:08
Nooit van gehoord, jeh hondenbaan, haat zulke werkgevers

21-04-2011, 13:08

Citaat door Kaukie:
Nooit van gehoord, jeh hondenbaan, haat zulke werkgevers

Het is best frustrerend, want je krijgt je salaris een maand later.

21-04-2011, 13:12


Nee als je begin Januari begint, krijg je in Jan. je geld waar je voor gewerkt hebt in Januari. Meteen aan de bel trekken, dit kan niet.
en anders dien je 2 maanden te krijgen in Februari.

21-04-2011, 13:13
Afhankelijk van je contract die je ondertekent hebt. Lees die aandacht door. Maar het is ook afhankelijk wanneer je precies bent begonnen in januari halverwege van de maand of aan het eind. Dan kun je wel degelijk verwachten dat ze je pas in februari uitbetalen.

21-04-2011, 13:14
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit kan aankaarten bij mijn baas. Ben nog nieuw en het bevalt me eerlijk gezegd wel (je komt tegenwoordig niet zo makkelijk aan een leuke bijbaan voor naast je studie).

Misschien staat dit in het CAO?

21-04-2011, 13:15

Citaat door Schattige_meid:
Afhankelijk van je contract die je ondertekent hebt. Lees die aandacht door. Maar het is ook afhankelijk wanneer je precies bent begonnen in januari halverwege van de maand of aan het eind. Dan kun je wel degelijk verwachten dat ze je pas in februari uitbetalen.
Ik ben de tweede week begonnen. Je moet dan wel gewoon je salaris krijgen. Tijdens mijn sollicitatiegesprek had mijn baas aangegeven dat het zo eenmaal werkt. Maar ik vraag me nu af of dit niet in strijd is met uhhh de wet (?)

21-04-2011, 13:18
Artikel 623

1.De werkgever is verplicht het in geld naar tijdruimte vastgestelde loon te voldoen telkens na afloop van het tijdvak waarover het loon op grond van de overeenkomst moet worden berekend, met dien verstande dat het tijdvak voor voldoening niet korter is dan één week en niet langer is dan één maand.

2.Het tijdvak na afloop waarvan het loon moet worden voldaan, kan bij schriftelijke overeenkomst worden verlengd, maar niet langer dan tot een maand wanneer het tijdvak waarover het loon op grond van de overeenkomst moet worden berekend, een week of korter is, en tot niet langer dan tot een kwartaal wanneer het tijdvak waarover het loon op grond van de overeenkomst moet worden berekend, een maand of langer is.

3.Slechts aan de werknemer komt de bevoegdheid toe om ter vernietiging van een beding dat afwijkt van dit artikel, een beroep op de vernietigingsgrond te doen.

21-04-2011, 13:18

Citaat door Ecrivain:
Ik ben de tweede week begonnen. Je moet dan wel gewoon je salaris krijgen. Tijdens mijn sollicitatiegesprek had mijn baas aangegeven dat het zo eenmaal werkt. Maar ik vraag me nu af of dit niet in strijd is met uhhh de wet (?)


Als hij het mondeling heeft aangegeven, dan is dit wettelijk gewoon toegestaan. Ook ik kreeg pas later mijn geld. Je kan het neem ik aan wel overleven die paar weken dat je niet uitbetaald krijgt neem ik aan!

21-04-2011, 13:20
Nogmaals richt je tot je arbeidsovereenkomst. En ga niet zomaar iets hier zitten knippen en plakken.

21-04-2011, 13:20

Citaat door Schattige_meid:
Als hij het mondeling heeft aangegeven, dan is dit wettelijk gewoon toegestaan. Ook ik kreeg pas later mijn geld. Je kan het neem ik aan wel overleven die paar weken dat je niet uitbetaald krijgt neem ik aan!

Ik vind het vreemd dat jij uitspraken kan doen over andermans leefwijze. De 1 kan 2 maanden zonder inkomen leven maar er zijn veel mensen die vaste lasten hebben en die overleven 2 maanden zonder inkomen niet.

21-04-2011, 13:20



Citaat door Schattige_meid:
Als hij het mondeling heeft aangegeven, dan is dit wettelijk gewoon toegestaan. Ook ik kreeg pas later mijn geld. Je kan het neem ik aan wel overleven die paar weken dat je niet uitbetaald krijgt neem ik aan!

Hallo, ik heb ook vaste lasten.

21-04-2011, 13:22

Citaat door Ecrivain:
Hallo, ik heb ook vaste lasten.

Dát bedoel ik! Heeft jouw werkgever dit mondeling aangegeven of via jouw contract? Indien beide niet is gebeurd zou ik het aankaarten bij P&O.

21-04-2011, 13:23

Citaat door Ecrivain:
Hallo, ik heb ook vaste lasten.


Ik zal zeggen, vecht het uit met je werkgever. Ik heb nogmaals aangegeven als het je mondeling kenbaar is gemaakt dan dien je het te accepteren. Als je het er niet mee eens was opdat moment dan had je dit kunnen aangeven. Of wellicht kun je dit alsnog doen. Maar ik neem aan dat je nu normaal gewoon maandelijks uitbetaald krijgt!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7