Bekijk volle/desktop versie : snel hulp gevraagd



08-04-2011, 10:23
Salam sbah elgir,

Ik hou vandaag een BBQ dag voor familie en wil naast de bekende gril gebeuren ook mini bastilla's maken alleen scheurt mij fillodeeg altijd. Ik heb 2 soorten gezien een groene en rode, welke is beter en wat is het verschil tussen deze 2?

08-04-2011, 10:27


niemand die bastilla maakt?

08-04-2011, 10:37
Met filodeeg moet je heel voorzichtig te werk gaan anders scheuren ze indd. Dus gewoon wat zorgvuldigheid vereist dan lukt het je insallah wel. Bsaha bbq wat ga je allemaal grillen??

08-04-2011, 10:41
Ik gebruik altijd die met groen, maar de beste is die in karton verparkt is net zoals folie zeg maar, die scheurt niet. Je kan het beter bij de turk halen. Soms laten ze hem bij de marokkaan te langs buiten de diepvries en daarom droogt ie uit scheuren de blaadjes.

Waarom maak je eigenlijk bastilla erbij, vind dat niet echt een combinatie met BBQ. Ik zou eerder verschillende salades bij maken; pasta salde, aardappelsalade en gemengde salade. Daarbij kun je dan ook roerbak groentes doen, misschien een idee

08-04-2011, 10:45



Citaat door hartstocht:
Ik gebruik altijd die met groen, maar de beste is die in karton verparkt is net zoals folie zeg maar, die scheurt niet. Je kan het beter bij de turk halen. Soms laten ze hem bij de marokkaan te langs buiten de diepvries en daarom droogt ie uit scheuren de blaadjes.

Waarom maak je eigenlijk bastilla erbij, vind dat niet echt een combinatie met BBQ. Ik zou eerder verschillende salades bij maken; pasta salde, aardappelsalade en gemengde salade. Daarbij kun je dan ook roerbak groentes doen, misschien een idee




Bij de Turk? Weet je misschien hoe het heet of eruitziet? Fillodeeg voor baklava?


Ik maak kip bastilla speciaal voor mijn schoonzus die zwanger is ( loham) en die zo graag kip bastilla wilt eten, ik dacht dan verras ik haar ermee.

Voor de rest heb ik 2 grote schotels BBQ gril gehaald bij de slager die mag mijn man en de rest van de mannen grillen, salades ga ik zo meteen maken.

08-04-2011, 10:47

Citaat door Bronwater2liter:
Met filodeeg moet je heel voorzichtig te werk gaan anders scheuren ze indd. Dus gewoon wat zorgvuldigheid vereist dan lukt het je insallah wel. Bsaha bbq wat ga je allemaal grillen??



Heb gister bij de slager 2 BBQ schotels gehaald met verschillende vleeswaren zoals, kotteletjes, hamburgers, worstjes, kipsate, vleessate, biefstukjes, gehakt etc.
Lekker makkelijk, is gekruid en al hoeft enkel op de gril.

08-04-2011, 11:12

Citaat door diamant...:
Heb gister bij de slager 2 BBQ schotels gehaald met verschillende vleeswaren zoals, kotteletjes, hamburgers, worstjes, kipsate, vleessate, biefstukjes, gehakt etc.
Lekker makkelijk, is gekruid en al hoeft enkel op de gril.


o wat handig dat de slager dat verkoopt

08-04-2011, 11:15

Citaat door diamant...:
Heb gister bij de slager 2 BBQ schotels gehaald met verschillende vleeswaren zoals, kotteletjes, hamburgers, worstjes, kipsate, vleessate, biefstukjes, gehakt etc.
Lekker makkelijk, is gekruid en al hoeft enkel op de gril.

Ik vindt het meestal niet zo lekker hoe de slager kruid ,kruid het liever zelf. Maar wel lief van je dat je voor je schoonzus pastila wil maken, hassanats krijg je hiervoor insallah.

08-04-2011, 11:37

Citaat door diamant...:
Bij de Turk? Weet je misschien hoe het heet of eruitziet? Fillodeeg voor baklava?


Ik maak kip bastilla speciaal voor mijn schoonzus die zwanger is ( loham) en die zo graag kip bastilla wilt eten, ik dacht dan verras ik haar ermee.

Voor de rest heb ik 2 grote schotels BBQ gril gehaald bij de slager die mag mijn man en de rest van de mannen grillen, salades ga ik zo meteen maken.



Ik weet niet hoe het heet, maar dat gebruiken ze inderdaad voor koekjes en baklava. maar in utrecht verkopen ze het bijna bij alle turken, dus dat zal in andere steden ook wel zo zijn.

08-04-2011, 11:44
ik heb gisteren toevallig kibastilla gemaakt, en had die groene gehaald bij de marokaanse slager, hij was supergoed, maar volgens mijn kwam het ook doordat hij die niet zo lang in de vriezer had, bij die turken moet je weleens uitkijken hoor, want als ik hem bij de turk haal dan scheurt ie gewoon zooo snel, maar hamdoelilha gisteren ha dik echt een goeie ze waren gewoon stevig en zo.