Bekijk volle/desktop versie : Nutriton ( Johannesbroodpitmeel)



Pagina's : [1] 2

13-04-2011, 08:13
Dames mijn dochter spuugt nogal veel en vaak na haar voeding. Nu hebben ze mij bij het CB Nutriton geadvisseerd, maar sinds ik het gebruik heeft mijn dochter last van dunne ontlasting.

Nu vraag ik mij af of dit een tijdelijke bijwerking is of dat het bij gebruik altijd dun zal zijn.

13-04-2011, 09:59


Welke speen gebruik je om het te geven, gebruik je een papspeen??
Ik heb hier ook zo een pakje liggen alleen heb het nog maar 2 keer gegeven omdat ik ook voornamelijk bv geef en niet iedere keer kolf. Geef jij flesvoeding en voeg je de nutriton toe of kolf je af??

Over de ontlasting.. zou ik niet weten ik denk niet dat het blijft misschien kun je ze bellen en het navragen

13-04-2011, 10:07
Studente, ik heb er geen ervaring mee, maar vond dit op internet:

Voeding indikken
Wanneer u de voeding van uw kindje dikker maakt, blijft het beter in het maagje zitten. U kunt flesvoeding indikken door er Johannesbroodpitmeel aan toe te voegen. Dit kunt u kopen bij de drogist of de apotheek. Er zijn ook speciale voedingen verkrijgbaar voor spugende zuigelingen. Deze voedingen zijn van zichzelf al wat dikker waardoor u er niets meer aan toe hoeft te voegen. Johannesbroodpitmeel geeft bij een aantal kinderen bijwerkingen, met name dunnere ontlasting of diarree. Bij de speciale voedingen voor spugende zuigelingen, komt deze bijwerking minder voor. Op het consultatiebureau kunnen ze u adviseren welke voeding voor uw kindje het meest geschikt is.

13-04-2011, 10:23

Citaat door zandkasteeltje:
Welke speen gebruik je om het te geven, gebruik je een papspeen??
Ik heb hier ook zo een pakje liggen alleen heb het nog maar 2 keer gegeven omdat ik ook voornamelijk bv geef en niet iedere keer kolf. Geef jij flesvoeding en voeg je de nutriton toe of kolf je af??

Over de ontlasting.. zou ik niet weten ik denk niet dat het blijft misschien kun je ze bellen en het navragen


Mijn dochter drinkt nogal haastig, dus ik heb ipv een pap speen een avent speen nummer 2. Op deze manier komt er niet zo veel uit en sinds dien drinkt ze ook rustiger. Ik geef kunstvoeding, dus ik geef het bij elke voeding.


Citaat door Samira_C:
Studente, ik heb er geen ervaring mee, maar vond dit op internet:

Voeding indikken
Wanneer u de voeding van uw kindje dikker maakt, blijft het beter in het maagje zitten. U kunt flesvoeding indikken door er Johannesbroodpitmeel aan toe te voegen. Dit kunt u kopen bij de drogist of de apotheek. Er zijn ook speciale voedingen verkrijgbaar voor spugende zuigelingen. Deze voedingen zijn van zichzelf al wat dikker waardoor u er niets meer aan toe hoeft te voegen. Johannesbroodpitmeel geeft bij een aantal kinderen bijwerkingen, met name dunnere ontlasting of diarree. Bij de speciale voedingen voor spugende zuigelingen, komt deze bijwerking minder voor. Op het consultatiebureau kunnen ze u adviseren welke voeding voor uw kindje het meest geschikt is.



Heej, bedankt!! Ik ga het CB bellen.

13-04-2011, 10:56


ik geef nu 2maanden Friso comfort, daar zit dus die johannesding in, en de CB had gezegd dat zijn ontlasting zo zal blijven. Ik heb daar geen problemen mee, hij drinkt nu prima zonder te spugen(dat is wat hij veeel deed).
Hij krijgt nu ook volle lepels rijstebloem bij zijn laatste fles en daardoor is zijn ontlasting weer dikker.

13-04-2011, 11:10
studente,
Mijn zoontje drinkt al vanaf 6 weken zijn melk met johannesbroodpitmeel..was ook een supersnelle drinker met als gevolg spugen! ik heb toen een difrax fles gehaald met een platte speen speciaal voor snelle drinkers..het gaatje zit dan aan de zijkant ipv bovenop...echt waar die fles en speen in combi met broodpitmeel heeft hier wonderen verricht... hij gebruikt niet eens slabbertjes meer haha..en zijn ontlasting werd er niet dun van maar het kan wel een reactie erop zijn...lang leve de broodpitmeel.. I LOVE IT haha
succes..

13-04-2011, 11:11

Citaat door riffi112:
ik geef nu 2maanden Friso comfort, daar zit dus die johannesding in, en de CB had gezegd dat zijn ontlasting zo zal blijven. Ik heb daar geen problemen mee, hij drinkt nu prima zonder te spugen(dat is wat hij veeel deed).
Hij krijgt nu ook volle lepels rijstebloem bij zijn laatste fles en daardoor is zijn ontlasting weer dikker.


Ik heb er wel moeite mee, om 07.00 uur werd mijn dochter huilend wakker en toen ik haar oppakte was ze helemaal doorweekt meskiena.

Als het blijvend is (dunne ontlasting) ga ik maar opzoek naar wat anders.

13-04-2011, 11:15

Citaat door studente87:
Ik heb er wel moeite mee, om 07.00 uur werd mijn dochter huilend wakker en toen ik haar oppakte was ze helemaal doorweekt meskiena.

Als het blijvend is (dunne ontlasting) ga ik maar opzoek naar wat anders.


Het blijft dunnere ontlasting, dat weet ik zeker(aangezien ik t al een paar maandjes gebruik en de CB t duidelijk had gezegd).
helemaal omdat je zegt dat t al bij Sabah zo is.
trouwens, bij ieder kindje is t natuurlijk anders, misschien dat t na een maandje bij je dochtertje minder wordt alles kan!
welke maat luier gebruik je??
misschien kan je als Sabah 3 maandjes is een theelepel rijstebloem bij de melk doen? dan wordt de ontlasting ook weer dikker.

13-04-2011, 11:16

Citaat door halfbloedje21:
studente,
Mijn zoontje drinkt al vanaf 6 weken zijn melk met johannesbroodpitmeel..was ook een supersnelle drinker met als gevolg spugen! ik heb toen een difrax fles gehaald met een platte speen speciaal voor snelle drinkers..het gaatje zit dan aan de zijkant ipv bovenop...echt waar die fles en speen in combi met broodpitmeel heeft hier wonderen verricht... hij gebruikt niet eens slabbertjes meer haha..en zijn ontlasting werd er niet dun van maar het kan wel een reactie erop zijn...lang leve de broodpitmeel.. I LOVE IT haha
succes..



Mijn dochter spuugt ook best lang, alleen vond een medewerkster van het CB het normaal Afgelopen maandag was ze de oogjes van mijn dochter aan het bekijken en mijn dochter spuugde gewoon in der gezicht Toen pas zei ze, oh dat ik wel erg veel en adviseerde ze mij Nutriton.

Jouw zoontje had geen last van dunne of harde ontlasting?

13-04-2011, 12:22
Mijn zoontje spuugde ook veel en heb sinds ie 2 maanden is nutrilon tegen spugen gegegeven deze drinkt hij nu nog steeds. In het begin was zijn ontlasting dun en nu niet meer. Het CB vertelde mij dat hij aan de melk moest wennen daardoor was zijn ontlasting zo.

Hij heeft nu alhamdoullilah geen last van dunne ontlasting of diarree.

13-04-2011, 13:23

Citaat door miszbruidje:
Mijn zoontje spuugde ook veel en heb sinds ie 2 maanden is nutrilon tegen spugen gegegeven deze drinkt hij nu nog steeds. In het begin was zijn ontlasting dun en nu niet meer. Het CB vertelde mij dat hij aan de melk moest wennen daardoor was zijn ontlasting zo.

Hij heeft nu alhamdoullilah geen last van dunne ontlasting of diarree.



Oooh, dus het is iets tijdelijks?

13-04-2011, 15:13

Citaat door studente87:
Mijn dochter spuugt ook best lang, alleen vond een medewerkster van het CB het normaal Afgelopen maandag was ze de oogjes van mijn dochter aan het bekijken en mijn dochter spuugde gewoon in der gezicht Toen pas zei ze, oh dat ik wel erg veel en adviseerde ze mij Nutriton.

Jouw zoontje had geen last van dunne of harde ontlasting?



Mijn zoontje kreeg er ook op het begin dunne ontslasting van nu alhamdolilah heeft hij er geen last meer van zijn darmen moeten eraan wennen.


13-04-2011, 19:02



Citaat door glamglam7:
mijn dochtertje kreeg in het begin ook dunne onlasting. daarna was het normaal. Maar nu na een maand heeft ze weer verstopping ik weet niet of het door de nutriton komt of door rijstebloem.


Mijn kleine heeft ook last gehad van verstopping als ik hem rijstebloem gaf, dat doe ik dus niet meer.

14-04-2011, 07:59

Citaat door studente87:
Mijn dochter spuugt ook best lang, alleen vond een medewerkster van het CB het normaal Afgelopen maandag was ze de oogjes van mijn dochter aan het bekijken en mijn dochter spuugde gewoon in der gezicht Toen pas zei ze, oh dat ik wel erg veel en adviseerde ze mij Nutriton.

Jouw zoontje had geen last van dunne of harde ontlasting?


Hahahaha dat was een goede actie van je dochtertje.. Die vrouw zal voortaan wel 3 x nadenken voordat ze zegt dat iets normaal is.. Nee mijn zoontje had geen last van dunne ontlasting hemdoelilah, maar kan wel snappen dat je dat vervelend vind.. Had jou dochtertje nou ook last van krampjes? Daar is die difrax fles namelijk ook een goede oplossing voor.. Tenminste bij mijn zoontje dan

14-04-2011, 14:08
Hey zinnaaa

Hoest met jou en de kleine? Zo te zien hebben we dezelfde probleem. Ben ook maar even naar CB geweest om hem nogmaals te wegen en vragen waarom hij nou steeds spuugt. Ze hebben me nutriton aangeraden.
Heb het in huis en doe bij elke fles 1 klein lepetje erbij.
Maar zie dat ie nog steeds overgeeft. weet niet hoe lang het duurt voordat het echt zal werken....maar ik word gek van dat elke keer verschonen wat betreft kleding.
Heb ik hem net aangekleed en dan spuugt ie alles weer nat. Hij heeft heel de dag door een slabber aan tenzij die slaapt.

vervelend dit

groeit je dochter nog wel goed?

Pagina's : [1] 2