Bekijk volle/desktop versie : meisje normaal om mee om te gaan?



01-10-2004, 09:44
ik groet jullei met de islamistische groet, salaam o alaikom wa rahmatullah wa barakatuh.
ik wilde iets met jullie delen dat ik zelf heb meegemaakt. Ik heb iemand leren kennen en het is alhamodulilah een goed meisje, ze verricht haar gebeden en ze heeft taqwa enz..
Mijn vraag aan jullie was of ik met haar om zou kunnen gaan. en haar te helpen om op het rechte pad te blijven..
Als je en goed antwoord weet reageer dan. maar als je grappig wil doen hou die grappen dan voor je. wa shoukran..
salaam o alaikom wa rahmatullah wa barakatuh

01-10-2004, 11:36


selaam,

nou ik ben blij dat je zo'n meisje bent tegen gekomen, en ik zelf vind het goed dat je haar wilt helpen om op de rechte pad te blijven. je doet iets goed!! ga zo door!!


beslama,

01-10-2004, 11:40
Salaam oe 3alaikoem,

Het is zeker goed om iemand te helpen op het rechte pad te blijven. Heel goed van jou dat je uberhaupt zo een instelling hebt. Maar ja ik durf eigenlijk niet te zeggen of je DIT MEISJE ook MAG helpen. Tuurlijk mag dat maar ik denk wel dat dat op een bepaalde manier moet gaan. Allah heeft ons namelijk verboden om met het andere geslacht alleen te zijn. Wetend dat sjaitaan derde persoon is!!!!!!!!
Maar gheir insha allah>
Sterkte en groetjes Fatima

01-10-2004, 16:06
insha allah, maar bedankt. Ik weet dat het niet hoort een jongen en een meisje samen maar ik probeer echt met de juiste intenties dit meisje te helpen, maar ik wil het niet doen omdat ik een jongen ben en zij een meisje, en je hebt het al gezegd twee peresonen van het andere geslacht is de derde persoon altijd shaytan.
maar ik heb ook een stanndpunt,van hou van je broeders en zusters omwille van allah swt..
en ik probeer het te doen binnen de grenzen van de islam begrijp je??

01-10-2004, 16:45



Citaat door Laylow:
insha allah, maar bedankt. Ik weet dat het niet hoort een jongen en een meisje samen maar ik probeer echt met de juiste intenties dit meisje te helpen, maar ik wil het niet doen omdat ik een jongen ben en zij een meisje, en je hebt het al gezegd twee peresonen van het andere geslacht is de derde persoon altijd shaytan.
maar ik heb ook een stanndpunt,van hou van je broeders en zusters omwille van allah swt..
en ik probeer het te doen binnen de grenzen van de islam begrijp je??
is altijd goed

01-10-2004, 16:45

Citaat door Laylow:
insha allah, maar bedankt. Ik weet dat het niet hoort een jongen en een meisje samen maar ik probeer echt met de juiste intenties dit meisje te helpen, maar ik wil het niet doen omdat ik een jongen ben en zij een meisje, en je hebt het al gezegd twee peresonen van het andere geslacht is de derde persoon altijd shaytan.
maar ik heb ook een stanndpunt,van hou van je broeders en zusters omwille van allah swt..
en ik probeer het te doen binnen de grenzen van de islam begrijp je??
is altijd ok

01-10-2004, 18:30
maar even een vraagje dan..er ontgaat mij iets. het is ene goed meisje..ze doet wat ze moet doen, heeft ze eigenlijk altijd al gedaan zonder jou...waarom zou ze dan JOUW hulp NU nodig hebben? gaat t niet goed met haar????

trouw met haar ofzo

01-10-2004, 18:32
Ik begrijp het niet helemaal.

Als het goed gaat met haar geloof etc....dan begrijp ik niet dat ze geholpen moet worden...

Maar misschien bedoel je met iets anders ....??

wa salaam 3alaikoem
N.