Bekijk volle/desktop versie : Hoe lang blijft het goed? visbestilla in de vriezer



Pagina's : [1] 2

10-04-2011, 22:34









10-04-2011, 22:36


Nee heb dit weleens gedaan, de smaak was nog heel goed. Hij had enkele dagen in de vriezer gezeten, niet lang dus.

10-04-2011, 22:58

Citaat door Droefje:
Nee heb dit weleens gedaan, de smaak was nog heel goed. Hij had enkele dagen in de vriezer gezeten, niet lang dus.


heb je de bestilla voordat het de vriezer inging besmeert met boter/olie of doe je dat pas als je de bestilla gaat afbakken?

10-04-2011, 23:10
Pas als je gaat afbakken, anders wordt de boter zo raar

En als je bastilla-vulling volgens de cook-chill methode laat afkoelen, is het helemaal goed.

Dus je vulling, na het koken gelijk in de koelkast laten afkoelen, (dan wordt het ook geen pap, en dan pas de filo vullen, en dan de vriezer in.

10-04-2011, 23:12


Ik vind zelf dat je het proeft als het in de vriezer heeft gezeten. Waarom maak je niet een dag van tevoren de vulling, dan in de vriezer laten. En de ochtend van de dag dat ze komen alvast bekleden? Dan ook ziet niemand je klunzen

10-04-2011, 23:16
welke filodeeg gebruiken jullie trouwens voor de visbestilla? ik heb die van de turkse slager, zit in een groene plastieke verpakking

10-04-2011, 23:19
Je proeft het helemaal niet hoor dat het uit de vriezer komt. Het smaakt even lekker. Maar gaat de filodeeg dan niet barsten net als bij loempia's?

10-04-2011, 23:21

Citaat door Bruidje_____:
Je proeft het helemaal niet hoor dat het uit de vriezer komt. Het smaakt even lekker. Maar gaat de filodeeg dan niet barsten net als bij loempia's?



ik weet eigenlijk niet of het gaat barsten? ik hoop het niet

10-04-2011, 23:28
Je moet niet die groene verpakking gebruiken.
Die scheurt inderdaad heel snel.

Je hebt bij de turk ook een ander soort merk.
Is een gele kartonne verpakking met rode letters.
Dit is echt een super product. Je gooit er geen 1 vel van weg, omdat ze niet scheuren.

Zelf zou ik bestilla niet invriezen. Vind het dan vies.

10-04-2011, 23:34

Citaat door Mientje88:
Je moet niet die groene verpakking gebruiken.
Die scheurt inderdaad heel snel.

Je hebt bij de turk ook een ander soort merk.
Is een gele kartonne verpakking met rode letters.
Dit is echt een super product. Je gooit er geen 1 vel van weg, omdat ze niet scheuren.

Zelf zou ik bestilla niet invriezen. Vind het dan vies.


oh die ga ik zeker zoeken!! bedankt voor de tip!

10-04-2011, 23:38

Citaat door _Ouardia_:
oh die ga ik zeker zoeken!! bedankt voor de tip!

Heb net even in de diepvries gekeken.
De merk is Kanaki.....

10-04-2011, 23:47

Citaat door Mientje88:
Heb net even in de diepvries gekeken.
De merk is Kanaki.....




je bent een schat! ik ga het morgen meteen zoeken!

11-04-2011, 10:44


de meningen zijn verdeeld over het invriezen, nu twijfel ik

11-04-2011, 10:49

Citaat door _Ouardia_:
heb je de bestilla voordat het de vriezer inging besmeert met boter/olie of doe je dat pas als je de bestilla gaat afbakken?



Nee dat had ik niet gedaan. Pas als je gaat afbakken kun je dat doen.

11-04-2011, 10:49
NIET LATEN ONTDOOOIEN wann je hem uit de vrizer haalt meteen in de oven!

Pagina's : [1] 2