Bekijk volle/desktop versie : Liefde in het Geloof. (ONLY SISTERS)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

14-04-2011, 10:32

Citaat:
Assalaam aleykoum wa rahmatullah lieve zussen,

Laten we hier onze ervaringen met elkaar delen, die je sterker hebben gemaakt.. of juist zwakker..
Vraag hier om advies, mening, en hulp.. waar jij het nodig mocht hebben..
Laten we hier elkaar aansporen tot het goede insha-Allah en wees hier jezelf, wij zusters zijn er niet om elkaar te bekritiseren maar juist om te steunen en oprechte nasee7a te geven.
Misschien zijn er dingen die liever niet hier besproken worden, dan kan dit altijd via de PM.

Onze relatie als zusters onderling, kan echt veel beter..
Want zeg nou eerlijk, wat heb je er aan het einde van de dag aan als je weet dat je maar op een ander liep te zeuren, maar zelf ook nog je fouten hebt.
Wat heb je eraan als je zusters, je zusters niet meer zijn?
Schenk een oprechte glimlach aan elkaar, wens voor elkaar wat je voor jezelf ook wenst (of nog beter), adviseer elkaar, vraag hulp waar nodig..

En bovenal, val elkaar niet aan..
[ Topic is zeker voor hier bestemd dus mod's die het overwegen te verwijderen.. dit onderwerp hoort in dit hoekje thuis. ]

14-04-2011, 10:35



Citaat door mokergirl_4ever:

Alhamdoulilah.

14-04-2011, 10:36

Citaat door Just_Hannah:
Ah joh.

Ik weet dus echt niet wat ik uit je reactie moet halen..

14-04-2011, 10:37

Citaat door Historia.:
Ik weet dus echt niet wat ik uit je reactie moet halen..




Ik bedoel meer van dat deze topic onnodig is eigenlijk.

14-04-2011, 10:39



Citaat door Just_Hannah:


Ik bedoel meer van dat deze topic onnodig is eigenlijk.

Waarom onnodig?

Het is zeer zeker nodig.
Want ook het gedrag hier, al denken velen het is maar viritueel zullen wij ons over moeten verantwoorden.
En als je kijkt naar het niveau en de onderwerpen en de schaamteloze zaken die hier normaal lijken te zijn.. is het duidelijk nodig om "een poging tot" te doen..

14-04-2011, 10:40
Allereerst alaikum salaam warhamtoe Allaah.

Mijn ervaring:

Zusters die mij zwakker hebben gemaakt waren zusters die over iedereen een oordeel klaar hadden. Als je geen ghimaar droeg, had je een zwak imaan. En dat soort bull shit. Heb dan ook die groep zusters van me af geduwd.

Zusters die mij sterker maken, zijn zusters die uit het niets midden in de nacht je een hadith sturen, omdat ze weten dat je ergens mee zit(bijvb, beproeving) en dan krijg je zo'n smsje met: Lieverd, ik kwam dit tegen en inshAllah kan je er kracht uit putten.
Of zusters die zich bekommeren over je, je steunen, met je lachen, maar ook met je huilen, je adviseren(ook al doet het soms pijn, je kan het van ze hebben. Eerlijkheid duurt het langst. Alhamdoulilah)

WOllahi ik ben Allah subhanAllah wa ta3alah zo dankbaar dat ik Appeltje_22 als zuster heb Moge Allah tevreden met haar zijn en haar bijstaan bij het pad dat ze zal bewandelen en haar kracht en liefde schenken. Allahoemaa Amien.

14-04-2011, 10:42

Citaat door Historia.:
Waarom onnodig?

Het is zeer zeker nodig.
Want ook het gedrag hier, al denken velen het is maar viritueel zullen wij ons over moeten verantwoorden.
En als je kijkt naar het niveau en de onderwerpen en de schaamteloze zaken die hier normaal lijken te zijn.. is het duidelijk nodig om "een poging tot" te doen..


Liberatie!

Iedereen heeft z'n eigen verantwoordelijkheid. Ik voel me iig niet verantwoordelijk anderen te corrigeren. Laat iedereen lekker zeggen wat ze willen. ;-)

14-04-2011, 10:43

Citaat door Woe7wer:
Allereerst alaikum salaam warhamtoe Allaah.

Mijn ervaring:

Zusters die mij zwakker hebben gemaakt waren zusters die over iedereen een oordeel klaar hadden. Als je geen ghimaar droeg, had je een zwak imaan. En dat soort bull shit. Heb dan ook die groep zusters van me af geduwd.

Zusters die mij sterker maken, zijn zusters die uit het niets midden in de nacht je een hadith sturen, omdat ze weten dat je ergens mee zit(bijvb, beproeving) en dan krijg je zo'n smsje met: Lieverd, ik kwam dit tegen en inshAllah kan je er kracht uit putten.
Of zusters die zich bekommeren over je, je steunen, met je lachen, maar ook met je huilen, je adviseren(ook al doet het soms pijn, je kan het van ze hebben. Eerlijkheid duurt het langst. Alhamdoulilah)

WOllahi ik ben Allah subhanAllah wa ta3alah zo dankbaar dat ik Appeltje_22 als zuster heb Moge Allah tevreden met haar zijn en haar bijstaan bij het pad dat ze zal bewandelen en haar kracht en liefde schenken. Allahoemaa Amien.



zo lief

ik heb zuster gekend die mij liever slecht zagen dan goed, die mij heel veel pijn hebben gedaan die niet eerlijk zijn die alleen het beste voor zichzelf willen daarom heb ik ook afstand genoemn van al deze mensen en noem ze liever geen zusters

heb er uit geleerd uit al mijn slechte ervaringen met zowel zusters als broeders

ik ben blij dat ik zoveel levenservaring heb op zo'n jonge leeftijd nu weet ik pas wat het leven inhoud

heb wel 1 lieve schat zuster die mij altijd steunt en heeft gesteunt

14-04-2011, 10:46

Citaat door Woe7wer:
Allereerst alaikum salaam warhamtoe Allaah.

Mijn ervaring:

Zusters die mij zwakker hebben gemaakt waren zusters die over iedereen een oordeel klaar hadden. Als je geen ghimaar droeg, had je een zwak imaan. En dat soort bull shit. Heb dan ook die groep zusters van me af geduwd.

Zusters die mij sterker maken, zijn zusters die uit het niets midden in de nacht je een hadith sturen, omdat ze weten dat je ergens mee zit(bijvb, beproeving) en dan krijg je zo'n smsje met: Lieverd, ik kwam dit tegen en inshAllah kan je er kracht uit putten.
Of zusters die zich bekommeren over je, je steunen, met je lachen, maar ook met je huilen, je adviseren(ook al doet het soms pijn, je kan het van ze hebben. Eerlijkheid duurt het langst. Alhamdoulilah)

WOllahi ik ben Allah subhanAllah wa ta3alah zo dankbaar dat ik Appeltje_22 als zuster heb Moge Allah tevreden met haar zijn en haar bijstaan bij het pad dat ze zal bewandelen en haar kracht en liefde schenken. Allahoemaa Amien.

Subhana'Allah, dat eerste herken ik maar al te goed.
Scheve blikken als jij (nog) niet doet wat zij doen, als jij (nog) geen ghimaar draagt, als jij (nog) geen abaya/jilbab draagt en ga zo maar door.
Het maakt de een niet beter dan een ander, wat heb je aan een zwart hart met een "maasha-Allah" uiterlijk bij wijze van typen..

Het tweede, dit ontroerd mij als persoon echt.. dat er nog zulke zusters bestaan alhamdoulilah! Dat is belangrijk, dat heeft ieder persoon nodig, hoe sterk je ook denkt te zijn..

Ameen op je adiyaat.
Fijn dat jij zo'n zuster hebt gevonden!

14-04-2011, 10:48

Citaat door Just_Hannah:
Liberatie!

Iedereen heeft z'n eigen verantwoordelijkheid. Ik voel me iig niet verantwoordelijk anderen te corrigeren. Laat iedereen lekker zeggen wat ze willen. ;-)

Dat is ook niet het doel van dit topic om een ander te corrigeren.

14-04-2011, 10:48

Citaat door idd:
zo lief

ik heb zuster gekend die mij liever slecht zagen dan goed, die mij heel veel pijn hebben gedaan die niet eerlijk zijn die alleen het beste voor zichzelf willen daarom heb ik ook afstand genoemn van al deze mensen en noem ze liever geen zusters

heb er uit geleerd uit al mijn slechte ervaringen met zowel zusters als broeders

ik ben blij dat ik zoveel levenservaring heb op zo'n jonge leeftijd nu weet ik pas wat het leven inhoud

heb wel 1 lieve schat zuster die mij altijd steunt en heeft gesteunt


Ja klopt. Zusters doen dat omdat ze zelf een zwak imaan hebben en je eigenlijk proberen mee te trekken(vaak is dit ONBEWUST) om zo het voor zichzelf goed te praten.
Gair inshaALlah
kende een zuster ruim 7 jaar en toen ging ze tegen andere mensen zeggen dat ik manhadj bi3da volg, omdat ik kennis neem van al yaqeen en islaam.tv etc.
Wollahi zal nooit vergeten hoe erg ze me daarmee heeft gekwetste en toen ik haar erop aansprak stelde ik me volgens haar aan. Mis haar wel soms, maar heb zoiets van gair, mensen die zo met mij omgaan verban ik uit mijn leven. Ik had haar een mail gestuurd om contact te verbreken en reageerde ze heel laconiek op

Meestal is 1 goede zuster beter dan 10 halve zusters

14-04-2011, 10:49

Citaat door Woe7wer:
Ja klopt. Zusters doen dat omdat ze zelf een zwak imaan hebben en je eigenlijk proberen mee te trekken(vaak is dit ONBEWUST) om zo het voor zichzelf goed te praten.
Gair inshaALlah
kende een zuster ruim 7 jaar en toen ging ze tegen andere mensen zeggen dat ik manhadj bi3da volg, omdat ik kennis neem van al yaqeen en islaam.tv etc.
Wollahi zal nooit vergeten hoe erg ze me daarmee heeft gekwetste en toen ik haar erop aansprak stelde ik me volgens haar aan. Mis haar wel soms, maar heb zoiets van gair, mensen die zo met mij omgaan verban ik uit mijn leven. Ik had haar een mail gestuurd om contact te verbreken en reageerde ze heel laconiek op

Meestal is 1 goede zuster beter dan 10 halve zusters


islam vind ik heel moeilijk je moet er meer geboren zijn en subha allah weinig mensen hebben een gouden hart echt veel te weinig

14-04-2011, 10:52



Citaat door Historia.:
Subhana'Allah, dat eerste herken ik maar al te goed.
Scheve blikken als jij (nog) niet doet wat zij doen, als jij (nog) geen ghimaar draagt, als jij (nog) geen abaya/jilbab draagt en ga zo maar door.
Het maakt de een niet beter dan een ander, wat heb je aan een zwart hart met een "maasha-Allah" uiterlijk bij wijze van typen..

Het tweede, dit ontroerd mij als persoon echt.. dat er nog zulke zusters bestaan alhamdoulilah! Dat is belangrijk, dat heeft ieder persoon nodig, hoe sterk je ook denkt te zijn..

Ameen op je adiyaat.
Fijn dat jij zo'n zuster hebt gevonden!


Ja klopt, maar hamdoulilah heb ik nu wel geleerd de oprechte van de schijnheilige te onderscheiden. Nou eigenlijk hou ik me er niet meer zo mee bezig.

Ja hamdoulilah. :hartje:

14-04-2011, 10:55

Citaat door Woe7wer:
Ja klopt, maar hamdoulilah heb ik nu wel geleerd de oprechte van de schijnheilige te onderscheiden. Nou eigenlijk hou ik me er niet meer zo mee bezig.

Ja hamdoulilah. :hartje:

Ghair inscha-Allah, moge Allaah subhana wa ta3la ons allen leiden en weghouden van scheinheiligheid, hypocrisie en hoogmoed.

Allahoema Ameen.

14-04-2011, 10:56

Citaat door Historia.:
Ghair inscha-Allah, moge Allaah subhana wa ta3la ons allen leiden en weghouden van scheinheiligheid, hypocrisie en hoogmoed.

Allahoema Ameen.


Amieeeeeeeeeeen!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8