Bekijk volle/desktop versie : Van Marwijk tevreden over ontwikkeling Afellay



Pagina's : [1] 2

19-04-2011, 11:11
Ibrahim Afellay maakte afgelopen winter de overstap van PSV naar FC Barcelona.

Bondscoach Bert van Marwijk is blij met de stap van de international, omdat hij zich daar goed ontwikkelt.

"De invalbeurt tegen Real Madrid bevestigde weer dat Ibrahim zich steeds verder aan het ontwikkelen is", zegt Van Marwijk in gesprek met NUsport. "Dat is niet van de laatste tijd, dat dateert al van voor het WK, tijdens de oefenduels met Mexico en Ghana."

"Daarna is het alleen maar beter gegaan met de interland tegen Zweden als hoogtepunt", vervolgt Van Marwijk zijn verhaal. "Die kan voor Barcelona weleens de doorslag hebben gegeven. Nee, die verhuizing is alleen maar goed voor hem geweest, op alle fronten."

De in Utrecht geboren aanvaller speelde dit seizoen tot nu toe tien competitieduels voor FC Barcelona. Acht keer kwam de voormalig PSV'er als invaller binnen de lijnen, in de twee duels die hij als basisspeler begon kwam werd hij vroegtijdig naar de kant gehaald. Tot scoren kwam Afellay nog niet in de competitie of Champions League, in de Copa del Rey was Afellay eenmaal trefzeker in vijf duels.

Voetbalprimeur.nl

19-04-2011, 11:30


??

19-04-2011, 11:46
Dit word de nieuwe sleutelspeler van het NLse elftal. Goedzo jongen!


19-04-2011, 11:51
@ clichy sousboi
hypocriet.
en ondertussen heb je zidane met fransvlag kleuren in jou ot.

19-04-2011, 13:05


Even serieus, hoe komt het dat ik Afellay nooit een bal zie verliezen aan de tegenpartij? Deze man heeft haast nooit balverlies.

19-04-2011, 13:51

Citaat door Postadresje:
Even serieus, hoe komt het dat ik Afellay nooit een bal zie verliezen aan de tegenpartij? Deze man heeft haast nooit balverlies.


dat zeiden zijn barca teamgenoten ook, dat hij haast nooit de bal verliest

19-04-2011, 13:55
Leden van het sporthoekje schijnen het beter te weten

19-04-2011, 15:02
Leuk, maar wat me opvalt aan die lap tekst is dat ik het woordje Marokkaan niet tegen kom..:/

Zodra hij de fout in gaat staat er ipv Utrecht Marokkaan.

19-04-2011, 17:11
zie je iedereen lachte Afellay uit toen hij naar barca ging en ze zeiden van dat hij alleen gaat banken en nu zeggen ze dit

19-04-2011, 17:23

Citaat door Postadresje:
Even serieus, hoe komt het dat ik Afellay nooit een bal zie verliezen aan de tegenpartij? Deze man heeft haast nooit balverlies.


vind je het gek als hij zo voorzichtig, terughoudend en defensief speelt... laat hem vaker op eigen succes gaan dan... net als pedro... dan zal je zien dat hij ook balverlies zal lijden... juist omdat hij een beetje bang is dat Messi boos kan worden op hem etc... speelt hij de bal steeds netjes terug naar achter... en believe me... dat kan elk andere speler ook... 't zit in de individuele acties waar Ibi balverlies kan lijden... en dan moet ik ook eerlijk zeggen dat die individuele acties ook miniem zijn.

P.S vind Afellay echt top, en gun hem echt een basisplek... en ik weet dat hij het gaat maken daar... maar om nou te zeggen dat hij heel weinig tot nooit balverlies lijdt... dat is dan wel erg kort door de bocht... en sowieso is de tegenstander van Afellay helemaal kapot nadat Ibi zijn minuutjes mee mag pikken in de 70ste minuut... dan kan hij sowieso nooit balverlies lijden anders hoort tie niet bij Barca.

19-04-2011, 17:32
Zie je nou wel, zelfs van Marwijk zegt dat de wedstrijd tegen Zweden doorslaggevend kon zijn.

19-04-2011, 17:49

Citaat door Nidaa:
Zie je nou wel, zelfs van Marwijk zegt dat de wedstrijd tegen Zweden doorslaggevend kon zijn.


uhu waar heb jij het over?

19-04-2011, 18:01



Citaat door CheckMate:
uhu waar heb jij het over?


Laat me maar, had ff een binnenpretje

19-04-2011, 18:28

Citaat door CheckMate:
vind je het gek als hij zo voorzichtig, terughoudend en defensief speelt... laat hem vaker op eigen succes gaan dan... net als pedro... dan zal je zien dat hij ook balverlies zal lijden... juist omdat hij een beetje bang is dat Messi boos kan worden op hem etc... speelt hij de bal steeds netjes terug naar achter... en believe me... dat kan elk andere speler ook... 't zit in de individuele acties waar Ibi balverlies kan lijden... en dan moet ik ook eerlijk zeggen dat die individuele acties ook miniem zijn.

P.S vind Afellay echt top, en gun hem echt een basisplek... en ik weet dat hij het gaat maken daar... maar om nou te zeggen dat hij heel weinig tot nooit balverlies lijdt... dat is dan wel erg kort door de bocht... en sowieso is de tegenstander van Afellay helemaal kapot nadat Ibi zijn minuutjes mee mag pikken in de 70ste minuut... dan kan hij sowieso nooit balverlies lijden anders hoort tie niet bij Barca.


hij lijdt weinig tot nooit balverlies. ook in hele wedstrijden. aanvallend of verdedigend. het maakt niet uit.

19-04-2011, 19:05

Citaat door MonkeyD_:
hij lijdt weinig tot nooit balverlies. ook in hele wedstrijden. aanvallend of verdedigend. het maakt niet uit.


ik ben het niet eens met je.... hij lijdt degelijk wel balverlies als hij in de basis staat... kijk maar naar Barca - Almeria toen hij scoorde!!

had tie ook zo nu en dan paar fouten gemaakt..

maar fouten maakt iedereen, messi ook, zelfs ik!!!!!!!

Pagina's : [1] 2