Bekijk volle/desktop versie : Last van Perfectionisme?......klik hier



10-04-2011, 17:20
De titel zegt het al, last van perfectionisme of hoge verwachtingen hebben. En met tranen maar weer, de teleurstellingen inslikken.

Wie herkent dit ook? En hoe ga je hier mee om?

10-04-2011, 17:23


Ikzelf stel hoge eisen aan de buitenwereld. Hoge baan, verwacht veel van mensen, stel hoge eisen aan partner.

Het is heel moedeloos en moeilijk te grijpen. Kan heel moeilijk tevreden zijn met de kleine dingen.

En al heb ik ontvangen wat ik jarenlang wou (bijv. een nieuwbouwhuisje), ben ik nog niet tevreden.

Het is ook heel frustrerend voor mijzelf en mijn omgeving, omdat je het niet makkelijk kan veranderen.

10-04-2011, 17:39
Is er niemand die hier wat over te vertellen heeft.

10-04-2011, 22:45
Ik ben nooit tevreden, heb een mooi huis, mooie auto en een baan op HBO niveau. Heb alles. De meest perfecte ouders, zussen.
Alles klopt, maar tis nooit genoeg.
Nooit. Wil snel veranderen alles wat ik heb is niet mooi genoeg.
Ik zeik altijd over mn figuur, terwijl ik slank ben want het is noooooit slank genoeg. Niks en niemand is goed genoeg voor mij.
Op mn ouders na. Het is koppijn. En ik wil nu door studeren, want de baan die ik nu heb ik ook niet goed genoeg voor mij. Ben geen advocaat denk ik altijd, tjah.

10-04-2011, 23:16



Citaat door mizznadoria:
Ik ben nooit tevreden, heb een mooi huis, mooie auto en een baan op HBO niveau. Heb alles. De meest perfecte ouders, zussen.
Alles klopt, maar tis nooit genoeg.
Nooit. Wil snel veranderen alles wat ik heb is niet mooi genoeg.
Ik zeik altijd over mn figuur, terwijl ik slank ben want het is noooooit slank genoeg. Niks en niemand is goed genoeg voor mij.
Op mn ouders na. Het is koppijn. En ik wil nu door studeren, want de baan die ik nu heb ik ook niet goed genoeg voor mij. Ben geen advocaat denk ik altijd, tjah.



Jeetje, jah lastig he. Hoe denk jij erover om te veranderen.

Heb je tips of ideeen wat je in de toekomst anders wilt aanpakken.