Bekijk volle/desktop versie : Sociale Dienst: werkleeraanbod niet mogelijk. (????)



Pagina's : [1] 2

14-04-2011, 08:52
Denk ik er eindelijk helemaal klaar voor te zijn om weer te gaan werken, en wilde het via een werkleeraanbod proberen, ontvang ik ineens een brief dat werkleeraanbod niet mogelijk is.

Reden: "Wij hebben goed gekeken naar uw situatie. U kunt door uw gezondheid of persoonlijke situatie geen werkleeraanbod doen. Uit ons onderzoek bleek namelijk dat er geen kinderopvang beschikbaar is..".

Gezondheid?? Voor zover ik weet ben ik kerngezond hmdl.

En persoonlijke situatie, tja ben een alleenstaande moeder en het is geen makkie nee, maar dat is toch geen reden om werkleeraanbod te weigeren???

Als er geen kinderopvang beschikbaar waarom zeggen ze dat dan niet gewoon, waarom moeten ze mijn "gezondheid" en persoonlijke situatie erbij halen..?

Ik begrijp er niks van, toen ik het een tijd geleden ECHT zwaar had, zetten ze me zowat onder druk dat ik wat moet gaan doen, maar na discussies dat het even niet mogelijk was lieten ze me tijdelijk eindelijk met rust. Maar nu ik ze heb laten weten graag wat te willen doen is het opeens niet mogelijk!

Het is nooit goed en ik wil niet m'n leven lang werkloos blijven!

Ik ga bellen en ik hoop dat ie van gedachten verandert en dat dit gewoon een foutje is...

14-04-2011, 09:23


Ewa jah, mijn probleem.

14-04-2011, 09:27
Dat is idd heel raar. Bel ze op, misschien is het een foutje.

14-04-2011, 14:26
omgekeerde wereld..

14-04-2011, 14:48


dat heeft te maken met de bezuinigen..en het feit dat de kinderopvang ontzettend duur is geworden..ze willen momenteel niet zomaar kinderopvang toekennen.

14-04-2011, 15:01
klopt mij wilde ze ook niet helpen, maar niet om die reden werk/leren
doen ze niet meer word niet meer vergoed vanuit de overheid.
zelf werk zoeken, dan je opvang regelen, wil je leren volg zelf en opleiding en betaal hem ook zelf.

14-04-2011, 15:10
erop blijven hameren ze willen mensen snel lozen dreig met juridische stappen als je zeker weet dat je gelijk hebt

14-04-2011, 15:24

Citaat door Toeriaa88:
Ik zit ook bij de sociale dienst en ze doen dat wel nog hoor.. ik denk dat het bij haar echt door die kinderopvang komt, want ik heb geen kinderen en heb wel zo een aanbod gekregen mocht nog zelf kiezen welke opleiding ik wil gaan doen en alles word vergoed dus hoef ook niks zelf te betalen..
Als ik jou was zou ik inderdaad bellen naar je coach en iets proberen te regelen want als je er zelf niet achteraan gaat bereik je niks en gaan ze weer lopen zeuren dat je niet gemotiveerd bent

hangt van de gemeente af waar je woont...

14-04-2011, 15:34
Daar kunnen ze je niet op afwijzen voor wla.. Ik zou contactmet je klantmanager opnemen. Kdv dat hoort Dwi gewoon voor je te regelen.

14-04-2011, 15:47
Denk dat heel veel vrouwen met jou willen ruilen.
Profiteer er van nu het nog kan.
Zoiets krijg je in sommige steden niet gauw in jou schootje toegeworpen.

14-04-2011, 15:53

Citaat door nadinia_24:
Daar kunnen ze je niet op afwijzen voor wla.. Ik zou contactmet je klantmanager opnemen. Kdv dat hoort Dwi gewoon voor je te regelen.

nee hoor hier niet..alleen als we zeker weten dat het echt nut heeft en in het verleden goed meegewerkt is

14-04-2011, 15:58

Citaat door Zwakke:
Denk ik er eindelijk helemaal klaar voor te zijn om weer te gaan werken, en wilde het via een werkleeraanbod proberen, ontvang ik ineens een brief dat werkleeraanbod niet mogelijk is.

Reden: "Wij hebben goed gekeken naar uw situatie. U kunt door uw gezondheid of persoonlijke situatie geen werkleeraanbod doen. Uit ons onderzoek bleek namelijk dat er geen kinderopvang beschikbaar is..".

Gezondheid?? Voor zover ik weet ben ik kerngezond hmdl.

En persoonlijke situatie, tja ben een alleenstaande moeder en het is geen makkie nee, maar dat is toch geen reden om werkleeraanbod te weigeren???

Als er geen kinderopvang beschikbaar waarom zeggen ze dat dan niet gewoon, waarom moeten ze mijn "gezondheid" en persoonlijke situatie erbij halen..?

Ik begrijp er niks van, toen ik het een tijd geleden ECHT zwaar had, zetten ze me zowat onder druk dat ik wat moet gaan doen, maar na discussies dat het even niet mogelijk was lieten ze me tijdelijk eindelijk met rust. Maar nu ik ze heb laten weten graag wat te willen doen is het opeens niet mogelijk!

Het is nooit goed en ik wil niet m'n leven lang werkloos blijven!

Ik ga bellen en ik hoop dat ie van gedachten verandert en dat dit gewoon een foutje is...


Het komt door je persoonlijke situatie in jouw geval. Geen kinderopvang is voor jou een reden om niet te kunnen werken of leren.

Je kind is niet z'n hele leven kind, dus stop met die drama... Als er kinderopvang is (staat ie op de wachtlijst?) of je kind gaat naar school dan kun je weer lekker aan de slag.

14-04-2011, 15:58


Ik weet niet of je het weet, maar je mag geen opleiding volgen als je in de WIJ zit. Dat is een uitsluitingsgrond om te voorkomen dat het een verkapte studiefinanciering wordt. Dus zodra je een schooldeur binnenstapt, houdt je inkomensvoorziening daar op !

Kinderopvang zitten altijd snel vol, dus als je echt aan je toekomst wil werken, dan zou ik gastouderopvang overwegen, dat is goedkoper en je kindjes kunnen vaak meteen terecht..

14-04-2011, 16:28

Citaat door trisinti:
nee hoor hier niet..alleen als we zeker weten dat het echt nut heeft en in het verleden goed meegewerkt is
`

Als het een jongere betreft onder de 27 is dan hoort zij een wla te accepteren, en dwi zorgt voor de kdv tenminste zo werkt dat bij ons hier in amsterdam.

14-04-2011, 16:43
waar is de TS eigenlijk

Pagina's : [1] 2