Bekijk volle/desktop versie : wallah zweren zonder waarheid



Pagina's : [1] 2 3

14-04-2011, 16:02
Vandaag had ik een discussié met een vriendin, ze vroeg mij durf jij wa-allah te zweren als iets niet waar is. Ook al weet je dat je je leven kapot maakt als je de waarheid verteld.

ik heb met nee geantwoord ik zou de waarheid vertellen wat er ook gebeurd ook al weet ik dat ik alles kapot ga maken. als ik onderdruk word gezet om te zweren dan vertel ik de waarheid alleen als de dood boven mijn hoofd hangt dan zal ik zweren.

zij vind het raar, zij zou wa-allah zweren om haar leven, huwelijk,famillie, ect... te redden.

wat zouden jullie doen waarheid vertellen of wa-allah zeggen en verder leven tot je dood gaat en je straf daar ontvangen.

14-04-2011, 16:05



Citaat door chaiya:
Vandaag had ik een discussié met een vriendin, ze vroeg mij durf jij wa-allah te zweren als iets niet waar is. Ook al weet je dat je je leven kapot maakt als je de waarheid verteld.

ik heb met nee geantwoord ik zou de waarheid vertellen wat er ook gebeurd ook al weet ik dat ik alles kapot ga maken. als ik onderdruk word gezet om te zweren dan vertel ik de waarheid alleen als de dood boven mijn hoofd hangt dan zal ik zweren.

zij vind het raar, zij zou wa-allah zweren om haar leven, huwelijk,famillie, ect... te redden.

wat zouden jullie doen waarheid vertellen of wa-allah zeggen en verder leven tot je dood gaat en je straf daar ontvangen.


Zulke mensen zijn niet bang voor het hiernamaals, ik zeg niet dat ik heilig ben absoluut niet. Maar ik heb nog wel een beetje imaan in mijn hart om niet te liegen en ál helùmaal niet erover te gaan zweren.

Ik heb het meegemaakt dat mensen in mijn gezicht lopen te liegen om hun eigen kont te redden, WALG van ze!

14-04-2011, 16:06
:
Citaat door Cow:
Zulke mensen zijn niet bang voor het hiernamaals, ik zeg niet dat ik heilig ben absoluut niet. Maar ik heb nog wel een beetje imaan in mijn hart om niet te liegen en ál helùmaal niet erover te gaan zweren.

Ik heb het meegemaakt dat mensen in mijn gezicht lopen te liegen om hun eigen kont te redden, WALG van ze!




14-04-2011, 16:10

Citaat door chaiya:
Vandaag had ik een discussié met een vriendin, ze vroeg mij durf jij wa-allah te zweren als iets niet waar is. Ook al weet je dat je je leven kapot maakt als je de waarheid verteld.

ik heb met nee geantwoord ik zou de waarheid vertellen wat er ook gebeurd ook al weet ik dat ik alles kapot ga maken. als ik onderdruk word gezet om te zweren dan vertel ik de waarheid alleen als de dood boven mijn hoofd hangt dan zal ik zweren.

zij vind het raar, zij zou wa-allah zweren om haar leven, huwelijk,famillie, ect... te redden.

wat zouden jullie doen waarheid vertellen of wa-allah zeggen en verder leven tot je dood gaat en je straf daar ontvangen.


Ze kan ook boetedoening doen (3 dagen vasten) en om vergiffenis vragen.

Ik zweer sowieso bijna nooit. Als iemand me niet gelooft dan is dat jammer voor diegene.

14-04-2011, 16:14



Citaat door Cow:
Zulke mensen zijn niet bang voor het hiernamaals, ik zeg niet dat ik heilig ben absoluut niet. Maar ik heb nog wel een beetje imaan in mijn hart om niet te liegen en ál helùmaal niet erover te gaan zweren.

Ik heb het meegemaakt dat mensen in mijn gezicht lopen te liegen om hun eigen kont te redden, WALG van ze!


Marokkaanse meiden/ vrouwen(niet allemaal, maar 1 is al teveel) doen dat aan de lopende band. Ik heb helaas familieleden die dat altijd doen, maakt niet uit waarom. Het is een ziekte, alah jhdiehoem wsaf.

14-04-2011, 16:16

Citaat door chaiya:
Vandaag had ik een discussié met een vriendin, ze vroeg mij durf jij wa-allah te zweren als iets niet waar is. Ook al weet je dat je je leven kapot maakt als je de waarheid verteld.

ik heb met nee geantwoord ik zou de waarheid vertellen wat er ook gebeurd ook al weet ik dat ik alles kapot ga maken. als ik onderdruk word gezet om te zweren dan vertel ik de waarheid alleen als de dood boven mijn hoofd hangt dan zal ik zweren.

zij vind het raar, zij zou wa-allah zweren om haar leven, huwelijk,famillie, ect... te redden.

wat zouden jullie doen waarheid vertellen of wa-allah zeggen en verder leven tot je dood gaat en je straf daar ontvangen.



als het goed is moet je 3 dagen vasten als straf, maar ik heb begrepen dat wanneer iemand allah gebruikt in zijn woorden zoals bijvoorbeeld een moeder die tegen haar dochter zegt "wallah 3adi nqtlk" dat dit niet als "zweren" wordt gerekend. zoals in surah al Baqarah staat:

225. Allah zal u niet ter verantwoording roepen voor uw ijdele eden, maar Hij zal u ter verantwoording roepen voor hetgeen uw hart heeft verdiend. Allah is Vergevensgezind, Verdraagzaam.

Maar er is ook een hadith van de profeet waarin hij deze ede jamienu al ghamoes noemt, me3na het wrijft de persoon in de hell of zo.

Het hangt er ook sterk van af wanneer je het gebruikt. Een getuige in een belangrijke zaak zal zwaarder gestraft worden dan een moeder die dat tegen haar kind zegt. Voor hem zullen die 3 dagen vasten niet genoeg zijn om er vanaf te komen.

Persoonlijk zou ik dat in ieder geval nooit doen wahatever het mij ook zal kosten.

14-04-2011, 16:19
dat deed me neefje altijd...hij zwoor op de koran 3ad...terwijl je gewoon weet dat ie glashard stond te liegen...

ik haat zo zie zo mensen die liegen...van hen neem ik zwaar afstand.

14-04-2011, 16:21

Citaat door Betty_Boop24:
Ze kan ook boetedoening doen (3 dagen vasten) en om vergiffenis vragen.

Ik zweer sowieso bijna nooit. Als iemand me niet gelooft dan is dat jammer voor diegene.


boetedoening mag je alleen doen als je onbewust hebt gezworen. (als je boos bent of een ruzie)

14-04-2011, 16:22

Citaat door chaiya:
Vandaag had ik een discussié met een vriendin, ze vroeg mij durf jij wa-allah te zweren als iets niet waar is. Ook al weet je dat je je leven kapot maakt als je de waarheid verteld.

ik heb met nee geantwoord ik zou de waarheid vertellen wat er ook gebeurd ook al weet ik dat ik alles kapot ga maken. als ik onderdruk word gezet om te zweren dan vertel ik de waarheid alleen als de dood boven mijn hoofd hangt dan zal ik zweren.

zij vind het raar, zij zou wa-allah zweren om haar leven, huwelijk,famillie, ect... te redden.

wat zouden jullie doen waarheid vertellen of wa-allah zeggen en verder leven tot je dood gaat en je straf daar ontvangen.

mensen zweren wollah om alles.

bij hun bezoek

wollah je blijft zitten, wollah je krijgt straf als je thuis bent
wollah ik ga ..... wollah dit en wollah dat.

ik durf dat ook nooit, wollah is voor mij echt heilig. zeg het alleen als ik de waarheid zeg


hogedrukreinige

14-04-2011, 16:22

Citaat door chaiya:
boetedoening mag je alleen doen als je onbewust hebt gezworen. (als je boos bent of een ruzie)


heb je daar een daliel van?

14-04-2011, 16:24

Citaat door fohaki:
Marokkaanse meiden/ vrouwen(niet allemaal, maar 1 is al teveel) doen dat aan de lopende band. Ik heb helaas familieleden die dat altijd doen, maakt niet uit waarom. Het is een ziekte, alah jhdiehoem wsaf.


Het probleem is ze geloven in hun eigen leugens, ze creëren een droomwereldje en houden zich daar ten koste van anderen aan....

Maar ja, zulke bedriegers lopen uiteindelijk tegen de lamp. En dan mag de Prozac komen

14-04-2011, 16:25
Ik zweer sowieso niet & al helemaal niet om te bewijzen dat ik de waarheid spreek.
Bij sommige mensen kan ik dat zweren gewoon niet serieus nemen omdat die het zovaak doen, het verliest z'n waarde wanneer men te pas te onpas "wallah" roept.

14-04-2011, 16:25



Citaat door hogedrukreinige:
mensen zweren wollah om alles.

bij hun bezoek

wollah je blijft zitten, wollah je krijgt straf als je thuis bent
wollah ik ga ..... wollah dit en wollah dat.

ik durf dat ook nooit, wollah is voor mij echt heilig. zeg het alleen als ik de waarheid zeg


hogedrukreinige



Dit soort gezweer wordt dus niet aangerekend zoals ik dat heb begrepen uit een lezing van Mohammad Hassan. Maar men moet daar echt mee ophouden. Dat heb je vooral in marokko. 7tta zelfs wanneer je dringend weg moet lopen ze nog te zweren, je kent dat wel: Wallah je komt binnen om een thee te drinken, wallah jullie gaan niet weg totdat jullie hebben gegeten. Maar dat is Allaghow.

14-04-2011, 16:27

Citaat door Miss_Tashel7it:
als het goed is moet je 3 dagen vasten als straf, maar ik heb begrepen dat wanneer iemand allah gebruikt in zijn woorden zoals bijvoorbeeld een moeder die tegen haar dochter zegt "wallah 3adi nqtlk" dat dit niet als "zweren" wordt gerekend. zoals in surah al Baqarah staat:

225. Allah zal u niet ter verantwoording roepen voor uw ijdele eden, maar Hij zal u ter verantwoording roepen voor hetgeen uw hart heeft verdiend. Allah is Vergevensgezind, Verdraagzaam.

Maar er is ook een hadith van de profeet waarin hij deze ede jamienu al ghamoes noemt, me3na het wrijft de persoon in de hell of zo.

Het hangt er ook sterk van af wanneer je het gebruikt. Een getuige in een belangrijke zaak zal zwaarder gestraft worden dan een moeder die dat tegen haar kind zegt. Voor hem zullen die 3 dagen vasten niet genoeg zijn om er vanaf te komen.

Persoonlijk zou ik dat in ieder geval nooit doen wahatever het mij ook zal kosten.



volgens mij mag je deze ede afleggen alleen als de doodstraf boven je hoofdhangt. maar die van moeder en dochter komt me bekend voor en het gebeurd veel.

14-04-2011, 16:30
Zweren? Dat deed ik wel eens toen ik klein was. Hell no dat ik nu nog zweer.

Pagina's : [1] 2 3