Bekijk volle/desktop versie : je kind is inmiddels al 4jaar maar kan nog niet praten?



07-04-2011, 15:27
hoi dames

zijn hier moeders die een kind hebben die laat is begonnen met praten,mijn kind is pas 4jaar oud hij begrijpt wel wat je zegt,en zegt ook bepaalde zinnen maar niet volledig hoe een kind van 4jaar moet praten,hij loopt bij logepedie en als ze die testen met hem maakt dan scort hij onder de gemiddelde,ik help hem ook thuis ermee.
Ik maak me echt zorgen .

hebben jullie misschien adviezen hoe ik het best kan aanpakken tenminste als je het ook meegemaakt hebt, hoe het is.

soukran.

07-04-2011, 15:35


gaat hij naar school? Leer je hem verschillende talen? (lees: nederlands en arabisch/berbers)

07-04-2011, 15:39

Citaat door Shaimaa:
gaat hij naar school? Leer je hem verschillende talen? (lees: nederlands en arabisch/berbers)
.

ja hij gaat al naar school,ik leer hem meer nederlands.

07-04-2011, 15:42

Citaat door liefdevol24:
.

ja hij gaat al naar school,ik leer hem meer nederlands.


is hij niet echt spraakzaam (kalme type) of kan hij niet goed articuleren? geen brede woordenschat?

07-04-2011, 15:56



Citaat door Shaimaa:
is hij niet echt spraakzaam (kalme type) of kan hij niet goed articuleren? geen brede woordenschat?


hij is wel spreekzaam,maar gebruikt nog van dat brabbel taal,hij kan zich soms heel goed verwoorden,en als hij die testen moet afleggen blokkeert hij gewoon.
En zijn zinsopbouw is ook niet breed,terwijl hij vanaf baby was bij een kinderdagverblijf verbleef.

07-04-2011, 16:49
Einstein is pas op zijn vierde begonnen met praten en heeft later de atomisch bom ontdekt: dus maak je geen zorgen !

07-04-2011, 17:17
je moet je echt geen zorgen meid , de mijne is nu bijna 3 en die brabbelt ook alles bij elkaar

ze zegt paar woordjes en voor de rest baby taal