Bekijk volle/desktop versie : Voorbereiden voor de Ramadan



02-10-2004, 21:58

Citaat door SofiyaHaouari:
Assalamoe aleikoem beste broeders, zusters

Zoals jullie weten nadert de ramadan dat is een erg belangerijk maand waarbij we ons imaan moeten versterken (dat moet eigenlijk altijd) en ons best moeten doen je weet maar nooit of dit je laatste ramadan is waarbij je gaat vasten. Allah zei: O, jullie die geloven, het vasten is jullie verplicht, zoals het ook verplicht was voor hun voor jullie, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen. . De reden dat we vasten is om te winnen van ons nafs. Door het vasten heb je meer vrees voor Allah . We moeten samen proberen om ons gebed op tijd te verrichten (misschien zijn er van jullie die het op tijd doen Masha Allah) en proberen af te kicken degene die roken. Je hebt bepaalde mensen die in de Ramadan roken (Lahlwa wala koewata illa billah), minder naar meisjes of jongens te staren en proberen minder televisie te kijken.Wanneer je vast heb je eigenlijk niet eens de tijd om dit te doen want, je hebt honger en daardoor wil je Allah te gedenken Je probeert die maand meer hasanat te verdienen door de koran proberen uit te lezen het hoeft niet helemaal voor degene die niet kunnen lezen je kunt gewoon surat fatiha te lezen en kleine surat. En Allah meer te gedenken met dhikr (Laillaha illa lah) etc.

De reden dat we vasten is om te winnen van ons nafs. De oemah in deze tijd zit in een gevaarlijke situatie bv oorlogen in irak, palestijn enz. En de haat tegen de Islam en in Frankrijk, vrouwen die hun hoofdoek niet mogen dragen en om dit te verbeteren is het goed om te vasten.
Kijk maar naar ons moslims in de tijd van Rasoel (vzmh) tijdens de ramadan wonnen zij van hun vijanden tijdens het vasten maar, bij hun was het echt vasten vrees van Allah en dhikr enz. (Maar wij in ons tijd betekent vasten voor ons geen eten en drinken verder niks?!) En Allah die hielp hun echt en daardoor wonnen ze bv tijdens de opening van Mekka, In oorlog Badr hebben ze gewonnen, ain Zalut, moslims in Andalus enz.... Dit allemaal was tijdens het Ramadan.

En zoals Amr Khaled zei is het heel goed om ons te voorbereiden en ons best te doen en daarom heeft hij een soort rooster bedacht voor de Ramadan en daarom dacht ik dan zullen wij het samen met deze oemah te doen en als jullie interesse wil ik graag jullie reacties hiervan Insha allah....

Wa aleikoem salam
.

02-10-2004, 22:30


Ja, plaats het maar. Ik ben wel benieuwd.

02-10-2004, 23:02
Ja ik ben ook benieuwd! Plaats maar!

03-10-2004, 18:56
Plaaats maar

Ik ben hemdoelilah vrijdag begonen met bidden en ik vraag allah elke keer om mij te helpen om nooit met gebed te stoppen.

Groetjes Layla

03-10-2004, 20:55


goed zo layla ik geloof in je zolang je jezelf niet door chetan laat verlijden komt alles goed met allahs hulp dus blijf je best doen schatje van me en je zult beloond worden incha allah

03-10-2004, 21:08
Ik ben ook erg benieuwd!

03-10-2004, 22:24
Dank je lela 3azoena insa allah zal ik nooit stoppen met bidden jarab

sofiya Haouari wil je aub doe3a hier plaatsen alvast bedankt

Groetjes layla

04-10-2004, 16:21
Jaa plaats beste broeder

En voor Ougtie Layla ben erg trots op je Inha-Allah zal je het vol houden!!!

04-10-2004, 17:05
Bedoel je dat wij zelf ook zou een schema gaan maken! ZOja Maak er dan een apparte topic van, lijkt me wel heel erg leuk.

10-10-2004, 18:06
Aselaam aliekum

ik wacht op het vervolg.....

11-10-2004, 10:42
MashAllah.. Ik wacht met smart op het vervolg.

WSA