Bekijk volle/desktop versie : Marokkanen zijn de grootste hypocrieten!



Pagina's : [1] 2

05-10-2004, 10:08

Citaat door FAITHLESS128:
Nederlanders zijn de grootste hypocrieten die ik ken en wel om de volgende reden: Aan de ene kant zeggen de Nederlanders veel belang te hechten aan het internationale recht . In Den Haag is het Internationaal Gerechtshof en het permanente strafhof gevestigd. Maar Nederland steunt ook de eenzijdige invasie van Amerika in Irak. Een invasie waaraan alle legitimiteit ontbreekt en die zelfs een schending is van het internationale recht. Ik begrijp niet hoe Nederland zo tweeslachtig kan zijn; ze doen zich voor als hoeder van de rechtsorde, maar als het internationaal recht in het geding is laten ze het afweten. Daarom vind ik ze de grootste hypocrieten.
http://web.amnesty.org/library/eng-mar/index

De Marokkanen zijn ZELF de grootste hypocrieten, Faithless128!

Grote bek over Israel, de kolonisten, het veiligheidshek etc etc....

Terwijl Marokko zelf de olierijke gebieden in de Westerlijke Sahara bezet houdt, een veiligheidsmuur daar heeft gebouwd en de eigen Marokkaanse burgers als kolonisten naar die regio stuurt. 160.000 militairen onderdrukken de Polisario en andere oorspronkelijke bewoners van de Westerlijke Sahara....

Maar over deze misdaden hoor je natuurlijk geen enkele Marokkaan op dit forum.... Dus wie zijn hier nu eigenlijk hypocriet??? Laat me niet lachen......

http://web.amnesty.org/library/eng-mar/index

05-10-2004, 10:09


De weg kwijt walla?

05-10-2004, 10:18

Citaat door IgAn:
De weg kwijt walla?
Het is natuurlijk een taboe om dit onderwerp aan te snijden, dat weet ik. Maar de weg kwijt?? Nee hoor....

05-10-2004, 10:22
Heel veel marokkanen letten eerder op andere dan op zichzelf....

05-10-2004, 10:42


In Marokko kun je je maar beter niet bezig houden met politiek..
Ieder leeft zijn of haar leven zonder veel omkijken naar de overheid..
daarom zou ik niet over Hypocrisie willen spreken ...eerder angst...
deze mentaliteit vanuit het thuisland is meegenomen naar het buitenland..
dit is ook één van de redenen waarom de marokkaanse gemeenschap zich niet
al te veel wil bemoeien met 'de' politiek...

05-10-2004, 10:43

Citaat door Zelfkritiek:
http://web.amnesty.org/library/eng-mar/index

De Marokkanen zijn ZELF de grootste hypocrieten, Faithless128!

Grote bek over Israel, de kolonisten, het veiligheidshek etc etc....

Terwijl Marokko zelf de olierijke gebieden in de Westerlijke Sahara bezet houdt, een veiligheidsmuur daar heeft gebouwd en de eigen Marokkaanse burgers als kolonisten naar die regio stuurt. 160.000 militairen onderdrukken de Polisario en andere oorspronkelijke bewoners van de Westerlijke Sahara....

Maar over deze misdaden hoor je natuurlijk geen enkele Marokkaan op dit forum.... Dus wie zijn hier nu eigenlijk hypocriet??? Laat me niet lachen......

http://web.amnesty.org/library/eng-mar/index
WESTELIJKE SAHARA JAH EN WAAR LIGT DAT IN MAROKKO TOCH ?MAROKANEN ONDER ELKAAR !!!

05-10-2004, 11:31

Citaat door esprit:
WESTELIJKE SAHARA JAH EN WAAR LIGT DAT IN MAROKKO TOCH ?MAROKANEN ONDER ELKAAR !!!
Stel dat het waar zou zijn wat je zegt, dan nog... Als het een 'intern' conflict zou zijn, dan mag je er opeens niets meer van zeggen?? De oorspronkelijke bewoners van die bezette regio zijn toch net zo goed slachtoffer als de Palestijnen???

05-10-2004, 11:35

Citaat door Zelfkritiek:
http://web.amnesty.org/library/eng-mar/index

De Marokkanen zijn ZELF de grootste hypocrieten, Faithless128!

Grote bek over Israel, de kolonisten, het veiligheidshek etc etc....

Terwijl Marokko zelf de olierijke gebieden in de Westerlijke Sahara bezet houdt, een veiligheidsmuur daar heeft gebouwd en de eigen Marokkaanse burgers als kolonisten naar die regio stuurt. 160.000 militairen onderdrukken de Polisario en andere oorspronkelijke bewoners van de Westerlijke Sahara....

Maar over deze misdaden hoor je natuurlijk geen enkele Marokkaan op dit forum.... Dus wie zijn hier nu eigenlijk hypocriet??? Laat me niet lachen......

http://web.amnesty.org/library/eng-mar/index


Het is allang bekend dat de Marokkanen hier de praktijken van de Marokkaanse regering hekelen, en bovendien hoor je weinig over dit conflict, dus ik weet niet wat je zeurt!
Hoe je kun je een mening hieromtrent geven als je weinig van het conflict afweet?

05-10-2004, 12:11

Citaat door appie666:
Het is allang bekend dat de Marokkanen hier de praktijken van de Marokkaanse regering hekelen, en bovendien hoor je weinig over dit conflict, dus ik weet niet wat je zeurt!
Hoe je kun je een mening hieromtrent geven als je weinig van het conflict afweet?
Dat de Marokkaanse regering geen journalisten toelaat in het gebied, betekent niet dat er weinig over bekend is. Zoals je ziet als je op de links klikt die ik heb geplaatst, weet Amnesty International donders goed wat er allemaal gebeurt mbt opsluiting van gevangenen zonder proces, martelingen etc etc. Maar inderdaad, de media hebben er weinig aandacht voor. Er is dus minder 'hype' dan rond het MO conflict, maar juist daarom zouden Marokkanen er meer aandacht aan moeten besteden en de regering in Marokko onder druk zetten!!

05-10-2004, 12:24

Citaat door Zelfkritiek:
http://web.amnesty.org/library/eng-mar/index

De Marokkanen zijn ZELF de grootste hypocrieten, Faithless128!

Grote bek over Israel, de kolonisten, het veiligheidshek etc etc....

Terwijl Marokko zelf de olierijke gebieden in de Westerlijke Sahara bezet houdt, een veiligheidsmuur daar heeft gebouwd en de eigen Marokkaanse burgers als kolonisten naar die regio stuurt. 160.000 militairen onderdrukken de Polisario en andere oorspronkelijke bewoners van de Westerlijke Sahara....

Maar over deze misdaden hoor je natuurlijk geen enkele Marokkaan op dit forum.... Dus wie zijn hier nu eigenlijk hypocriet??? Laat me niet lachen......

http://web.amnesty.org/library/eng-mar/index
Zelfkritiek, laat mij jou een paar dingen uit de doeken doen. De Polisario bestaat in principe niet!! De Westelijkse Sahara is een twistpunt tussen Marokko en Algerije......!!!
Toen Marokko in 1956 onafhankelijk werd, richtte het regime zich vooral op het handhaven van de eigen macht, terwijl onze Zuiderlijke provincies nog steeds bezet waren door de Spanje. Dit is niet in dank genomen door de bewoners van de Sahara, ze zijn in de steek gelaten door het Marokkaanse regime. Niet door het Marokkaanse volk!!

Marokkanen zijn inderdaad hypocriet, maar niet vanwege jouw argument. Marooko steunt zelf de oorlog in Irak. Het Marokkaanse leger heeft speciale apen gestuurd naar Irak, die getraind zijn voor militaire doeleinden. Marokko kan geen militairen sturen omdat dat politiek gevoelig ligt in de Arabische wereld. Maar heel de Arabische wereld weet dat het Marokkaanse regime een slaafje is van de Verenigde Staten. Stiekem zijn ze ook bevriend met Israël. Gisteren kwam de Marokkaanse koning terug uit de VS, nadat hij lekker 3 weken lang daar rond heeft gespookt.

05-10-2004, 12:27

Citaat door Zelfkritiek:
Dat de Marokkaanse regering geen journalisten toelaat in het gebied, betekent niet dat er weinig over bekend is. Zoals je ziet als je op de links klikt die ik heb geplaatst, weet Amnesty International donders goed wat er allemaal gebeurt mbt opsluiting van gevangenen zonder proces, martelingen etc etc. Maar inderdaad, de media hebben er weinig aandacht voor. Er is dus minder 'hype' dan rond het MO conflict, maar juist daarom zouden Marokkanen er meer aandacht aan moeten besteden en de regering in Marokko onder druk zetten!!
De Polisario a.k.a. Algerijnse huurlingen, hield tot voor kort 1500 Marokkaanse soldaten gevangen in barre omstandigheden. Ze werden gemarteld etc etc. Het is oorlog vriend, aan beide kanten gebeuren vreselijke dingen. Tot de dag van vandaag zitten er nog steeds zo'n 800-900 marokkanen vast in Tindouf.

05-10-2004, 12:34
Kijk zowel de Nederlandse regering als de Marokkaanse regering zijn hypocriet. Heel de wereld is hypocriet. In Rwanda zijn honderden duizenden mensen omgekomen, niemand die er ook maar iets om gaf. In Rwanda viel toch niks te halen voor de VS, dus waarom zouden ze ingrijpen. De rest van de wereld keek de andere kant op.

Heel de wereld is hypocriet, knoop dat in je oren. Internationaal recht bestaat wat dat betreft niet. Het enige wat bestaat is het recht van de sterkste.....
Als je kernwapens bezit heb je wat te zeggen, zo niet dan kun je maar beter met de stroom meegaan. De Verenigde Staten en Israel zijn niet voor niks bang dat Iran over kernwapens aan het maken is.

05-10-2004, 12:59



Citaat door MISSNADOR_4LIFE:
Inderdaad, de hele wereld is hypocriet en het word steeds erger en erger.

We kunnen het beste maar gewoon bidden en alles is mektoeb.

(Ik hoop maar niet dat bush wint, anders is het gedaan met de wereld)
Zet dat maar uit je hoofd. Of Bush wint of Kerry wint het is allemaal 1 pot nat, de VS houdt zijn troepen in Irak en zal altijd Israël onvoorwaardelijk blijven steunen.

05-10-2004, 13:16
Wij hebben niks over de politiek te vertellen die in Marokko gevoerd wordt. Sterker nog we hebben niet eens wat over onze eigen toekomst daar te vertellen laat staan dat we anderen kunnen vertellen wat ze moeten doen in Marokko.

Verder zijn er hele grote verschillen tussen Marokko en Israel. Marokko behandelt Sehrawa niet als tweederangs burgers maar als Marokkanen die dezelfde rechten hebben als alle andere Marokkanen ( dus net zo weinig) . Ze worden wel voorgetrokken wat betreft huisvesting en sociale ontlastingen . Zo krijgen zij in grote delen van de Sahara gratis onderwijs/huisvesting en een kleine bijdrage om daar te blijven wonen zodat het bewoonbaar blijft.

Polisario is een heel ander verhaal en de meeste Sehrawa willen ook niks met hen te maken hebben . Polisario bestaat bij de gratie van Algerije.

Marokko valt daar geen dorpen binnen of vluchtelingekampen binnen om mensen plat te buldozeren. Marokko buldozert namelijk net zo makkelijk in FES als in de Sahara waar het aankomt op machts bedreiging of inmenging in de Politieke sfeer van Rabat.

Marokko legt geen restricties voor mensen die uit de Sahara komen. We discrimineren die mensen ook niet. Sehrawa zijn overal in Marokko te vinden en zijn net zoals hier Friesland met haar bewoners gewoon een deel van Marokko. Sehrawa zijn niks anders dan Marokkanen die lijden onder hetzelfde regime wat nu gelukkig aan het veranderen is voor alle Marokkanen.

De Sahara is nooit alleen het leefgebied geweest van 1 stam of alleen van de Sehrawa daar tegenover staat dat Amerikanen ,Russen , Polen en alle joden uit alle windstreken de Palestijnen in Palestina komen onderdrukken. En kom niet met de joden waren daar ook want de joden die nu in Palestina herrie schoppen zijn joods van geloof en niet van geboorte in die regio en onderdeel van de natuurlijke populatie daar.

Je vergelijking slaat dus, zoals je boven kunt lezen , nergens op.

05-10-2004, 13:19

Citaat door Atlasleeuw:
Zet dat maar uit je hoofd. Of Bush wint of Kerry wint het is allemaal 1 pot nat, de VS houdt zijn troepen in Irak en zal altijd Israël onvoorwaardelijk blijven steunen.
Inderdaad.

Daarbij weet de topicstarter dat Nederlanders huichelen als de beste, hij weet het alleen van zichzelf nog niet zo goed. Wordt tijd voor een beetje zelfkritiek!

Pagina's : [1] 2