Bekijk volle/desktop versie : Nutriton ( Johannesbroodpitmeel)



Pagina's : [1] 2

13-04-2011, 08:13
Dames mijn dochter spuugt nogal veel en vaak na haar voeding. Nu hebben ze mij bij het CB Nutriton geadvisseerd, maar sinds ik het gebruik heeft mijn dochter last van dunne ontlasting.

Nu vraag ik mij af of dit een tijdelijke bijwerking is of dat het bij gebruik altijd dun zal zijn.

13-04-2011, 09:59


Welke speen gebruik je om het te geven, gebruik je een papspeen??
Ik heb hier ook zo een pakje liggen alleen heb het nog maar 2 keer gegeven omdat ik ook voornamelijk bv geef en niet iedere keer kolf. Geef jij flesvoeding en voeg je de nutriton toe of kolf je af??

Over de ontlasting.. zou ik niet weten ik denk niet dat het blijft misschien kun je ze bellen en het navragen

13-04-2011, 10:07
Studente, ik heb er geen ervaring mee, maar vond dit op internet:

Voeding indikken
Wanneer u de voeding van uw kindje dikker maakt, blijft het beter in het maagje zitten. U kunt flesvoeding indikken door er Johannesbroodpitmeel aan toe te voegen. Dit kunt u kopen bij de drogist of de apotheek. Er zijn ook speciale voedingen verkrijgbaar voor spugende zuigelingen. Deze voedingen zijn van zichzelf al wat dikker waardoor u er niets meer aan toe hoeft te voegen. Johannesbroodpitmeel geeft bij een aantal kinderen bijwerkingen, met name dunnere ontlasting of diarree. Bij de speciale voedingen voor spugende zuigelingen, komt deze bijwerking minder voor. Op het consultatiebureau kunnen ze u adviseren welke voeding voor uw kindje het meest geschikt is.

13-04-2011, 10:23

Citaat door zandkasteeltje:
Welke speen gebruik je om het te geven, gebruik je een papspeen??
Ik heb hier ook zo een pakje liggen alleen heb het nog maar 2 keer gegeven omdat ik ook voornamelijk bv geef en niet iedere keer kolf. Geef jij flesvoeding en voeg je de nutriton toe of kolf je af??

Over de ontlasting.. zou ik niet weten ik denk niet dat het blijft misschien kun je ze bellen en het navragen