Bekijk volle/desktop versie : Tovenarij of te wel sihr hoe vindt dat plaats?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

14-04-2011, 16:49

Assalamu alaikum,



In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle.

Sihr, oftewel tovenarij. Wat is dat? Sihr of tovenarij is een overeenkomst en een verdrag tussen een tovenaar en een duivel. Een tovenaar die toenadering zoekt tot een duivel met daden van ongeloof of met zonden, waardoor de duivel deze tovenaar "gehoorzaamt".


Hoe zoekt de tovenaar toenadering tot de duivel? Dit gebeurt op verschillende manieren. Sommigen van hen plakken de Koran vast aan hun schoenen, waarna zij hiermee het toilet binnengaan. Anderen schrijven Koranverzen met onreinheden, zoals menstruatiebloed en andere dingen.

Anderen schrijven Koranverzen achterstevoren op om op deze manier te spotten met de Woorden van Allah. Anderen bidden terwijl zij onrein zijn. Anderen blijven hun hele leven in de onreine toestand. Anderen zoeken toenadering tot de duivel door geslachtsgemeenschap te hebben met hun meest nabije familieleden, zoals hun moeder of hun dochter.

Anderen doen andere zaken dan deze, dit alles om dichter bij de duivel te komen. Hoe groter het ongeloof van de tovenaar is, des te meer de duivel hem zal gehoorzamen. Dit is de tovenarij in het kort.


Als je denkt dat de tovenarij slechts inbeelding is en geen realiteit, lees dan (de vertaling van) de volgende Woorden van Allah - de Majesteitelijke en Verhevene:


Maar de duivels waren ongelovig, zij onderwezen de mensen tovenarij.

[ Soerah al-Baqarah 2:102 ]


Moesa (Mozes) zei: "Datgene waar jullie mee gekomen zijn, is tovenarij. Voorwaar, Allah zal deze tenietdoen. Voorwaar, Allah zet het werk van de verderfzaaiers niet recht. En Allah bevestigt de Waarheid met Zijn Woorden, ook al hebben de misdadigers er een hekel aan."

[ Soerah Yoenoes 10:81-82 ]


Voorwaar, datgene wat zij verricht hebben, is slechts de list van een tovenaar. En de tovenaar zal niet welslagen, wat hij ook doet.

[ Soerah Ta Ha 20:69 ]


En tegen het kwaad van de vrouwen die op de knopen blazen.

[ Soerah al-Falaq 113:4 ]


De meeste Koranuitleggers hebben gezegd dat de vrouwen die op de knopen blazen de tovenaressen zijn die op de knopen van de touwen blazen terwijl zij hun spreuken van tovenarij en ongeloof uitspreken.


Weet dat de Profeet Mohammed, de meeste edele der schepping, getroffen werd door tovenarij. Dit gebeurde enkel vanwege een wijsheid die Allah wilde. ‘Aa-ishah vertelt, zoals overgeleverd werd door al-Boekhaarie en Moeslim, dat voor hem werd ingebeeld dat hij een bepaalde handeling gedaan had, terwijl hij deze niet gedaan had.

De Profeet - vrede en gebeden over hem - smeekte Allah daarop aan, waarna er twee Engelen naar hem kwamen. De één ging bij zijn hoofd staan en de ander bij zijn voeten. Zij vertelden wie hem betoverd had en waar de tovenarij te vinden was, waarop hij daarheen ging samen met zijn Metgezellen en deze teniet deed. Daarop genas Allah - Verheven is Hij - de Profeet - vrede en gebeden over hem.

De Profeet - vrede en gebeden over hem - heeft gezegd:


"Degene die zelf tovenarij praktiseert of een ander dit laat doen, hij behoort niet tot ons..."


Wanneer jij naar een tovenaar gaat om jezelf of een ander te genezen, dan behoor je niet tot de gemeenschap van Mohammed - vrede en gebeden over hem.


"...en degene die naar een helderziende of waarzegger gaat en gelooft in wat hij zegt: voorzeker, die is ongelovig aan datgene wat naar Mohammed is neergezonden." Overgeleverd door Ahmed.

Ook heeft hij gezegd:


"Vermijd de zeven vernietigers: het toekennen van deelgenoten aan Allah, tovenarij..." Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.


Na het toekennen van deelgenoten aan Allah komt de tovenarij als tweede op de lijst van de vernietigers. Tovenarij is namelijk ongeloof aan Allah.


Hoe herken je een tovenaar? Een tovenaar heeft vele kenmerken. Ik zal slechts een aantal van zijn kenmerken opnoemen en niet allemaal. Als je ook maar één van deze tekenen bij hem aantreft, weet dan met zekerheid dat hij een tovenaar is. Maar als je geen van deze kenmerken bij hem aantreft, dan wil dit nog niet zeggen dat hij geen tovenaar is.

Hij kan een tovenaar zijn, zonder dat je één van deze tekenen ziet. Dit is een aantal van zijn tekenen:


- Dat hij vraagt naar de naam van de zieke en de naam van zijn moeder. Wat wil hij met de naam van zijn moeder? Dit komt omdat hij samenwerkt met demonen en duivels. Hij gehoorzaamt hen en aanbidt hen.

- Dat hij een spoor van de zieke neemt. Hij zegt: geef mij iets van de sporen van de zieke. Een kledingstuk of iets anders. Sommige tovenaars stellen zelfs de voorwaarde dat deze kleding niet gewassen wordt. Het is noodzakelijk dat het zweet van de zieke zich op de kleding bevindt.

- Dat hij om bepaalde dieren vraagt. Sommige tovenaars vragen om een schaap te slachten, of een kip of een kameel. Maar met een voorwaarde: dat je de Naam van Allah er niet over gedenkt. Sommigen eisen een bepaalde eigenschap in deze dieren. Bijvoorbeeld dat het een zwart schaap is, dat hij twee horens heeft, dat hij die en die eigenschap bezit of uit dat en dat land komt. De tovenaars stellen voorwaarden. Sommigen zeggen: begraaf het en eet er niets van op. Anderen zeggen: werp het in die en die plek, in een bouwval of een afvalplaats. Voor wie is dit offer? Het is een toenadering van de tovenaar tot de duivel.

- Dat zij toverspreuken opschrijven of uitspreken. Zij schrijven Koranverzen op een stuk papier: boven, onder, links en rechts. Daarna tekenen zij in het midden van het papier vierkantjes met daarin letters, cijfers en tekeningen. Sommigen maken tekeningen van schorpioenen en slangen. Anderen schrijven onbegrijpelijke woorden op.

Dit zijn aanroepingen van de duivels. De tovenaar zoekt zijn toevlucht tot de duivels en demonen. Vervolgens zegt hij: stop dit onder jouw deken, of in jouw kleding, of hang dit thuis op, of stop het in de kast, of stop het in water en drink het op, of verbrand het en adem de rook ervan in. Of hij spreekt deze woorden binnensmonds uit in de aanwezigheid van de zieke.

- Sommige tovenaars dragen de zieke op om zich af te zonderen van de mensen. Zij zeggen: ga in een donkere kamer zitten waartoe het zonlicht geen toegang heeft. Dit voor een aantal dagen lang. Waarom? Omdat de duivel zich met de enkeling bevindt, zoals de Profeet - vrede en gebeden over hem - bericht heeft.

- Sommige tovenaars geven voorwerpen aan de zieke en zeggen: begraaf dit onder de grond. Of zij geven hem papieren en zeggen: verbrand dit en adem de rook in.

Dit is een aantal van hun tekenen. Onthoud deze dus en wees gewaarschuwd voor hen. Maar weet dat:

...zij hier niemand mee kwaad kunnen doen, behalve met de toestemming van Allah.

[ Soerah al-Baqarah 2:102 ]

Zij zijn niet in staat om jou met iets te schaden, behalve datgene wat Allah voor jou heeft voorbeschikt. Weet met zekerheid dat niets jou zal treffen, behalve hetgeen Allah voor jou heeft voorbestemd.

Als jij jezelf wil beschermen tegen tovenarij, doe dit dan door de verplichtingen van Allah uit te voeren.

Verricht de vijf gebeden in de huizen van Allah. Bescherm jezelf door thuis vrijwillige gebeden te verrichten. Doe veel aan aanbidding. Reciteer het tweede hoofdstuk uit de Koran (al-Baqarah), want de duivel vlucht van het huis waarin dit hoofdstuk gereciteerd wordt. Lees Aayatoel-Koersie (vers 255 uit al-Baqarah) voor het slapengaan, dan zal er een waker over je worden aangesteld en geen duivel zal je kunnen benaderen totdat de ochtend aanbreekt.

Houd je aan de rituele wassing. Gedenk de Naam van Allah bij het eten en drinken en wanneer je je huis binnengaat. Houd je aan de gedachtenissen van de ochtend en de avond. Prijs Allah, verheerlijk Hem, eer Hem en loof Hem. Onderhoud je band met Allah, vrees Hem en houd je weg van Zijn verboden.


[COLOR="Blue"]Weet dat de duivel vier toegangswegen heeft tot het lichaam van de mens :

Ten eerste: grote angst. Wanneer de mens zeer angstig is, vindt de duivel een toegangsweg tot zijn lichaam.

Ten tweede: grote woede. Woede is namelijk een brandende kool van de duivel. Als je boos bent, zeg dan: ik zoek mijn toevlucht bij Allah tegen de verworpen duivel. Verricht de rituele wassing, want dit dooft het vuur van de woede.

Ten derde: grote onachtzaamheid. Wanneer de mens onachtzaam is in de gehoorzaamheid aan Allah, de aanbidding en het gedenken van Allah, vindt de duivel een toegangsweg.

Ten vierde: volledige storting in de begeerten. Wanneer de mens enkel zijn begeerten achternaloopt en zijn enige zorg het vervullen van zijn begeerten is, vindt de duivel een toegangsweg waardoor de mens bezeten raakt.



Moge Allah ons beschermen tegen het kwaad van de duivels en de tovenaars. Lees de volgende boeken voor meer informatie over tovenarij, de bescherming ertegen en de genezing ervan:



De Genezing van Tovenarij.

De Roeqyah vanuit het Boek en de Soennah.

Vesting van de Gelovige tegen de Listen van de Duivel en de Djinn.

Citadel van de Moslim.


Wa alikum assalam[/COLOR]

14-04-2011, 16:52



De wettige middelen van de bescherming tegen tovenarij en het geneesmiddel daarvan


Door de nobele Shaykh al-‘Allaamah Saalih ibn Fawzaan al-Fawzaan - moge Allah hem genadig zijn -



Vraag:

Wat zijn de wettige middelen die aangeraden worden als bescherming tegen tovenarij en wat is het geneesmiddel voor degene die door iets daarvan getroffen is?



Antwoord:

De wettige middelen voor de genezing van tovenarij zijn die middelen die al-‘Allaamah Ibn al-Qayyim - moge Allah hem genadig zijn - heeft genoemd, en zei: "Hierover zijn twee soorten overgeleverd van de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam:



De eerste en tevens de meest effectieve: het opzoeken van de tovenarij en deze tenietdoen, zoals het authentiek is overgeleverd van de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - dat hij zijn Heer - Verheerlijkt is Hij - daarover vroeg, waarop Hij hem deze aanwees en hij deze in een put vond. Toen hij deze uit de put haalde, verdween datgene waar hij last van had, zozeer dat het net was alsof hij van boeien werd bevrijd.(1)"


Tot aan zijn woorden: "En tot de meest profijtelijke geneesmiddelen voor de tovenarij behoren de Goddelijke geneesmiddelen, en deze zijn door middel van gedachtenissen, Verzen en smeekbeden..."


Dit is de tweede soort van geneesmiddelen voor de tovenarij, en dit gebeurt door middel van de wettige smeekbeden en het reciteren van de Qor-aan over degene die betoverd is, door Soerah al-Faatihah (1), Soerah al-Ikhlaas (112), Soerah al-Falaq (113), Soerah an-Naas (114) en andere Verzen van de Qor-aan te reciteren en te blazen over degene die getroffen is door tovenarij. Dan zal hij met de toestemming van Allah genezen.



Bron: al-Moentaqa min Fataawash-Shaykh Saalih al-Fawzaan deel 2, blz. 58
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki


(1) Overgeleverd door al-Boekhaarie (3691) en Moeslim (2189).

14-04-2011, 16:58
Het wettige geneesmiddel voor tovenarij

Door de nobele Shaykh al-Imaam Aboe ‘Abdillaah ‘Abdoel-‘Aziez ibn ‘Abdillaah ibn Baaz - moge Allah hem genadig zijn -





Vraag:

Ik heb één van de geleerden het volgende horen zeggen: "Degene die denkt dat hij getroffen is door tovenarij dient zeven blaadjes van de lotusbloem te nemen en deze in een beker/kan met water te doen. Vervolgens dient hij het volgende hierover te lezen: Soerah al-Falaq (113), Soerah an-Naas (114), Aayatoel-Koersie (Soerah al-Baqarah 2:255), Soerah al-Kaafiroen (109), Soerah al-Faatihah (1) en de Woorden van Allah - Verheven is Hij:

وَمَآ أُنْزِلَ عَلَى ٱلْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ

En datgene dat werd neergezonden naar de Engelen in Babylon, Haaroet en Maaroet

[ Soerah al-Baqarah 2:102 ]."

Zijn deze woorden correct? En wat moet degene doen die denkt dat hij betoverd is? Geef ons profijt, moge Allah u profijt geven.

Antwoord:

Er is geen twijfel dat tovenarij bestaat - en een gedeelte ervan is inbeelding - en dat deze plaatsvindt en invloed heeft met de toestemming van Allah - de Almachtige en Majesteitelijke, zoals Allah - Verheerlijkt en Verheven is Hij - zegt over de tovenaars:

وَٱتَّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ ٱلشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَـٰكِنَّ ٱلشَّيْاطِينَ كَفَرُواْ يُعَلمُونَ ٱلنَّاسَ ٱلسحْرَ وَمَآ أُنْزِلَ عَلَى ٱلْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولاَ إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلاَ تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرقُونَ بِهِ بَيْنَ ٱلْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُم بِضَآرينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ ٱللَّهِ

En zij volgden datgene wat de duivels berichtten ten tijde van het koninkrijk van Soelaymaan (Salomon). Soelaymaan was niet ongelovig, maar de duivels waren ongelovig. Zij onderwezen de mensen tovenarij en datgene dat werd neergezonden naar de Engelen in Babylon, Haaroet en Maaroet. En zij onderwezen niemand, totdat zij zeiden: "Voorwaar, wij zijn slechts een beproeving. Pleeg dus geen ongeloof." En zij leerden datgene van hen waarmee zij een scheiding veroorzaakten tussen een man en zijn echtgenote. En zij konden niemand daarmee kwaad doen, behalve met de toestemming van Allah

[ Soerah al-Baqarah 2:102 ].

Tovenarij heeft dus een invloed, maar slechts met de voorbeschikte toestemming van Allah, aangezien er niets bestaat zonder de Lotsbepaling en Voorbeschikking van Allah - Verheerlijkt en Verheven is Hij. Maar er is een geneesmiddel voor deze tovenarij. Want de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - was getroffen met deze tovenarij, maar Allah bevrijdde hem en verloste hem van het kwaad hiervan. En zij vonden datgene wat de tovenaar verricht had en deden dit teniet, waarop Allah Zijn Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - daarvan genas.

Op dezelfde manier, als datgene wat de tovenaar verricht heeft gevonden wordt, bijv. vastgeknoopte touwen, of spijkers die aan elkaar zijn vastgemaakt, enz., dan wordt dat tenietgedaan, omdat onder het werk van de tovenaars is dat zij op de knopen blazen en hierop slaan voor hun verwerpelijke doelen. Het kan zijn dat hetgeen zij willen volbracht wordt met de toestemming van Allah, en het kan zijn dat het teniet wordt gedaan, want onze Heer - Verheerlijkt en Verheven is Hij - heeft macht over alle zaken.

De tovenarij kan ook behandeld worden door middel van de recitatie, of dit nu gebeurt doordat degene die betoverd is zelf reciteert, als zijn verstand niet is aangetast, of dat een ander over hem leest. Hij dient op zijn borst te blazen of op elk ander lichaamsdeel en Soerah al-Faatihah (1) te lezen, evenals Aayatoel-Koersie (Soerah al-Baqarah 2:255), Soerah al-Ikhlaas (112), Soerah al-Falaq (113), Soerah an-Naas (114) en de bekende Verzen van de tovenarij in Soerah al-A'raaf, Soerah Yoenoes en Soerah Ta Ha.

In Soerah al-A'raaf zijn dat de volgende Verzen:

وَأَوْحَيْنَآ إِلَىٰ مُوسَىٰ أَنْ أَلْقِ عَصَاكَ فَإِذَا هِيَ تَلْقَفُ مَا يَأْفِكُونَ x فَوَقَعَ ٱلْحَقُّ وَبَطَلَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ x فَغُلِبُواْ هُنَالِكَ وَٱنقَلَبُواْ صَاغِرِينَ

En Wij openbaarden aan Moesa: "Werpt jouw stok," en zij verslond de valsheid die zij hadden gemaakt x Aldus werd de Waarheid bevestigd, en datgene wat zij deden werd tenietgedaan x Daar werden zij verslagen en zij keerden vernederd terug

[ Soerah al-A'raaf 7:117-122 ].

En in Soerah Yoenoes zijn dat de volgende Verzen:

وَقَالَ فِرْعَوْنُ ٱئْتُونِي بِكُل سَاحِرٍ عَلِيمٍ x فَلَمَّا جَآءَ ٱلسَّحَرَةُ قَالَ لَهُمْ مُّوسَىٰ أَلْقُواْ مَآ أَنتُمْ مُّلْقُونَ x فَلَمَّآ أَلْقُواْ قَالَ مُوسَىٰ مَا جِئْتُمْ بِهِ ٱلسحْرُ إِنَّ ٱللَّهَ سَيُبْطِلُهُ إِنَّ ٱللَّهَ لاَ يُصْلِحُ عَمَلَ ٱلْمُفْسِدِينَ x وَيُحِقُّ ٱللَّهُ ٱلْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ ٱلْمُجْرِمُونَ

En de Farao zei: "Brengt mij elke geleerde tovenaar." x En toen de tovenaars kwamen, zei Moesa tot hen: "Werpt wat jullie te werpen hebben." x En toen zij wierpen, zei Moesa: "Datgene waar jullie mee gekomen zijn, is tovenarij. Voorwaar, Allah zal deze tenietdoen. Voorwaar, Allah zet het werk van de verderfzaaiers niet recht." x En Allah vestigt de Waarheid met Zijn Woorden, ook al hebben de misdadigers er een afkeer van

[ Soerah Yoenoes 10:79-82 ].

14-04-2011, 17:00
VERVOLG

En in Soerah Ta Ha de volgende Woorden van Allah - Verheerlijkt is Hij:

قَالُواْ يٰمُوسَىٰ إِمَّآ أَن تُلْقِيَ وَإِمَّآ أَن نَّكُونَ أَوَّلَ مَنْ أَلْقَىٰ x قَالَ بَلْ أَلْقُواْ فَإِذَا حِبَالُهُمْ وَعِصِيُّهُمْ يُخَيَّلُ إِلَيْهِ مِن سِحْرِهِمْ أَنَّهَا تَسْعَىٰ x فَأَوْجَسَ فِي نَفْسِهِ خِيفَةً مُّوسَىٰ x قُلْنَا لاَ تَخَفْ إِنَّكَ أَنتَ ٱلأَعْلَىٰ x وَأَلْقِ مَا فِي يَمِينِكَ تَلْقَفْ مَا صَنَعُوۤاْ إِنَّمَا صَنَعُواْ كَيْدُ سَاحِرٍ وَلاَ يُفْلِحُ ٱلسَّاحِرُ حَيْثُ أَتَىٰ

Zij zeiden: "O Moesa! Of jij werpt, of zijn wij de eersten die werpen." x Hij zei: "Neen, werpt maar." x En plotseling werd door hun tovenarij voor hem ingebeeld dat hun touwen en stokken zich voortbewogen x Toen voelde Moesa een vrees in zich opkomen x Wij zeiden: "Vreest niet. Voorwaar, jij bent degene die zal overwinnen x En werpt datgene wat in je rechterhand is, het zal datgene wat zij verricht hebben verslinden. Voorwaar, wat zij verricht hebben is slechts de list van een tovenaar. En de tovenaar zal niet welslagen, wat hij ook doet."

[ Soerah Ta Ha 20:65-69 ]

Hij dient ook Soerah al-Kaafiroen (109), Soerah al-Ikhlaas (112), Soerah al-Falaq (113) en Soerah an-Naas (114) te lezen, en het is beter dat hij Soerah al-Ikhlaas, Soerah al-Falaq en Soerah an-Naas driemaal reciteert. Vervolgens dient hij een smeekbede voor hem te verrichten dat hij beter wordt:

اللهم رب الناس أذهب الباس، واشف أنت الشافي لا شفاء إلا شفاؤك شفاءً لا يغادر سقما

"Allahoemma Rabban-naas, adh-hibil-baas, washfi antash-Shaafie, laa shifaa-a illaa shifaa-oek, shifaa-an laa yoeghaadiroe saqama

(O Allah, Heer van de mensen, neem het kwaad weg. Genees, U bent de Genezer. Er is geen genezing dan Uw genezing, een genezing die geen ziekte achterlaat)."(1)

Hij dient dit driemaal te zeggen. En ook dient hij het volgende te zeggen:

بسم الله أرقيك من كل شيء يؤذيك من شر كل نفس أو عين حاسد الله يشفيك بسم الله أرقيك

"Bismil-Laahi arqiek, min xxxxxx shay-in yoe-dhiek, min sharri xxxxxx nafsin aw ‘ayni haasidinil-Laahoe yashfiek, bismil-Laahi arqiek

(In de Naam van Allah lees ik over jou. En moge Allah jou genezen van elke zaak die jou kwaad doet, en van het kwaad van elke ziel of elk afgunstig oog. In de Naam van Allah lees ik over jou)."(2)

Hij dient dit driemaal te zeggen en smeekbeden voor hem te verrichten dat hij geneest en beter wordt. En als hij in zijn roeqya het volgende zegt:

أعيذك بكلمات الله التامات من شر ما خلق

"Oe'iedhoeka bi kalimaatil-Laahit-taammaati min sharri maa khalaq

(Ik zoek toevlucht voor jou bij de Volmaakte Woorden van Allah tegen het slechte wat Hij heeft geschapen)."(3)

...en dit driemaal zegt, dan is dat ook goed.

Al deze zaken behoren tot de nuttige geneesmiddelen, en als hij deze roeqya en smeekbede over het water leest, waarop degene die betoverd is hiervan drinkt en zich met de rest ervan wast, dan behoort dit tot de oorzaken van de genezing en het welzijn - met de toestemming van Allah.

En als er zeven blaadjes van de groene lotusbloem in het water worden gedaan, nadat deze fijn zijn gemaald, dan behoort dit ook tot de oorzaken van de genezing. Velen hebben dit uitgeprobeerd en Allah heeft hier voordeel mee geschonken, en wij hebben dit uitgevoerd bij vele mensen, waarop Allah hen daarmee voordeel heeft geschonken.

Dit is dus een profijtelijk en nuttig geneesmiddel voor degenen die betoverd zijn en het is ook van nut voor degene die weerhouden wordt van zijn vrouw. Want sommige mensen kunnen weerhouden worden van hun vrouw, waardoor zij geen geslachtsgemeenschap met haar kunnen hebben, maar wanneer zij deze roeqya en deze smeekbede gebruiken, zullen deze hen van nut zijn met de toestemming van Allah, ongeacht of zij deze over zichzelf lezen, of dat een ander deze over hen leest, of dat deze over het water worden gelezen, waarop zij hiervan drinken en zich met de rest ervan wassen.

Dit alles is van nut voor degene die betoverd is en voor degene die weerhouden wordt van zijn vrouw. Dit zijn dus de middelen, en Allah - Verheerlijkt en Verheven is Hij - is de enige Genezer, en Hij heeft macht over alle zaken. In Zijn Hand is de ziekte en het geneesmiddel, en alles vindt plaats met Zijn Lotsbepaling en Voorbeschikking. En het is authentiek van de Boodschapper van Allah - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - overgeleverd dat hij gezegd heeft:

ما أنزل الله داءً إلا أنزل له شفاءً علمه من علمه وجهله من جهله

"Allah heeft geen ziekte neergezonden, of Hij heeft daar een geneesmiddel voor neergezonden, welke bekend is bij degenen die het kennen en onbekend is bij degenen die het niet kennen."(4)

En dit is een Gunst van Allah - Verheerlijkt en Verheven is Hij. En Allah is de Schenker van succes en Degene Die leidt naar het rechte pad.


Bron: Madjmoe' Fataawaa wa Maqaalaat Moetanawwi'ah deel 2, blz. 688.
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki


(1) Overgeleverd door al-Boekhaarie (5675) en Moeslim (2191).

(2) Overgeleverd door Moeslim (2186).

(3) Overgeleverd door Moeslim (2708).

(4) Overgeleverd door al-Boekhaarie (5678) zonder de woorden "welke bekend is bij degenen die het kennen en onbekend is bij degenen die het niet kennen." De hadieth in zijn geheel werd overgeleverd door Ahmad (3568).

14-04-2011, 17:05


Hoe bescherm je jezelf tegen tovenarij en jaloezie?


Door de nobele Shaykh al-Imaam Aboe ‘Abdillaah ‘Abdoel-‘Aziez ibn ‘Abdillaah ibn Baaz - moge Allah hem genadig zijn -



Vraag:

Is er een smeekbede die mij weerhoudt van jaloezie, wanneer ik deze verricht? En is er een smeekbede die ik kan verrichten om mezelf te beschermen tegen tovenarij? Moge Allah u belonen met het goede.



Antwoord:

In de Naam van Allah en alle lof is aan Allah. Tot de oorzaken van de bescherming tegen alle kwaadheden behoort het driemaal reciteren van Soerah al-Ikhlaas (112), Soerah al-Falaq (113) en Soerah an-Naas (114) na salaat al-fajdr(1) en salaat al-maghrib(2) en dat men in de ochtend en de avond driemaal toevlucht zoekt bij de Volmaakte Woorden van Allah tegen het kwade wat Hij geschapen heeft, door te zeggen:

أعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق

"A'oedhoe bi kalimaatil-Laahit-taammaati min sharri maa khalaq

(Ik zoek mijn toevlucht bij de Volmaakte Woorden van Allah tegen het slechte wat Hij heeft geschapen)."(3)


En door in de ochtend en de avond driemaal het volgende te zeggen:

بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم

"Bismil-Laahilladhie laa yadoerroe ma'asmihi shay-oen fiel-ardi wa laa fies-samaa-i wa hoewas-Samie'oel-‘Aliem

(In de Naam van Allah, Degene bij Wiens Naam niets wat op aarde of in de hemel is enig kwaad kan doen. En Hij is de Alhorende, de Alwetende)."(4)


Al deze zaken zijn authentiek overgeleverd van de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam. Moge Allah eenieder succes schenken.


Bron: Madjmoe' Fataawaa wa Maqaalaat Moetanawwi'ah deel 2, blz. 687.
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki


(1) Voetnoot van de vertaler: Salaat al-fadjr: Het ochtendgebed.

(2) Voetnoot van de vertaler: Salaat al-maghrib: Het avondgebed.

(3) Overgeleverd door Moeslim (2708).

(4) Overgeleverd door at-Tirmidhie (3388) en Ibn Maadjah (3869).

14-04-2011, 17:40
De armoelijder:

Volgens Abu Huraiyra [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“Weten jullie wie de grootste armoelijder is?”

Ze zeiden: “Wie van ons geen geld of voorzieningen heeft, die beschouwen we als armoelijder”

Hij zei:

“De armoelijder van mijn gemeenschap is degene die op de Dag van de Opstanding als goede het gebed, het vasten en de zakaat kan voorleggen, maar die ene heeft uitgescholden, de ander heeft zwartgemaakt, de bezittingen van de ene heeft opgegeten, het bloed van de ander heeft doen vloeien, de ene heeft geslagen, wat maakt dat het ene slachtoffer van zijn goede daden zal nemen en het andere van zijn goede daden zal nemen. Als hij geen goede daden meer heeft om de schulden tegenover zijn slachtoffers af te betalen, zal er van hun zonden genomen worden om ze op hem te gooien, waarna hij in de Hel geworpen wordt.”

[Saheeh Muslim nr. 2581 en At-Tirmidhi nr. 2418].

14-04-2011, 19:40
De leidende tong

Volgens Abu Sa'eed Al-Khudri [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Profeet [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“Elke keer als de zoon van Adam 's morgens opstaat, waarschuwen al zijn organen zijn tong op een strenge wijze en zeggen ze hem: Vrees Allah voor ons, Want wij hangen van jou af: als jij op de weg van rechtschapenheid blijft, zullen wij hetzelfde doen en als jij afwijkt, zullen wij samen met jou afwijken.”

[Hadeeth Hassan, overgeleverd door At-Tirmidhi nr. 2407. Hassan gekwalificeerd door Al-Albaani in Saheeh At-Taghrib nr. 2871].

15-04-2011, 16:55
Volgens Abu Hurayra [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“Het is uitdrukkelijk verboden voor een Moslim om schade toe te brengen aan iets dat een andere Moslim aanbelangt: zijn bloed, zijn bezittingen en zijn eer.”

[Authentieke hadeeth, overgeleverd door Muslim nr. 2564].

16-04-2011, 13:42
Imaam Ahmad [Rahimahu Allah] heeft genoteerd:

Volgens Abu Hurairah [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“De mensen zullen jaren meemaken vol bedrog; men zal geloof hechten aan leugenaars en oprechte mensen zal men als leugenaars beschrijven, en van een betrouwbaar iemand zal men zeggen dat het een verrader is en men zal ruwaybida aan het woord laten.” “Wat betekent ruwaybida” vroeg men.

Hij antwoordde: “Een onbekwame, dwaze mens zal in naam van het volk spreken.”

[Rechtsgeldige hadeeth van Imaam Ahmad in zijn Musnad 10/37]

16-04-2011, 14:42
Dankje wel zuster!!!

heel mooi !! bedankt vr het plaatsen mag allah je de djennah geven!!

16-04-2011, 15:34

Citaat door __Ina__:
Dankje wel zuster!!!

heel mooi !! bedankt vr het plaatsen mag allah je de djennah geven!!



Meer dan graag en van ganserharte fisabililah gedaan lieverd! Allahuma ameen op je prachtige dua! Wens het jou ook geheel en van ganserharte toe lieverd!

16-04-2011, 21:50
Abu Raafi' en anderen hebben overgeleverd dat Rasuulullaah(s.a.s.) heeft gezegd:

"Ik wil niemand van jullie op zijn bank achterover zien leunen en wanneer hij van mijn geboden of verboden hoort,horen zeggen:"Ik accepteer het niet; zoiets staat niet in de Qur'aan."

Verzameld door at-Tirmithi, Abu 'Iesa zei:"Dit is een Sahih-Hasan hadith."
(zie Sunan at-Tirmithi; Shaakir editie nr:2663.)

17-04-2011, 15:08



لا تزال طائفة من أمتي ظاهرين على الحق حتى تقوم الساعة

"Er zal altijd een groep van mijn gemeenschap duidelijk op de waarheid zijn tot dat het uur komt"

Imaam Ahmed ibn Hanbal zei over deze overlevering: "Als deze geredde groep niet de metgezellen van hadieth (ashaboel-hadieth) zijn, dan weet ik niet wie het anders zou moeten zijn". (silsilat al-ahadieth as-sahiha, volume 1, pagina 541)

De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: 'Als Allah iets goeds wil doen voor een persoon, laat Hij hem het geloof begrijpen, en natuurlijk wordt kennis verkregen door te leren.' (Boekhaarie, 1/67.)

17-04-2011, 15:24
upp gaa verder ik lees het graag!

17-04-2011, 15:25
zo nuttig om het te weten! ik vind het erg dat niemand reageert als het over seks ging of over iets van de sheitan had je al 30 pagina's pff maar ik zal upen en lezen!!

Amien! sister inoe

Pagina's : [1] 2 3 4 5