Bekijk volle/desktop versie : Citroentaart van Donald Trump AANRADER!!!



Pagina's : [1] 2

13-04-2011, 17:03
Ingrediënten:

1 pak volkoren biscuitjes
4 eetlepels kristalsuiker
gesmolten boter
1/4 theelepel zout
4 eidooiers
1 blikje gecondenseerde melk
citroensap van 1 citroen
1 citroen, geraspte schil
1 pakje slagroom, gekoeld
2 eetlepels poedersuiker
1 zakje vanillesuiker


Bereiding:

Verwarm de oven voor op 325 °.

Breek de volkoren koekjes in stukjes, en maal ze tot kruimels. Voeg de gesmolten boter, suiker en zout toe en kneed tot samenhangend deeg. Druk het deeg gelijkmatige op de bodem van een ronde bakblik en ook tegen het rand. Bak de taart gedurende 10 minuten. Haal het uit de oven en laat het afkoelen.

Voor de vulling:

Klop de eidooiers en citroenschil op hoge snelheid voor 5 tot 6 minuten. Voeg geleidelijk de gecondenseerde melk en blijf mixen tot het dik wordt en voeg langzaam het citroensap tot deze helemaal opgenomen is.

Giet het mengsel in de taart en bak dit gedurende 15 minuten. Laat het afkoelen op een rooster, stop het dan de koelkast gedurende 20 minuten.

Topping:

Klop de slagroom, poedersuiker en vanillesuiker tot het stijf is. Verspreidt de slagroom goed over de taart en stop het in de vriezer voor 20 minuten.

Voor het serveren eerst een flink geraspte witte chocolade erop strooien.



Besaha oe raha!!!

14-04-2011, 11:31


Ben benieuwddd hoe dit smaakt..

14-04-2011, 13:51
Wauw, ziet er zwaar lekker uit, ga het proberen, sjoukran!!

14-04-2011, 15:18
Graag gedaan dame's..... Laat me maar weten als iemand m heeft uitgeprobeerd wat je ervan vond!!!

Natuurlijk wil ik jullie craties zien!!

14-04-2011, 15:20



Citaat door UnBreakable_:
Ben benieuwddd hoe dit smaakt..


Heeeeeeerlijk!!!!!

14-04-2011, 15:40
is het echt lekker???

14-04-2011, 16:37

Citaat door misss__riffia:
Heeeeeeerlijk!!!!!


Dat mengsel die in de oven moet, wat kan ik em daarbij voorstellen? want er zit geen deeg in.. moet het dik zijn of juist niet en hoe kan je weten of het gaar is in de oven,blijft dat mengsel nat of word het netals cake, dus met een stokje erin en als schoon is , is het gaar...

Ik ga em pas maken als me moeder niet thuis is heb laatst 2griesmeelcakes uitgeprobeerd die mislukt waren, dus 2cakes die de prullenbak ik konden.. daar was me ma niet echt blij mee,.. ze zei nog: Maak jij nou maar gewoon de cakes die je altijd maakt en probeer niks nieuws meer uit..

14-04-2011, 16:46
Ziet er lekker uit.

15-04-2011, 12:15

Citaat door UnBreakable_:
Dat mengsel die in de oven moet, wat kan ik em daarbij voorstellen? want er zit geen deeg in.. moet het dik zijn of juist niet en hoe kan je weten of het gaar is in de oven,blijft dat mengsel nat of word het netals cake, dus met een stokje erin en als schoon is , is het gaar...

Ik ga em pas maken als me moeder niet thuis is heb laatst 2griesmeelcakes uitgeprobeerd die mislukt waren, dus 2cakes die de prullenbak ik konden.. daar was me ma niet echt blij mee,.. ze zei nog: Maak jij nou maar gewoon de cakes die je altijd maakt en probeer niks nieuws meer uit..


hahahahaha, ik begrijp precies wat je bedoelt lieverd hahahaha. Ik heb dat niet met cakes maar met broodjes.. mn moeder zegt altijd; jou broodjes zijn zo hard dat ze de ergste orkaan overleven wanneer je er een huis mee zou bouwen. Of ze zegt; geef je broodjes niet aan de vogeltjes, want ze zullen hun snavels eraan breken hahaha.

ff op je vraag ingaan:
Je maakt toch een deeg met de verkruimelde biscuitjes en gesmolten boter. Daarmee bekleed je een ronde bakblik. Nadat je het deeg kort in de oven laat en het weer uithaalt, giet je het mengsel erin.. Snap je??

Anders met je het gewoon weer vragen!!

16-04-2011, 19:51

Citaat door UnBreakable_:
Dat mengsel die in de oven moet, wat kan ik em daarbij voorstellen? want er zit geen deeg in.. moet het dik zijn of juist niet en hoe kan je weten of het gaar is in de oven,blijft dat mengsel nat of word het netals cake, dus met een stokje erin en als schoon is , is het gaar...

Ik ga em pas maken als me moeder niet thuis is heb laatst 2griesmeelcakes uitgeprobeerd die mislukt waren, dus 2cakes die de prullenbak ik konden.. daar was me ma niet echt blij mee,.. ze zei nog: Maak jij nou maar gewoon de cakes die je altijd maakt en probeer niks nieuws meer uit..


Citaat door misss__riffia:
hahahahaha, ik begrijp precies wat je bedoelt lieverd hahahaha. Ik heb dat niet met cakes maar met broodjes.. mn moeder zegt altijd; jou broodjes zijn zo hard dat ze de ergste orkaan overleven wanneer je er een huis mee zou bouwen. Of ze zegt; geef je broodjes niet aan de vogeltjes, want ze zullen hun snavels eraan breken hahaha.

ff op je vraag ingaan:
Je maakt toch een deeg met de verkruimelde biscuitjes en gesmolten boter. Daarmee bekleed je een ronde bakblik. Nadat je het deeg kort in de oven laat en het weer uithaalt, giet je het mengsel erin.. Snap je??

Anders met je het gewoon weer vragen!!



Hahah echt grappig wollah..
Ghayr! het kan niet altijd goed gaan toch..

Mooie lange tekst maar je heb nog steeds geen antwoord gegeven op wat ik vroeg Ehmm even denken want volgens mij snap je de vraag niet.. dat mengel die je maakt, dat gaat de oven in ttoch? Maar er zit geen BLOEM in (ik zie in me vorige reactie dat ik zei Deeg maar bedoelde bloem) maar wat ik me afvroeg, moet dat mengsel zijn netals cakedeeg? en word het dan hard in de oven? netals een cake zeg maar.. pfff sorry weet nie hoe ik beter kan uitleggen dus hoop dat je begrijpt..

19-04-2011, 20:45
Ziet er echt lekker uit, ga em zeker een keertje uitproberen.

20-04-2011, 08:48
klopt de temp( 325) graden wel?

20-04-2011, 09:56



Citaat door Lina70:
klopt de temp( 325) graden wel?



Dat is toch alleen voorverwarmen, nu nog de vraag op welke tempratuur die moet bakken?

20-04-2011, 09:58
ik ga m uitproberen

20-04-2011, 19:31

Citaat door Misz_Soumia:
Dat is toch alleen voorverwarmen, nu nog de vraag op welke tempratuur die moet bakken?


325 F = 165 graden of gasstand 3.

Pagina's : [1] 2