Bekijk volle/desktop versie : Visloempia !



10-04-2011, 22:20
dames welke vis gooien jullie erdoorheen>graag recepten met alles dr op en dr aan aub, welke kruiden etc !!!


thnxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

11-04-2011, 14:30


Die wil ik ook graag hebben

up

11-04-2011, 15:08
pangafilet, inktvis, garnalen, surimisticks, zeevruchten, prei en mihoen

11-04-2011, 15:09
Alleen visfilet, eigenlijk. Maar das allemaal smaakgebonden.


Citaat door angelmyself:
Hey meid hier heb je een recept van visbriwat, je kan er uiteraard ook loempia's mee maken dat doe ik ook weleens. Dit recept heb ik ooit ook van iemand hier gekregen en is echt lekker! Ik doe er naast de visbouillon ook een beetje viskruiden van silvo bij dat vind ik nog lekkerder

Visbrewats


Ingrediënten:
1 pak filodeeg
Gesmolten boter en olie gemengd om te bestrijken
1 pakje mihoen
1 grote ui
2 paprika's naar keuze
1 bakje champignons
1 bakje roze garnalen (250 gr)
1 bakje jumbogarnalen (250 gr)
2 visfilets naar keuze (tilapia, kabeljauw of panga)
Zout en peper
1 visbouillonblokje
Knoflook
Koriander en peterselie
Paprikapoeder
Saffraan
Sambal

Bereiding: Snijd de groenten in kleine stukjes en bak even aan in wat olie. Doe dan de visfilet in stukjes erbij en ook de garnalen. Alle kruiden erbij en goed doorbakken tot het gaar is. Ondertussen de mihoen bereiden volgens de verpakking. Afgieten en afspoelen met koud water (anders wordt het klef en plakkerig). Dan kleiner snijden en mengen met de groenten en vis. Laat dit uitlekken in een vergiet. Maak ondertussen het pak filodeeg openen snijd in brede repen van ongeveer 10 cm. Neem twee repen en smeer die in met boter/oliemengsel. Laat de rest afgedekt met een vochtige doek rusten. Leg een beetje vulling onderaan de reep en vouw op als een driehoekje (briwat). Zie foto's. Als ze klaar zijn leg je ze op een bakplaat en bak je ze ongeveer 25 minuten op 220 graden gaar. Lekker met chilisaus.



Citaat door chebba1940:
Ik m aak mijn simpele maar lekkere visloempia heel makkelijk en hij valt bij iedereen in de goede smaak moet ik zeggen,

2 pakken kabeljauw filet of koolvisfilet supermarktte vinden
1 Zakje chineese mihoen klein
25 leompia vellen
Beetje zout
beetje gemberpoeder
beetje peper
beetje peterselie/koriander
2 teentjes groot knoflook

Pak een pan en gooi de diepgevroren visblokken in een hapjes pan laat het op zachte vuur ontdooien, als het ontdooitd is haal je de water van de vis weg, je prakt de vis klein met een vork, doe alle kruiden enzo erin en laat het goed bakken als het helemaal droog is, dan doe je de mihoen in heet water en knip je die met een schaar in kleine sliertjes en dan meng je het met de vismengsel en laat alles goed afkoelen en vul je hiermee je loempia vellen en met ei dichtsmeren





Citaat door beautyrozes:
Loempia's met vis

Ingrediënten:

bladerdeeg voor loempia's
sardientjes zonder graat in kleine stukjes gesneden
1 grof geraspte wortel
prei in ringen
l paprika in dunne reepjes
mihoen
gehakte peterselie
een beetje sojasaus
olie
zout,
kruiden

Bereiding:

Laat de bladerdeeg met een keukendoek overheen ondooien.
Bak in wat olie de sardientjes met de groente en kruiden.
Als alles gaar is laat je ze op een keukenpapier uitlekken.
De mihoen laat je 10 min. in een schaaltje met gekookte water.
Daarna laat je de mihoen goed uitlekken, dan doe je de groente en sardientjes samen bij de mihoen en roer het dan goed doormekaar.
Als de bladerdeeg ondooit is kan je ze vullen en rollen tot een loempia en dan bakken in olie tot ze een mooi kleurtje hebben gekregen.
Dan serveren met chilliesaus

(Je kan de vis ook vervangen in kip of vlees)


04-07-2013, 21:54


uppp goeie recepten ik ga morgen proberen in sha allah