Bekijk volle/desktop versie : De 'invloed' van Call of Duty



Pagina's : [1] 2 3 4 5

14-04-2011, 14:54
De 'invloed' van Call of Duty


Een gesprek met communicatiewetenschapper Jeroen Lemmens over het spel Call of Duty Modern Warfare. Het videospel is 6 miljoen keer verkocht. En het was volgens zijn vrienden het favoriete videospel van Tristan van de Vlis. De vraag is welke invloed dit extreem gewelddadige spel op hem had. Een scène in het spel laat zien hoe weerloze burgers worden neergemaaid.

Filmpje en bron onder deze link

Het kan nooit alleen zo'n spel zijn.

14-04-2011, 14:54


Tja, hij at misschien ook wel brood met hagelslag, is nu brood met hagelslag een reden voor zijn gestoorde daad?

14-04-2011, 14:55
Goh, ik speel ook agressieve spellen en ik speel ook heel graag civ. Toch heb ik nog nooit de neiging gehad om met een wapen de wereld te gaan veroveren.

Van Moby Dick kreeg ik ook niet de neiging walvissen te vangen of kapteins aan te vallen. Van het lezen van detectives ga ik ook niet moorden.
Van het lezen van kookboeken krijg ik trouwens wel zin in koken. Dat dan weer wel.

14-04-2011, 14:55
top spel...speel het vaker....en heb nog niemand vermoord

zolang men niet kan relativeren kunnen ze wat dat betreft nijntje nog de schuld geven van een dergelijke aanval

14-04-2011, 14:56



Citaat door _Q_:
De 'invloed' van Call of Duty


Een gesprek met communicatiewetenschapper Jeroen Lemmens over het spel Call of Duty Modern Warfare. Het videospel is 6 miljoen keer verkocht. En het was volgens zijn vrienden het favoriete videospel van Tristan van de Vlis. De vraag is welke invloed dit extreem gewelddadige spel op hem had. Een scène in het spel laat zien hoe weerloze burgers worden neergemaaid.

Filmpje en bron onder deze link


Sterker nog, je moet die scene doorspelen (dus onschuldigen afschieten) om de verhaal lijn te volgen, het spel uit te spelen dus.

Nou zal voor 99.5% van de spelers zoiets er niet toe leiden dat ze het in het dagelijks leven gaan doen, maar die 0.5% idiooten gaan er wel over nadenken, en het mischien zoals tristan ook nog doen.

Van mij mogen ze eigenlijk verboden worden die realistische geweldadige spellen. Quake 3 Arena was beter in dat opzicht; weinig realisme, wel schieten..

Monsters afschieten in games is gewoon beter dan mensen afschieten in games

14-04-2011, 14:58

Citaat door _Q_:
De 'invloed' van Call of Duty


Een gesprek met communicatiewetenschapper Jeroen Lemmens over het spel Call of Duty Modern Warfare. Het videospel is 6 miljoen keer verkocht. En het was volgens zijn vrienden het favoriete videospel van Tristan van de Vlis. De vraag is welke invloed dit extreem gewelddadige spel op hem had. Een scène in het spel laat zien hoe weerloze burgers worden neergemaaid.

Filmpje en bron onder deze link


Door te veronderstellen dat geweldadigheid van een individu komt doormiddel van geweldadige games of doormiddel van gewelddadige films valt bij mij onder de categorie achterlijk

14-04-2011, 15:00
Het is een makkelijke manier van de menselijke factor ontkennen. De menselijke factor is eng. Wij zouden immers alleen door kunnen draaien en dit doen. Het gebeurt niet vaak maar toch is het idee dat elk van ons zo ver zou kunnen komen ons.
We doen het met meer dingen. Nazies en terroristen zien we ook graag als onmenselijk. We willen liever niet zien dat er voor ons ook omstandigheden kunnen bestaan waarin wij zo zouden zijn geworden of alsnog worden.

14-04-2011, 15:03
En wat zijn ze weer lekker op de hoogte.
Ten eerste was het CoD Modern Warfare 2 en ten tweede is dat spel een stuk meer verkocht dan 6 miljoen (alleen op de 360 is het spel al meer dan 6 miljoen keer verkocht).

En dan gaat het over 1 scene uit een spel dat 18+ is EN waar het duidelijk is dat je iets 'fout' doet. (en zo voelt het ook). En waar je ook nog eens 4 waarschuwingen krijgt over de content en of je die wel wil spelen.
Want in de Cod series is het zo dat als je op onschuldige burgers (of mates) schiet is het game over!! (you are a traitor to the motherland).

En hoeveel van dat soort games (neem ook GTA) zijn er wel niet verkocht? Dat zijn er honderden miljoenen!! Als die invloed echt zo groot was dan zou het elke dag raak moeten zijn.

Kijk eens hoeveel moordenaars het boek Catcher in de rye of bij zich hadden of in de boekenkast hadden.
Moeten we de discussie over het verbieden van literatuur niet voeren dan?


Allemaal simplistische zieltjes die waarschijnlijk zelf nog nooit een joystick hebben opgepakt.

14-04-2011, 15:03

Citaat door _Q_:
De 'invloed' van Call of Duty


Een gesprek met communicatiewetenschapper Jeroen Lemmens over het spel Call of Duty Modern Warfare. Het videospel is 6 miljoen keer verkocht. En het was volgens zijn vrienden het favoriete videospel van Tristan van de Vlis. De vraag is welke invloed dit extreem gewelddadige spel op hem had. Een scène in het spel laat zien hoe weerloze burgers worden neergemaaid.

Filmpje en bron onder deze link


Toch stel ik voor dat we alle die-hard Call of Duty spelers een maandje of 3 laten afkicken door ze enkel animal crossing op een Wii te laten spelen.

14-04-2011, 15:03

Citaat door mr_firefist:
Door te veronderstellen dat geweldadigheid van een individu komt doormiddel van geweldadige games of doormiddel van gewelddadige films valt bij mij onder de categorie achterlijk

Yep bij mij ook.

Totaal stompzinnig!

14-04-2011, 15:04

Citaat door Abracadaver_:
Toch stel ik voor dat we alle die-hard Call of Duty spelers een maandje of 3 laten afkicken door ze enkel animal crossing op een Wii te laten spelen.

Then I'll go beserk!!

14-04-2011, 15:04

Citaat door Abracadaver_:
Toch stel ik voor dat we alle die-hard Call of Duty spelers een maandje of 3 laten afkicken door ze enkel animal crossing op een Wii te laten spelen.



martelen is verboden

14-04-2011, 15:04



Citaat door _Q_:
Yep bij mij ook.

Totaal stompzinnig!


Ik bespeur wat agressie, da's dus 6 maandjes animal crossing voor Q.

14-04-2011, 15:04

Citaat door vredefan:
Sterker nog, je moet die scene doorspelen (dus onschuldigen afschieten) om de verhaal lijn te volgen, het spel uit te spelen dus.

Nou zal voor 99.5% van de spelers zoiets er niet toe leiden dat ze het in het dagelijks leven gaan doen, maar die 0.5% idiooten gaan er wel over nadenken, en het mischien zoals tristan ook nog doen.

Van mij mogen ze eigenlijk verboden worden die realistische geweldadige spellen. Quake 3 Arena was beter in dat opzicht; weinig realisme, wel schieten..

Monsters afschieten in games is gewoon beter dan mensen afschieten in games


Het heeft naar mijn mening niet te maken met geweldadige games of films, het heeft meer te maken met de psychische gesteldheid van een persoon. Elk individu kan de virtuele 'fantasie wereld' scheiden van realiteit (onze wereld).

men zou een andere link moeten leggen, hoe was deze jongeman in sociale omgang? Heeft hij veel vrienden gehad (dus geen hyves of facebook crap maar echte sociale contacten). Dat kan veel duidelijkheid geven.

14-04-2011, 15:12

Citaat door vredefan:
Sterker nog, je moet die scene doorspelen (dus onschuldigen afschieten) om de verhaal lijn te volgen, het spel uit te spelen dus.
Echt niet!! Er staan geen achievements voor, je kan de hele scene skippen zonder gevolgen of je kan ook gewoon de scene doorlopen zonder te schieten.

Citaat:

Nou zal voor 99.5% van de spelers zoiets er niet toe leiden dat ze het in het dagelijks leven gaan doen, maar die 0.5% idiooten gaan er wel over nadenken, en het mischien zoals tristan ook nog doen.

Van mij mogen ze eigenlijk verboden worden die realistische geweldadige spellen. Quake 3 Arena was beter in dat opzicht; weinig realisme, wel schieten..

Monsters afschieten in games is gewoon beter dan mensen afschieten in games

Onzin! Gewelddadige mensen zullen eerder aangetrokken worden door gewelddadige spellen.
Dat soort mensen zijn gestoord en dan kan het zoals ZenBoeddhist al zo goed opmerkte net zo goed aan zijn tandpasta liggen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5