Bekijk volle/desktop versie : Morgen 20/04/11 Inscha'Allah Djanazah gebed in Moskee Zuilen Utrecht



Pagina's : [1] 2

19-04-2011, 19:14



Salaat Janaza: 20/04/2011 om- 13.45 -

Moskee Abu bakr Assedik

Moskee Abu bakr Assedik( Zuilen)
Berlagestraat 400
3555 CW Utrecht

Bereikbaar vanaf Utrecht CS met bus 3 richting Zuilen. Halte: Sporthal Zuilen.

Smeekbede ( dua ) voor een overleden broeder en zuster ( NL )


19-04-2011, 20:11


Salamoe alikoem wie is er overleden?

19-04-2011, 20:14
inna lilahi wa ina ilayhi raji3oen

mag ik vragen wie er is overleden en hoe?

19-04-2011, 20:21

19-04-2011, 20:23


Allahuma 3abdoeka wabnoe amatika a7tadja ila Ra7matika, wa Anta ghaniyyoen an 3adhabihi, in kana moe7sinan fazid fie 7asanatihi, wa in kana moesie3an fata-djawaz 3anhoe.

Betekenis:

O Allah, Uw dienaar en het kind van Uw gemeenschap heeft Uw genade nodig en U hebt zijn marteling niet nodig. Als hij vroom was vergroot dan zijn beloning en als hij een overtreder was begenadig hem.

Allahuma inna foelana bna foelanin (naam van de persoon) fie dhimmatika, wa habli djiwarika,faqihi min fitnatil qabri wa 3adhabin nari, wa Anta ahloel wafaa-i wal 7aqqi. Faghfirlahoe war 7amhoe innaka Antal Ghafuroe Ra7iem.

Betekenis:

O Allah waarlijk (naam van de persoon) is onder Uw bescherming en uw handen, red hem dus van de beoordeling van het graf en van de bestraffing van het vuur. U bent de Behoeder van de oprechten en waarachtigen vergeef hem dus en wees hem genadig. Waarlijk U bent de grootste Vergever, de Genadigst

Allahuma aghfir li7ayyina wa mayyitina wa shahidina wa gha-ibina wa saghierina wa kabie-rina wa dhakarina wa oenthana. Allahuma man a7yaytahoe minna fa a7yihi 3alal Islami wa man tawaffaytahoe minna fatawaffahoe 3alal imanie, Allahuma la ta7rimna adjrahoe wa la toedillana ba3dahoe

Betekenis:

O Allah Vergeef onze levenden en onze doden, degenen die met ons zijn en degenen die overleden zijn, onze jongeren en onze ouderen, onze mannen en onze vrouwen.

O Allah iedereen onder ons die U leven geeft, geef hen leven in de Islam en ieder die U van ons wegneemt, neem hem weg in het geloof. O Allah verbiedt ons hun beloning niet en laat ons niet na hen dwalen

19-04-2011, 20:28
Beste mensen, hou je vast aan Allah subhan wa ta3ela, en Hij zal jou helpen om het verdriet te verwerken.
Mocht je niet bidden keer terug naar het gebed of leer het gebed, via het gebed heb je namelijk een betere band met Allah swt.
Je kunt elke dag 5x per dag in je gebed vergevenis vragen voor de overledenen, je zegt dan Allah Yarhamho, of Allah yarhamha, kun je dat voor stellen ?

De overleden wacht op je dua, wacht 5x per dag in de hoop dat jij vergevenis vraagt voor hem/haar, en wacht dat jij het Paradijs voor hem/haar smeekt.

En Allah swt is de Verhorende van de smeekbeden.

En wees sterk, jij wilt naar het Paradijs, en jij wilt dat degene die overleden is/zijn ook naar het Paradijs gaat, dan help elkaar en help jezelf.

19-04-2011, 20:29
Allah subhan wa ta3ela zegt :


En wanneer Mijn dienaren jou (O Mohammed) vragen over Mij: Voorwaar! Ik ben nabij, Ik verhoor de smeekbede van de smekende wanneer hij tot Mij smeekt. Laten zij aan Mij gehoor geven en in mij geloven opdat zij de juiste weg zullen bewandelen.

(Soerat al-Baqarah: 186)

19-04-2011, 20:30
ik hoop dat jullie de overleden personen ( Allah Yarhamhom) niet vergeten, en niet alleen aan hen denken waneer bijv. de ramadan aanbreekt.

Als jij en ik dood zijn hopen we ook dat er iemand is die ons niet vergeet en die goede daden doet.
Want stel jij bent je ouder of beide ouders verloren, dan kun jij ze helpen want


De boodschapper van Allah zei in een hadith die overgeleverd is door Aboe Hoerayra (moge Allah tevreden met hem zijn): "Wanneer de zoon van Adam sterft houden zijn beloningen voor zijn daden op, behalve de volgende drie daden: Een onophoudelijke liefdadigheid, achtergelaten kennis die voor mensen nuttig zal zijn en een oprechte kind die smeekbede voor hem doet.

(Tiermiedhie onder nr 1297). Naast de smeekbedes is de achtergelaten kennis en liefdadigheid ook een bron waarbij beloningen voor overledene ontvangen kunnen worden.

19-04-2011, 20:35
Allah yarhamha
Allah yarhamha
Allah yarhamha

Moge Allah subhan wa ta3ela haar ziel genadig zijn en haar naar het Paradijs brengen,

19-04-2011, 20:35
Allah yarhamho
Allah yarhamho
Allah yarhamho

Moge Allah subhan wa ta3ela zijn ziel genadig zijn en hem naar het Paradijs brengen, amin

19-04-2011, 21:30
Er is een Broeder en een Zuster Overleden...Allah yarhamho Allah yarhamho Allah yarhamho, Allah yarhamha Allah yarhamha Allah yarhamha, ameen......

19-04-2011, 21:31
Begrafenisgebed met volledige oprechtheid
“Wanneer jullie het begrafenisgebed voor een overledene verrichten, smeek dan met volledige oprechtheid.”
Deze overlevering werd overgeleverd door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De overlevering staat vermeld in Abu Dawud en is sahih.

19-04-2011, 21:35



Citaat door ZusterFiedeen:
Allah subhan wa ta3ela zegt :


En wanneer Mijn dienaren jou (O Mohammed) vragen over Mij: Voorwaar! Ik ben nabij, Ik verhoor de smeekbede van de smekende wanneer hij tot Mij smeekt. Laten zij aan Mij gehoor geven en in mij geloven opdat zij de juiste weg zullen bewandelen.

(Soerat al-Baqarah: 186)


Djaza'oeka Allahoe geyren. Allah ier7am zjemie3 elmoesliemien.

19-04-2011, 22:51

Citaat door Pinkpearl-:

kga daar heen jah Insha'Allah. Hoorde dat et een hele goeie wijze man was.

20-04-2011, 00:02

Citaat door revolutie030:
kga daar heen jah Insha'Allah. Hoorde dat et een hele goeie wijze man was.


Over wie heb jij het? Het is niet hij (flyer) die dood is gegaan!

Pagina's : [1] 2