Bekijk volle/desktop versie : lekkere recept sauzijnenbroodjes gezocht!

13-04-2011, 15:24
de titel zegt t al ik zoek lekkere sauzijnen recept met bladerdeeg

13-04-2011, 17:25

Gewoon lams of rundergehakt of tartaar gebruiken.
Vermeng het met wat paneermeel en ei en zout/kruiden naar smaak.
Als het heel mager vlees is kun je er beter een beetje boter of olie doorheen doen.

Dan maak je er dunne worstjes van en die rol je in bladerdeeg.
Eventueel daarna bestrijken met ei.

Het is belangrijk dat de de worstjes aan beide uiteinden te zien zijn, dus moet het broodje daar open blijven.
Dan 20 minuten op 180° in de oven (kan korter of langer zijn).

Je kunt alle soorten sausijzenbroodjes zelf verzinnen. Ik ken mensen die uitjes, Spaanse peper, sambal, doperwten of whatever door het gehakt doen.

14-04-2011, 11:20

Citaat door Rongo:
Gewoon lams of rundergehakt of tartaar gebruiken.
Vermeng het met wat paneermeel en ei en zout/kruiden naar smaak.
Als het heel mager vlees is kun je er beter een beetje boter of olie doorheen doen.

Dan maak je er dunne worstjes van en die rol je in bladerdeeg.
Eventueel daarna bestrijken met ei.

Het is belangrijk dat de de worstjes aan beide uiteinden te zien zijn, dus moet het broodje daar open blijven.
Dan 20 minuten op 180° in de oven (kan korter of langer zijn).

Je kunt alle soorten sausijzenbroodjes zelf verzinnen. Ik ken mensen die uitjes, Spaanse peper, sambal, doperwten of whatever door het gehakt doen.

Dank je wel Rongo! Ik zag zoveel recpten staan, maar ik wilde gewoon een lekkere & simpele! ik ga m zeker uitproberen want de combinatie met ei en paneermeel ken ik niet. Ik maak zelf weleens met gehaktmengsel, dan zijn ze gevuld met gehakt en groente, maar is het altijd toch een beetje droog... thnx!

14-04-2011, 11:38
Je kunt ze ook zo maken:

Ingrediënten:

10 plakjes bladerdeeg
350 gr. rundergehakt
1 ui
1 prei
zakje soepgroente
2 teentjes knoflook
ketjap manis
sambal brandal
1 ei

Bereidingswijze:

Oven op 225 gr. voorverwarmen
gehakt rul bakken,ui knoflook,ui en fijgesneden prei en soepgroente toevoegen,even doorbakken.

Overtollig vocht afgieten,sambal en ketjap naar smaak toevoegen doorroeren en af laten koelen. De gehakt/groentevulling met een lepel op de bladerdeeglapjes scheppen,en dichtvouwen.
Dichtplakken met een beetje water en met het ei insmeren voor een mooie kleur.
25 a 30 min. afbakken in de oven.