Bekijk volle/desktop versie : Frankrijk wil fors minder immigranten toelaten



Pagina's : [1] 2 3 4

16-04-2011, 18:33
De Franse regering wil 'om te beginnen' de legale immigratie beperken van circa 200.000 naar 180.000 mensen per jaar. Dat zei minister Claude Géant van Binnenlandse Zaken gisteravond op tv.

Guéant meent dat niet alleen de illegale immigratie moet worden bestreden, maar dat ook de reguliere migratie moet worden beperkt. Hij benadrukte dat 24 procent van de immigranten van buiten Europa in Frankrijk werkzoekend is.

Familie
In 2010 vestigden zich 203.000 buitenlanders in Frankrijk. Van hen wilde 15 procent permanent in Frankrijk wonen of werken. Daarnaast voegden 84.000 mensen zich bij familie (41 procent). Er kwamen 66.000 studenten studeren.

Volgens statistieken van een regeringsraad is 19 procent van alle Franse inwoners buitenlander of van buitenlandse komaf. Dat zijn ongeveer 11,5 miljoen mensen. (ANP/redactie)


http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/578988/2011/04/16/Frankrijk-wil-fors-minder-immigranten-toelaten.dhtml

16-04-2011, 18:37


Dat lijkt mij een prima idee. Vang de mensen maar op in eigen regio.

16-04-2011, 18:46
Waar heb ik dit soort uitspraken toch eerder gehoord ?

16-04-2011, 18:49

Citaat door Gitane:
Waar heb ik dit soort uitspraken toch eerder gehoord ?


Ik hoor het graag van je. De realiteit is gewoon dat je niet eindeloos erg laag opgeleide mensen een ontwikkelt land kan laten binnenstromen.

16-04-2011, 18:53



Citaat door Globi:
Ik hoor het graag van je. De realiteit is gewoon dat je niet eindeloos erg laag opgeleide mensen een ontwikkelt land kan laten binnenstromen.


Dat is een natuurlijk proces wat al eeuwen lang bestaat, wil je er wat tegen doen dan moet je het land dat ze ontvluchten gaan helpen, zoniet dan hou je ze toch niet tegen... Legaal, of illegaal en dan denk ik dat legaal beter en goedkoper is

16-04-2011, 18:59

Citaat door Gitane:
Dat is een natuurlijk proces wat al eeuwen lang bestaat, wil je er wat tegen doen dan moet je het land dat ze ontvluchten gaan helpen, zoniet dan hou je ze toch niet tegen... Legaal, of illegaal en dan denk ik dat legaal beter en goedkoper is


Je moet gewoon zorgen dat je mensen daar in de regio helpt. En dat mag van mij best iets kosten. Je hebt hier NIETS aan meer mensen met weinig kennis. Die bestaan er al genoeg. Hier zijn het sjon en anita. In frankrijk jean en marie..... Hoeveel laag opgeleide mensen kun je aan?

16-04-2011, 19:01
Europa kan moeilijk de hele wereld toe laten hè

16-04-2011, 19:32

Citaat door Globi:
Je moet gewoon zorgen dat je mensen daar in de regio helpt. En dat mag van mij best iets kosten. Je hebt hier NIETS aan meer mensen met weinig kennis. Die bestaan er al genoeg. Hier zijn het sjon en anita. In frankrijk jean en marie..... Hoeveel laag opgeleide mensen kun je aan?

Jean-Marie Le Pen T'is Marine tegenwoordig, Marine Le Pen.... Maar ik lees jou verhaal zo even door dus wat is de oplossing ? Meer ontwikkelingshulp toch ? Dan ben ik het met je eens....

16-04-2011, 19:34

Citaat door Nourdine21:
Europa kan moeilijk de hele wereld toe laten hè

Amerika, Australië en Canada krijgen er ook heel wat hoor... net als de arme buurlanden van nog armere landen... Eigenlijk krijgen we in Europa gewoon de "rijke" "vluchtelingen" in vergelijking... degene die de overtocht kunnen betalen (deels in ieder geval)

16-04-2011, 19:36

Citaat door Gitane:
Jean-Marie Le Pen T'is Marine tegenwoordig, Marine Le Pen.... Maar ik lees jou verhaal zo even door dus wat is de oplossing ? Meer ontwikkelingshulp toch ? Dan ben ik het met je eens....


Niet eens aan gedacht.... Le Pen.


Ja. Meer GOEDE hulp. En schakel dan de top van bepaalde landen maar uit. Gewoon "WIJ gaan DIT hier doen". . Dat samenwerken werkt ook niet. En daarnaast eerlijk handel voeren.

16-04-2011, 19:36

Citaat door Gitane:
Jean-Marie Le Pen T'is Marine tegenwoordig, Marine Le Pen.... Maar ik lees jou verhaal zo even door dus wat is de oplossing ? Meer ontwikkelingshulp toch ? Dan ben ik het met je eens....

Europa kan beter geld geven voor ontwikkelingshulp dan de 25000 Tunesiërs een uitkering te geven a +/- € 40.000.000 per maand.

16-04-2011, 19:42

Citaat door Simcha:
Europa kan beter geld geven voor ontwikkelingshulp dan de 25000 Tunesiërs een uitkering te geven a +/- € 40.000.000 per maand.


Maar er dan wel voor zorgen dat het geld goed besteed wordt, want als die 40.000.000 € per maand bij zo'n 1000tal rijke Tunesiers in Tunesië terecht komt dan maak ik liever 25.000 Tunesiërs in Nederland blij

16-04-2011, 19:45



Citaat door Gitane:
Maar er dan wel voor zorgen dat het geld goed besteed wordt, want als die 40.000.000 € per maand bij zo'n 1000tal rijke Tunesiers in Tunesië terecht komt dan maak ik liever 25.000 Tunesiërs in Nederland blij

Dat is wel een voorwaarde ja.

16-04-2011, 19:51
Heel goed, maar 20.000 minder is maar een heel klein begin. Wat mij betreft 3/4 deel minder als eerste stap.

Wel wordt steeds meer duidelijk dat HEEL west Europa EINDELIJK wakker is geworden.

16-04-2011, 19:53

Citaat door Simcha:
Dat is wel een voorwaarde ja.

Bovendien die 25.000 Tunesiers in Nederland sturen vaak ook geld op naar de familie in Tunesië dus dat is echte ontwikkelingshulp en de rest wordt weer in de Nederlandse economie gepompt...

Maar goed we zijn het erover eens dat meer en goede ontwikkelingshulp noodzakelijk is...

Pagina's : [1] 2 3 4