Bekijk volle/desktop versie : advies en tips gevraagd over vakantie naar turkije aub!!!



04-04-2011, 19:00
Lieve dames,

Ik wil een vakantie plannen naar turkije, maar weet echt niet waarheen!? Ik ben een paar jaar geleden naar Istanbul geweest, was top! maar ...niks met twee kinderen....

Nu hebben we besloten om dan maar een andere kant van turkije te gaan zien, ik heb een beetje rondgegoogled, maar weet nou niet wat echt een geschikte stad is om erheen te gaan met mijn man, kinderen en broer en schoonzus.

Ik wil ergens waar de mannen met de kinderen lekker kunnen zwemmen, (strand)maar ook waar veel te zien is zoals die watervallen, maar ook waar ik heen kan met met mijn hoofddoek en bedekte kleding...

maar het belangrijkste... ik wil ook lekker kunnen shoppen! hoor altijd dat het daar in turkije zo goedkoop is...? dus waar is het het leukste en betaalbaarst??

Ik hoop dat er zusters zijn die mij een advies kunnen geven over een leuke stad/dorp... wat ik tot nu toe allemaal heb gevonden zijn al die bekende steden (alanya/antalya/izmir/bodrum), maar ik ben bang dat ik mij daar niet op mijn gemak zal voelen tussen al die half blote toeristen?!

Alvast heel erg bedankt!!

04-04-2011, 19:07


als je gaat dan moet je in Antalya zijn.
er is een hele grote MALL, waar je eindeloos kan shoppen.
bazaars, mooie nette stranden, prachtige watervallen in de buurt van Antalya.
Kemer, side, belek, allemaal rondom antalya. Mooie hotels, resorts.
dus vraag goed na bij het reisbureau.
Onurdeniz is ook prachtig (dode zee) soebhanallah het water is gewoon helemaal stil, je kan meterslang lopen in het water, is echt een familiestrand.
deze is wel iets verder dan antalya. Fetiyhe is ook erg mooi en pamukalle.
mohiem, genoeg keus.
en by the way NIET gaan naar ALANYA, te toeristisch, teveel anita's en jonnies. en erg duur om te shoppen.

04-04-2011, 19:09

Citaat door NoLoveNoCry:
als je gaat dan moet je in Antalya zijn.
er is een hele grote MALL, waar je eindeloos kan shoppen.
bazaars, mooie nette stranden, prachtige watervallen in de buurt van Antalya.
Kemer, side, belek, allemaal rondom antalya. Mooie hotels, resorts.
dus vraag goed na bij het reisbureau.
Onurdeniz is ook prachtig (dode zee) soebhanallah het water is gewoon helemaal stil, je kan meterslang lopen in het water, is echt een familiestrand.
deze is wel iets verder dan antalya. Fetiyhe is ook erg mooi en pamukalle.
mohiem, genoeg keus.
en by the way NIET gaan naar ALANYA, te toeristisch, teveel anita's en jonnies. en erg duur om te shoppen.



Inderdaad.. Ik ben in Antalya geweest en was daar wel over te spreken.. Alleen is Antalya ook erg toeristisch, hou daar rekening mee..

04-04-2011, 19:10
Ik ben naar Side geweest. Naar een familie hotel.
Een leuk 5 sterren hotel, we waren met neckerman gegaan. En je kon mee met dagtripjes, bootjes varen, watervallen en natuur bezien. Erg mooi allemaal. Er waren binnen en buitenzwembaden. Het strand vond ik iets minder.

Je kunt leuke dichtbijzijnde steden bezoeken, zoals manafghad. Maar tis daar echt duur. En die turken blijven zo plakken, je kunt echt moeilijk met ze onderhandelen in prijzen.

04-04-2011, 19:13



Citaat door RENTMEESTER:
Inderdaad.. Ik ben in Antalya geweest en was daar wel over te spreken.. Alleen is Antalya ook erg toeristisch, hou daar rekening mee..



klopt, en idd niet naar lara beach gaan die mensen die daar lopen zijn beetje ma3yak, teveel bloot en etc.
maar in antalya heb je wel leuke winkeltjes om te shoppen.

04-04-2011, 19:38
dank jullie wel meiden! ik zat idd ook naar antalya te kijken, maar ben dat het niet een stad is om met je hoofddoekje aan het strand te zitten...? ik wist niet dat daar ook een grote mall zat...is deze goedkoop of valt dit best mee? (ik had bijv. in istanbul goedkope rokken gescoord, en een paar lange jurken, jassen... is dit hier ook mogelijk?) zitten die anderre steden die jullie opnoemden dan ook in de buurt? dus met taxi of bus makkelijk te doen?

04-04-2011, 19:51

Citaat door engeltje55:
dank jullie wel meiden! ik zat idd ook naar antalya te kijken, maar ben dat het niet een stad is om met je hoofddoekje aan het strand te zitten...? ik wist niet dat daar ook een grote mall zat...is deze goedkoop of valt dit best mee? (ik had bijv. in istanbul goedkope rokken gescoord, en een paar lange jurken, jassen... is dit hier ook mogelijk?) zitten die anderre steden die jullie opnoemden dan ook in de buurt? dus met taxi of bus makkelijk te doen?



je moet niet naar konyaalti ofzo gaan (lara beach) te toeristisch, je kan bij de receptie van je hotel vragen waar het rustige plekken zijn kwa stranden.
antalya is erg groot. watervallen vindt je in antalya waar je heerlijk ook verse gegrilde vis kan eten met uitzicht op de watervallen.
belek, kemer en side zijn allemaal wel toeristische steden rondom antayla je kan wel met een bus vanuit deze plekken naar antalya.
deze grote overdekte mall hierin heb je ook h&m, mango, we en kleine turkse boetiekjes.
de bazaars verkopen ze leuke goedkope spulletjes.
onurdeniz is wel echt ver van antalya maar moeite waard om te gaan, omdat het echt een familiestrand is en een mooie plek.

04-04-2011, 20:04

Citaat door NoLoveNoCry:
je moet niet naar konyaalti ofzo gaan (lara beach) te toeristisch, je kan bij de receptie van je hotel vragen waar het rustige plekken zijn kwa stranden.
antalya is erg groot. watervallen vindt je in antalya waar je heerlijk ook verse gegrilde vis kan eten met uitzicht op de watervallen.
belek, kemer en side zijn allemaal wel toeristische steden rondom antayla je kan wel met een bus vanuit deze plekken naar antalya.
deze grote overdekte mall hierin heb je ook h&m, mango, we en kleine turkse boetiekjes.
de bazaars verkopen ze leuke goedkope spulletjes.
onurdeniz is wel echt ver van antalya maar moeite waard om te gaan, omdat het echt een familiestrand is en een mooie plek.



dank je wel! je bent een schat!! die konyaalti?lara beach ligt dus ook in antalya? heb je misschien enig idee welke kant ik dan moet zoeken?west/oost van antalya? ooh ok, er zijn dus wel van die bazaars? kan ik weer mooie hoofddoeken scoren had er een heleboel voor mezelf en familie gekocht in istanb. voor maar een paar euros! die h&m en mango laat ik hier achter, is niet echt mijn stijl... ik heb die onurdeniz opgeschreven thnx! mocht je nog ideeen hebben, laat het me dan aub weten! ga me deze week nog richten op de prijzen (is ook niet goedkoop!)

we wilden eigenlijk naar tunesie, waren we met onze huwelijksreis naartoe, en we hebben gezegd als de kids wat ouder zijn nemen we ze daar mee naar toe, maar nu met die chaos in de arab.landen willen we het liever op safe spelen!

weet jij trouwens of ik beter met mijn marokkaanse paspoort moet reizen ivm visum? hoewel..? ik heb ze allebei, maar ik heb begrepen dat als ik met marok. paspoort reis, minder gedoe krijg met visum??

04-04-2011, 20:10
zoiezo moet je visum kopen op het vliegveld, of je nou reist met ned. paspoort of marokkaans paspoort.
ik laat altijd mijn ned. paspoort zien en visum moet ik daar kopen.

ik en mijn man houden echt van reizen, we zijn vaak in turkije geweest.
we hebben zelfs een keer een auto gehuurd in antalya, erg makkelijk om te doen en zijn gaan rijden langs de westkust van turkije, je komt langs, kemer, side, fetiyhe, kas kalkan, onurdeniz is ook deze weg. en je komt hele mooie ongerepte baaien tegen, we stopten zijn gaan zwemmen, bijna niemand is er dan ook in die baaien en reden weer door.
erg mooi en aan de overkant zag je eilandje van griekenland.

Istanboel zijn we niet geweest, maar staat wel in de planning.
we zijn ook in tunesie geweest en vond het helemaal niks aan, we wilde in mei naar egypte gaan maar durfde niet te gaan met kinderen en al.
nou succes schat.

04-04-2011, 20:15
dank je wel lieverd! bedankt voor je tip betreft de auto, ik zal dit zeker met mijn man bespreken! ik hoop Inshaallah dat ik gauw iets leuks boek! heb ik iets om naar uit te kijken!!jij ook succes met je keuze!X