Bekijk volle/desktop versie : Engel in mekka?



04-04-2011, 23:30
Heb pas deze video gezien en ik wil weten wat jullie ervan denken?


05-04-2011, 00:18



Citaat door Romanticus111:
Heb pas deze video gezien en ik wil weten wat jullie ervan denken?




allahou a3lam. ik ken wel een hadith van een sahabi die snacht koran aan het lezen was dat de malaika als lichten verschenen in de hemel.

05-04-2011, 11:24
schandalig al sjullie geloven dat dit een engel is nadat Allah al machtige heel duidelijk in de koran vermeld heeft dat dat voor onze ogen onwaarneembaar is!

en dit is duidelijk een duif die snel voor een camere shot voor bij vliegt dan krijg je dit soort effect!
wees niet dom lieve broeders en zusters

05-04-2011, 12:45
6:9 En als Wij een Engel gestuurd hadden, dan hadden Wij hem als een man gestuurd en Wij hadden hen laten twijfelen waarover zij reeds twijfelden.


Hadith Nawawi #2

Toen wij op een dag bij de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zaten, verscheen er een man voor ons met melkwitte kleding, en gitzwarte haren. Er was aan hem geen teken van het reizen af te zien en niemand van ons kende hem. Hij ging voor de Profeet (vrede zij met hem) zitten, plaatste zijn knieën tegen die van de Profeet (vrede zij met hem), legde zijn handen op zijn dijen en zei: “O Mohammed, bericht mij wat de islam is.” De Profeet (vrede zij met hem) antwoordde: “De Islam houdt in dat je getuigt dat er geen god is (die het recht heeft aanbeden te worden) dan Allah en dat je getuigt dat Mohammed de Boodschapper is van Allah, dat je het gebed onderhoudt, dat je de Zakaat uitgeeft en dat je (tijdens de maand) Ramadan vast en de bedevaart (Hadj) naar het Huis (van Allah, de Kabah in Mekka) verricht, indien je daartoe in staat bent.” Waarop hij zei: “Je hebt juist gesproken.” Wij waren erg verbaasd dat hij hem (eerst iets) vroeg en (daarna zijn antwoord) bevestigde.

Daarna zei hij: “Bericht mij wat imaan is.” Hij (de Profeet, vrede zij met hem) antwoordde: “Dat je gelooft in Allah, in Zijn Engelen, in Zijn Boeken, in Zijn Boodschappers, in de Laatste Dag en dat je gelooft in de voorbeschikking, zowel het goede ervan als het slechte.” Hij zei: “Je hebt juist gesproken.” Hij zei (vervolgens): “Bericht mij over (de betekenis van) Ihsaan.” Hij antwoordde: “Dat je Allah aanbidt alsof je Hem ziet en als je Hem niet ziet, dan ziet Hij jou wel.’

Hij (de man) zei: “Bericht mij over het (Laatste) Uur.’ (De Profeet, vrede zij met hem) antwoordde: “Daarover heeft de ondervraagde niet meer kennis dan de vrager.” Toen zei hij: “Vertel mij (dan) over haar tekenen.” Hij antwoordde: “Dat de slavin haar meesteres zal baren en dat je ziet dat op blote voeten lopende, naakte en behoeftige schapenhoeders wedijveren in het bouwen van hoge gebouwen.”

Hierna ging hij (de man) weg en ik (Umar) bleef enige tijd zitten. Toen zei hij (de Profeet): “O Umar, weet jij wie die vragensteller was?” Ik antwoordde: “Allah en Zijn Boodschapper weten het het beste.” Hij zei: “Het was Djibriel, hij kwam om jullie (over) jullie geloof te leren.”
Deze overlevering staat in Sahih Muslim en is overgeleverd door Umar (moge Allah tevreden met hem zijn). Het is ook opgenomen in de 40 hadith Nawawi.

05-04-2011, 16:21



Citaat door malikkingdom:
schandalig al sjullie geloven dat dit een engel is nadat Allah al machtige heel duidelijk in de koran vermeld heeft dat dat voor onze ogen onwaarneembaar is!

en dit is duidelijk een duif die snel voor een camere shot voor bij vliegt dan krijg je dit soort effect!
wees niet dom lieve broeders en zusters


Kijk ik twijfelde sowieso wel maar wat je zegt van dat langsvliegen dat het een duif is????Echt wel een rare duif wel hoor!

En wat zeg je dan dat ding op de kaba zelf?Is dat dan een duif die daarop komt zitten?

Begrijp me niet verkeerd hoor.. kan altijd zijn trucage maar duif is wel iets straf sorry..

05-04-2011, 20:30
''The angels have been created from light, as was narrated by Muslim (2996), and no one can claim to have seen them in their true form unless he is a Prophet whose words are to be believed. As for those who see them in human form, this is possible for both the common folk and the elite. There are many such reports in the saheeh Sunnah, whether that happened among this ummah or among the nations who came before''

Gehele fatwa:

http://islamqa.com/en/ref/70364/

06-04-2011, 01:30

Citaat door IslaamFanaat:
''The angels have been created from light, as was narrated by Muslim (2996), and no one can claim to have seen them in their true form unless he is a Prophet whose words are to be believed. As for those who see them in human form, this is possible for both the common folk and the elite. There are many such reports in the saheeh Sunnah, whether that happened among this ummah or among the nations who came before''

Gehele fatwa:

http://islamqa.com/en/ref/70364/


Ok bedankt man voor je heel nuttige antwoord.. had al veel twijfels maar ja.. past zo bij de hele picture eh.. kan er niet aan doen!

Kreeg al wat rare gevoelens toen ik het zag,beetje tranen!

Maar ja.. degene die dat gedaan heeft eh.. die zouden ze eens moeten straffen gelijk ze dat in extreme moslimlanden doen.. zo in't openbaar!

06-04-2011, 01:46
Dit komt door de lichtval van de lampen op de camera.
Let op hoe de "Engel" met de bewegingen meegaat van de waarnemer.

Gair Insha'Allah