Bekijk volle/desktop versie : Egoisme



01-04-2011, 17:14
Als jij zegt dat iedereen egoistisch is, en je vraagt je af hoe dat komt, dan moet je die vraag aan jezelf ook stellen.

01-04-2011, 17:20


Wow, eentje wordt nu pas wakker.

01-04-2011, 17:21

Citaat door Thebest21:
Ik ben niet egoistisch.
Ik toon wel intresse in andere mensen en probeer ze ook te helpen. Maar andersom doen ze het nooit.


Nu zeg je eigenlijk dat iedereen egoistisch is behalve jezelf.

Ik vind dat eerder egoistisch.

01-04-2011, 17:22
Tuurlijk is iedereen egoistisch. dat is een menselijke eigenschap. bij de ene is het wel sterker dan bij een ander..

zelfs bij Eva en Adam. Het eerste stel op aarde. Eva was letterlijk een stukje van Adam.Toen de duivel ze had verleid en ze allebei van de verboden appelboom hadden gegeten, moesten ze hun daad verantwoorden tegenover Allah

Adam zei, Eva heeft mij verleid!
Eva zei, Duivel heeft mij verleid!

Zo zie je maar. de fout ligt nooit bij jezelf..


(Had ik gehoord bij een lezing over egoisme dus)

01-04-2011, 17:22



Citaat door Thebest21:
Van mijn jarenlange observatie van mensen kom ik tot de conclusie dat iedereen in deze samenleving egoistisch is. Mensen denken alleen aan zichzelf of hun directe omgeving, de rest kan sterven.

Ben ik de enige die het merkt, of zijn er andere?


Dat had je na 5 sec kijken ook wel kunnen concluderen. Zonde van al die jaren.

01-04-2011, 17:23

Citaat door Thebest21:
Ik ben niet egoistisch.
Ik toon wel intresse in andere mensen en probeer ze ook te helpen. Maar andersom doen ze het nooit.


Waarom help je mensen?

01-04-2011, 17:28

Citaat door Thebest21:
Karma? Als ik mensen help, helpen ze mij.
Zo zou het moeten gaan tenminste.


Dat is toch ook egoïstisch?
Ik help ook graag mensen, maar ik doe het omdat ik mij er goed bij voel. Ik doe het dus voor mezelf en niet voor een ander. Dat is ook egoïstisch.

01-04-2011, 17:38

Citaat door Thebest21:
Nee, dan help ik nog steeds iemand.
Het werkt dan wederzijds.

Helpen betekent niet dat je altrustisch moet zijn.

Jij voelt je er goed door, dus dan is het ook egoistisch. Omdat je het doet om je goed te voelen, zo kan ik het ook he.


Klopt.
Als ik me rot zou voelen bij het helpen van mensen, dan zou ik denk ik ook geen mensen helpen. Dus er moet ook iets voor jezelf inzitten.

02-04-2011, 01:47
Er was een tijd dat het niet zo erg was als nu.

02-04-2011, 03:04

Citaat door Thebest21:
Van mijn jarenlange observatie van mensen kom ik tot de conclusie dat iedereen in deze samenleving egoistisch is. Mensen denken alleen aan zichzelf of hun directe omgeving, de rest kan sterven.

Ben ik de enige die het merkt, of zijn er andere?


Hala louyaaa
Je hebt een OPENBARING!
Lijdt ons naar het goede

02-04-2011, 03:09

Citaat door Thebest21:
Van mijn jarenlange observatie van mensen kom ik tot de conclusie dat iedereen in deze samenleving egoistisch is. Mensen denken alleen aan zichzelf of hun directe omgeving, de rest kan sterven.

Ben ik de enige die het merkt, of zijn er andere?


True. Mensen handelen vanuit eigenbelang. Is niet meer dan normaal.

02-04-2011, 09:14
Wauw, wat een ontdekking!

02-04-2011, 09:21


Tuurlijk moet je aan jezelf denken ..als jij niet aan jezelf denkt wie gaat dat anders voor jou doen.

02-04-2011, 12:30

Citaat door Thebest21:
Van mijn jarenlange observatie van mensen kom ik tot de conclusie dat iedereen in deze samenleving egoistisch is. Mensen denken alleen aan zichzelf of hun directe omgeving, de rest kan sterven.

Ben ik de enige die het merkt, of zijn er andere?

Gohhh..hoe denk je anders dat oorlogen ontstaan?! Door egoisme!

02-04-2011, 17:34
Klopt als een bus!