Bekijk volle/desktop versie : Wat denken jullie van deze laptop?(advanced users only)



14-04-2011, 22:40
Lijkt me een goede laptop, wat denkt M.nl?
-------------------------------------------------


productinformatie HP Pavilion DV7-4140ED gaming laptop

Het is gemakkelijker dan ooit: méér doen, overal naartoe gaan én plezier maken. De HP Pavilion DV7-4140ED maakt het mogelijk, met z'n krachtige prestaties, multimedia-ondersteuning en een scala aan ingebouwde kenmerken en software in een stijlvolle behuizing.



Alles gemakkelijker en met plezier

Met een groot High Definition scherm, een handig backlit toetsenbord, een groot clickpad en HP QuickWeb - internettoegang met één klik - maakt de HP Pavilion DV7-4140ED werk en ontspanning gemakkelijker en leuker.



Veiligheid en opslag voor je data

Gemakkelijk al je data opslaan met 640 Gb opslag een interne optische drive. Alles is goed beveiligd met de optionele SimplePass vingerafdruklezer en de nieuwste HP beveiligingssoftware.



Rijke, krachtige multimedia ondersteuning

Een uitzonderlijk geluid met Dolby of optionele Beat Audio, Altec Lansing luidsprekers, optionele Triple Bass subwoofer en een totale multimedia ervaring met een High Definition scherm, geïntegreerde webcam en foto/videobewerking met Corel PaintShop/VideoStudio.



Opvallend design

De HP Pavilion DV7-4140ED ziet er mooi uit en gaat langer mee, met minder hoogwaardige onderdelen in een schitterende, duurzame aluminium behuizing. Hij bevat een gegraveerde afbeelding en biedt een scala aan rijke, verzadigde kleurmogelijkheden.


Specificaties:

- Windows 7 Home Premium 64-bits besturingssysteem



Processor

- AMD Phenom II Quad Core processor N930 2 GHz, Level 2 cache 2 Mb

- AMD RS880M chipset



Geheugen

- 4 Gb DDR3 (2x 2048 Mb)

- 2 voor gebruiker toegankelijke geheugenslots

- ondersteunt tot 8 Gb DDR3 geheugen



Gegevensopslag

- 640 Gb SATA harddisk 5400 rpm tot 12 Gb partitie voor systeemherstel

- SATA optische drive: LightScribe Blu-ray ROM met SuperMulti DVD±r/r(w) dual layer

- haarscherpe disclabels maken met LightScribe: branden, omdraaien, branden



Mobiel entertainment

- HP TrueVision webcam met geïntegreerde digitale microfoon (VGA low light)



Communicatie

- geïntegreerd 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN 802.11 b/g/n

- Bluetooth draadloos netwerk

- 5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten



Gebruiksgemak

- geïntegreerde vingerafdrukscanner



Scherm

- 43,9 cm (17,3&quot diagonaal HD+ High Definition HP BrightView LED scherm

- weergaveresolutie: 1600x900



Video

- ATI Mobility Radeon HD 5650 grafische kaart (switchable), totaal tot 2685 Mb videogeheugen, waarvan 1 Gb DDR3 gereserveerd



Geluid

- Beats audiosysteem met geïntegreerde subwoofer



Toetsenbord

- standaard toetsenbord met geïntegreerde numerieke toetsenset

- HP Clickpad ondersteunt Multi-Touch gestures met On/Off knop



Poorten

- VGA poort

- HDMI poort

- stereo hoofdtelefoonuitgang

- microfooningang

- 4x USB 2.0 (4e gedeeld met eSATA poort)

- eSATA + USB poort

- RJ45 Ethernet poort



Voeding

- 90 watt netadapter

- 6-cels lithium-ion (Li-ion) accu



Software

- Microsoft Office 2010 voorgeladen (er zijn versies met beperkte functionaliteit voorgeladen van Word en Excel, met reclame. Je moet een Office 2010 productcode aanschaffen om de volledige Office-software te activeren), Microsoft Internet Explorer, Windows Live Messenger, Adobe Reader, Adobe Flash Player HP MediaSmart suite, HP QuickWeb, HP Setup, HP Advisor, HP Support Assistant, HP ProtectSmart, Omnifone MusicStation, Cyberlink DVD Suite, Corel VideoStudio, Corel PaintShop Pro Windows Live applicaties HP Games console met uren gratis spelen, EasyBits Magic Desktop, Norton Online Backup (30 dagen testversie)

- service en support: recoverypartitie (met mogelijkheid om systeem, applicaties en drivers apart terug te zetten), optionele her-allocatie van de recoverypartitie, software voor het maken van recovery-CD/DVD, Symantec Norton Internet Security 2011 (60 dagen live update), notebook hulp en ondersteuning

- 2 jaar garantie



Afmeting en gewicht

- hxbxl: 3.18/3.7x41.53x27.4 cm

- gewicht: 3.31 kg

14-04-2011, 23:14


Laptop zelf is best goed alleen bij de processor zou ik toch voor een i7 van Intel gaan. Performance is bij hen toch een tikkeltje beter. Maar zit vast een leuk prijskaartje aan deze laptop of niet

14-04-2011, 23:46

Citaat door ILI_Amazigh:
Laptop zelf is best goed alleen bij de processor zou ik toch voor een i7 van Intel gaan. Performance is bij hen toch een tikkeltje beter. Maar zit vast een leuk prijskaartje aan deze laptop of niet


een i7 presteert 11% beter dan deze processor hier.

maar i7 kost algauw 800 euro meer dus ja, ik hou het liever bij amd

Intel staat bekend om de ''kwaliteit'' en amd om ''goedkoop prul''. Maar in werkelijkheid is amd vrij goed in de midden tot hoog segment.

Ik ben geen schaap en volg geen trends. Blackberry en mac mogen van mij de pot op

De laptop zelf kost trouwens 700 euro. Heb vrij lang moeten analyseren welke nou het beste is in kwaliteit/prijs. En ik ben ook niet vies van HD graphics dus ja.

15-04-2011, 18:15

Citaat door absent_minded:
een i7 presteert 11% beter dan deze processor hier.

maar i7 kost algauw 800 euro meer dus ja, ik hou het liever bij amd

Intel staat bekend om de ''kwaliteit'' en amd om ''goedkoop prul''. Maar in werkelijkheid is amd vrij goed in de midden tot hoog segment.

Ik ben geen schaap en volg geen trends. Blackberry en mac mogen van mij de pot op

De laptop zelf kost trouwens 700 euro. Heb vrij lang moeten analyseren welke nou het beste is in kwaliteit/prijs. En ik ben ook niet vies van HD graphics dus ja.


11% scheelt dus bijna niks + je hoeft geen 800 Euro meer te betalen. Ik heb een AMD XP2000, 1.6 GHZ van jaren geleden en werkt nog prima!

16-04-2011, 01:46



Citaat door Denker:
11% scheelt dus bijna niks + je hoeft geen 800 Euro meer te betalen. Ik heb een AMD XP2000, 1.6 GHZ van jaren geleden en werkt nog prima!




16-04-2011, 22:59

Citaat door absent_minded:
een i7 presteert 11% beter dan deze processor hier.

maar i7 kost algauw 800 euro meer dus ja, ik hou het liever bij amd

Intel staat bekend om de ''kwaliteit'' en amd om ''goedkoop prul''. Maar in werkelijkheid is amd vrij goed in de midden tot hoog segment.

Ik ben geen schaap en volg geen trends. Blackberry en mac mogen van mij de pot op

De laptop zelf kost trouwens 700 euro. Heb vrij lang moeten analyseren welke nou het beste is in kwaliteit/prijs. En ik ben ook niet vies van HD graphics dus ja.


Er was pas een paivilion met een i7 processor... die erg op deze leek qua specificaties. En deze was die week maar 777 euro. Aanbieding dat wel maar toch. Dus zoveel scheelt het niet in prijs. En 11% sneller betekent best veel tijdswinst wanneer je veel en zware software tegelijk draait.

Maar hoe dan ook die laptop die je hierboven beschreef is het zeker wel waard hoor. AMD processors doen het goed in combinatie met Raedon videokaarten dus je zult er niet veel van merken denk ik.