Bekijk volle/desktop versie : Niet islamitische vriend



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

11-04-2011, 21:07
Wie o wie heeft een relatie met een niet-islamitisch persoon?

En hoe regel je dat met je familie??

11-04-2011, 21:12


dat de familie het accepteert (tenminste als het een goede persoon is uiteraard)

11-04-2011, 21:14
Dat ben ik wel, anders stel ik deze vraag denk ik niet

11-04-2011, 21:15
Hoe wil je het regelen met Allah? :/

11-04-2011, 21:16



Citaat door lina_1987:
dat de familie het accepteert (tenminste als het een goede persoon is uiteraard)


Als hij een moslim is, denk ik niet dat er een probleem is. Anders kun je maar beter kappen.

11-04-2011, 21:17
Als ik heel eerlijk mag zijn, denk ik dat allah het niet zo erg zou vinden.

Dit omdat deze jongen dezelfde normen en waarden heeft als ons
rookt niet, drinkt niet, gaat niet uit. Houd niet van sletterigheid.
Doet een goede opleiding, zorgt voor me. En we houden van elkaar.
Daarom vind ik het niet zo erg, ik geloof echt dat dit puur is en hoe kan zoiets dan slecht zijn.

maar goed hoe leg je dat uit aan een islamitische familie (vooral vader en moeder)

11-04-2011, 21:18

Citaat door lina_1987:
Als ik heel eerlijk mag zijn, denk ik dat allah het niet zo erg zou vinden.

Dit omdat deze jongen dezelfde normen en waarden heeft als ons
rookt niet, drinkt niet, gaat niet uit. Houd niet van sletterigheid.
Doet een goede opleiding, zorgt voor me. En we houden van elkaar.
Daarom vind ik het niet zo erg, ik geloof echt dat dit puur is en hoe kan zoiets dan slecht zijn.

maar goed hoe leg je dat uit aan een islamitische familie (vooral vader en moeder)


Het is niet slecht, er is gewoon een voorwaarde en dat is dat hij moslim moet zijn, niets meer, niets minder.
Als hij van je houdt en uit zichzelf wil bekeren, ben je de koningin te rijk.
Ik denk niet dat je ouders het leuk zullen vinden als je met zo iemand thuiskomt.

11-04-2011, 21:19

Citaat door Heartless:
Bekeren


Ik wil niet iemand bekeren, dat moet uit jezelf komen.
Anders is het niet echt, net als sletterige meisjes die ene hoofddoek dragen.
Dat gaat ook nergens over. het is pas puur als dat meisje er zelf voor kiest en kuise kleren draagt

beetje scheve vergelijking maar het klopt wel

11-04-2011, 21:20

Citaat door lina_1987:
Als ik heel eerlijk mag zijn, denk ik dat allah het niet zo erg zou vinden.

Dit omdat deze jongen dezelfde normen en waarden heeft als ons
rookt niet, drinkt niet, gaat niet uit. Houd niet van sletterigheid.
Doet een goede opleiding, zorgt voor me. En we houden van elkaar.
Daarom vind ik het niet zo erg, ik geloof echt dat dit puur is en hoe kan zoiets dan slecht zijn.

maar goed hoe leg je dat uit aan een islamitische familie (vooral vader en moeder)


Behalve dat hij Allah als verzinsel beschouwt. Ontkenning van Allah is erger dan drinken + zina + moord + geen goede normen/waarden en opleiding. :/

11-04-2011, 21:23

Citaat door Ongekend:
Als je een moslima bent ken je toch de regels?
Wil je je familie iets laten accepteren wat tegen het belangrijkst leidraad van hun leven.

Je bent werkelijk verblind door de zonden. Je geloof laten vallen voor lust.



Mooi, als je voor Allah kan denken. Dan moet je familie en de rest van de wereld geen probleem zijn.

Normaliter, liet Hij de Alwetende ons weten wat het beste is. Weet je ook waarom dat niet is toegestaan?
Of is het gebleven bij dat je het beter wel weet.



wejoow hatelijk much?

Het heeft niks te maken met lust aangezien hij en ik geen sex hebben. Zoals ik al zei hij heeft zelfde normen en waarden als ons. Ik ga ervan uit dat je kan lezen.

Ook ga ik ervan uit dat jij de regels weet wat betreft het oordelen over mensen. Dat mag alleen Allah, of ga jij nu ook al voor hem denken net als ik blijkbaar?!

Wat ik bedoelde met die opmerking over het niet zo erg vinden is, dat ik het niet erg vindt omdat ik en hij van elkaar houden en geen slechte dingen doen. Geen sex voor her huwlijk of dat soort dingen. Dan waarom mag ik niet van iemand van een andere cultuur houden, is toch vreemd.

Deze jongen is beter dan 90% van de islamieten die ik ken (is serieus geen overdrijving).

11-04-2011, 21:25

Citaat door lina_1987:
Als ik heel eerlijk mag zijn, denk ik dat allah het niet zo erg zou vinden.

Dit omdat deze jongen dezelfde normen en waarden heeft als ons
rookt niet, drinkt niet, gaat niet uit. Houd niet van sletterigheid.
Doet een goede opleiding, zorgt voor me. En we houden van elkaar.
Daarom vind ik het niet zo erg, ik geloof echt dat dit puur is en hoe kan zoiets dan slecht zijn.

maar goed hoe leg je dat uit aan een islamitische familie (vooral vader en moeder)



Je bent ook maar mens, en soms kun je je gevoelens niet sturen. Maar denk wel aan de consequenties die het zal hebben.

11-04-2011, 21:25
Als hij met jou wilt trouwen moet hij zich sowieso bekeren aangezien het niet toegestaan is als vrouwzijnde met een niet-islamitische man te trouwen. (tenzij hij zich bekeerd of course)

11-04-2011, 21:26



Citaat door smile1234:
Behalve dat hij Allah als verzinsel beschouwt. Ontkenning van Allah is erger dan drinken + zina + moord + geen goede normen/waarden en opleiding. :/



Ik heb dit altijd al geloofd sinds ik klein ben: ik denk niet dat Allah mensen die niet in hem geloven, naar de hel stuurt als ze voor de rest perfect zijn.
Net als dat ik niet geloof dat hij moslims die slecht zijn (wat in mijn ogen geen moslims zijn) direct naar de hemel stuurt.

Want als dat wel zo is is dat best belachelijk.

Ik geloof denk ik anders dan de meeste mensen. Ik geloof op mijn eigen manier en dat is hoe ik het zie. Mensen kunnen het er niet mee eens zijn maar goed dat is iets tussen mij en mijn schepper.

11-04-2011, 21:32

Citaat door Ongekend:
Ik heb geen haat, zo belangrijk is het niet.

Slechts verbaasd over je manier van denken.

Ga je nu godsdienst gebruiken als het je uitkomt? Niet oordelen want anders heb je een probleem. Maar ook niet de regels volgen wat betreft een niet - Islamitische man want dat komt je ook niet goed uit. Doe dat maar niet weer herhalen.
Nee, bepaalde gevallen zijn duidelijk uitgelegd. Een Islamitische mag niet huwen (zal hij toch niet doen) met een Islamitische vrouw. Die oordeel is klaar als een klontje. Je bent geen uniek geval.

Simpel als je geloof zo makkelijk opgeeft voor een mens. Dan zie je het geloof als een bijzaak. Andere cultuur, ras, afkomst mag allemaal. Maar ongelovig niet. Vertel jij mij maar waarom, weet je dat?

Wie heeft op jou ingepraat eigenlijk, gewoon eerlijk. Wat zei hij erover?
Er staan denk ik wat foutjes in je tekst maar ik denk dat ik het wel hgoed heb begrepen.
Wat je zegt klopt wel gedeeltelijk. Ik gebruik geloof wanneer het me uitkomt en heb soms ook oogklepjes. Dat is zwak.

Maar aan de andere kant dit is hoe ik er altijd over heb nagedacht. Mensen die niet in allah geloven zijn niet per se slecht. Wij hebben geluk gehad dat we in een islamitische familie zijn geboren. Denk je nou echt dat we dan zo anders zijn van andere mensen. Als jij was geboren in een joodse of hindoestaanse familie, denk je nou echt dat je dan dezelfde persoon was geweest?

Ik denk van niet en daarom beschouw ik die mensen als mijn gelijke.
Als ik zoveel gemeen heb met deze jongen (normen, waarden, persoonlijkheid)
hoe hij is als persoon zo een goed mens, dan zie ik hem niet als iemand die Allah
niet zou vergeven.

En door mij denkt hij nu wel meer en meer na over het geloof, ik denk dat hij wel iemand is die in god gelooft, we hebben er wel eens over gepraat.

11-04-2011, 21:36

Citaat door lina_1987:
Als ik heel eerlijk mag zijn, denk ik dat allah het niet zo erg zou vinden.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22