Bekijk volle/desktop versie : Pijnbestrijding



Pagina's : [1] 2 3

12-04-2011, 14:06
Zijn er dames die al weten wat ze willen mbt pijnbestrijding?
Wel of niet?
Hoe en waarom?

Ben wel benieuwd! Ik ben er voor mezelf niet echt helemaal uit...

12-04-2011, 14:25


Mij is ruggenprik geadviseerd door mn hele omgevinggg

12-04-2011, 14:28
ruggenprik is de beste pijnbestijdring

12-04-2011, 14:53
ik was altijd tegen ruggeprik etc etc.. wou de bevalling zo natuurlijk laten verlopen.. Maar ik kon op een gegeven moment niet meer tegen de pijn dat ik door het hele ziekhuis zat te schreeuwen.. en toen zei ik KOM maar met die ruggeprik !!

uiteindelijk : heeft die ruggeprik niet geholpen.. kreeg ik extra dossering..
niet geholpen.. kreeg ik een andere verdoving er bij in. hielp ook niet.

pas na de bevalling voelde ik de ruggeprik op verkeerde plekken werken, zoals me rechte been was verdoofd..

Ruggeprik heeft zo zijn voordelen en na-delen.
Want zo weet ik achter af en kun je ook lezen op internet ruggeprik werkt niet altijd of ze prikken hem verkeerd.. door stelletje amateurs in het ziekenhuis..

Maar ja als ik me 2e ooit krijg inshaAllah zal ik ook wel weer om een ruggeprik vragen als het moet, want die weeën zijn gewoon verschrikkelijk...

12-04-2011, 14:53


ik heb me daar niet eens mee bezig gehouden hahaha.. Zie wel hoe bevalling verloopt. Geyr insha allah

12-04-2011, 14:59
Ruggenprik is een echte AANRADER!!!!!

Ik heb tijdens mijn bevalling, tot 2 keer toe een been prik (=Pethidine wordt gegeven via een injectie in de bil of het bovenbeen. Na ongeveer een kwartier gaat u het effect voelen: de ergste pijn wordt minder en vaak kunt u zich daardoor ontspannen tussen de weeën door. Sommige vrouwen soezen weg of slapen zelfs. Het middel werkt 2 tot 4 uur. Pethidine wordt alleen gegeven bij pijn tijdens de ontsluitingsfase. Soms wordt het gecombineerd met een slaapmiddel, zoals bijvoorbeeld Phenergan of Normison.)
gehad dat hielp voor geen meter! Ik had toen al 39 uur weeen!!
Dat was zeker geen pretje!
Na 50 uur weeen te hebben gehad, heb ik en ruggenprik gehad, dat was echt heerlijk.
Bij mijn volgende inshallah ga ik er gelijk om vragen...

12-04-2011, 16:23

Citaat door Miss_Magrebia:
Zijn er dames die al weten wat ze willen mbt pijnbestrijding?
Wel of niet?
Hoe en waarom?

Ben wel benieuwd! Ik ben er voor mezelf niet echt helemaal uit...



Toen ik zwanger was, zei ik: Als ik veel pijn heb, wil ik de ruggeprik, anders niet.
De bevalling ging zo snel...Had maar 1 uurtje pijn...vroeg de ruggeprik, maar kreeg hem niet, had al 8 cm ontsluiting. Achteraf ben ik blij dat ik alles zonder pijnbestrijding gedaan heb. Het viel me echt reuze mee, Hamdulilaah.

12-04-2011, 16:29

Citaat door Miss_Magrebia:
Zijn er dames die al weten wat ze willen mbt pijnbestrijding?
Wel of niet?
Hoe en waarom?

Ben wel benieuwd! Ik ben er voor mezelf niet echt helemaal uit...



heb beide bevallingen op eigen kracht gedaan hamdoellilah!
ben beide keren ingeleid en dat is geeeen pretje, maar wilde t toch op eigen kracht doen.

en trouwens, daar moet je helemaal niet over nadenken joh! het loopt hoe het loopt en als je de pijn toch niet aankan dan vraag je om pijnbestrijding en als je t vol kan houden dan

12-04-2011, 16:50
salaam alaykoum

ik ben 2 keer bevallen zonder ruggenprik.. mijn eerste bevalling was ingeleid en heb ik 24 uur weeen gehad, en de tweede keer had ik een snelle maar pijnlijke bevalling alhamdoulillah.. ik heb eigenlijk zoveel schrik voor die ruggenprik dat ik altijd volhoud..

ik ga deze keer incha'Allah weer zonder ruggenprik bevallen..heb wel veeeel schrik moet ik zeggen maar het moet er toch uit hihi

12-04-2011, 17:23
Ik ben er zker over aan het nadenken. Ik weet dat ik een lage pijngrens heb dus als ik het niet aan kan zal ik zeker om een ruggeprik vragen. Ik hoop inshaAllah dat ik helemaal geen ruggeprik nodig heb en dat me bevalling snel is

12-04-2011, 17:24
Als ik dit zo lees, vraag ik me af wat me te wachten staat.
Wat voor pijn staat mij te wachten

12-04-2011, 17:28
Ik ga er wel om vragen inchallah, maar hopen dat ie deze keer wel pakt bij mijn zoontje waren er 3 anesthesisten geweest en helaas kregen ze de ingeleide weeen niet te verdoven! ( had zwangerschapsvergifteging en moest direct bevallen en hadden de weeen opwekkers op de hoogste stand gezet ik dacht dat ik dood ging wallah) brrrrrr als ik eraan terug denk.

12-04-2011, 18:39


Ik ga het incha allah op de natuurlijke manier doen! bij de eerste had ik ook geen pijnbestrijding en had een bevalling van 16 uur.

12-04-2011, 18:42
nou ik vroeg er om en dat wijf vertikde het gewoon. mischien omdat ik best snel ontsluiting had elke keer. ik had eigenlijk oo niet nodig achteraf had een warme douche mij echt geholpen bij mijn weeen

12-04-2011, 19:16
mischien kan je een geboorte tens huren (wordt vergoed door de verzekering)

Pagina's : [1] 2 3