Bekijk volle/desktop versie : wie is er bekend met islamitische basisschool as-siddieq?



01-04-2011, 12:31
wie heeft haar kindje op een islamitisch basisschool en hoe bevalt dat, wij willen onze zoontje zodra hij 4 word erop zetten,

het is de bedoeling dat hij daar de hele dag blijft en opgehaald word en weer terug word gebracht met een busje,

ik moet eerlijk zeggen, ik krijg nu al een brok in mijn keel dat ik hem de hele dag moet gaan missen,

wie wil haar ervaringen delen?

01-04-2011, 12:43


Ik had het ook met mijn zoontje toen hij voor het eerst naar school ging ik zat echt voor zijn klas deur te huilen, had het gevoel dat je hem nu uit handen geeft na 4 jaren elke dag bij je te hebben. Mijn zoontje vond het echt leuk om naar school te gaan hij zwaaide echt dag mama en mama zat te huilen hahaha.

Ik heb ook een al-sadiq bij mij in de buurt maar ik wil mijn zoontje daar niet op school zetten hoor zoveel negatieve dingen over die school van de moeders van de buurt, ik wil het wel heel graag doen zo leert hij toch wat meer over geloof, maar ja ik moet ook denken aan later.

Vraag het gewoon na aan de moeders van de buurt meid.

Het komt goed meid gewoon even doorslikken

01-04-2011, 12:50

Citaat door tattie:
Ik had het ook met mijn zoontje toen hij voor het eerst naar school ging ik zat echt voor zijn klas deur te huilen, had het gevoel dat je hem nu uit handen geeft na 4 jaren elke dag bij je te hebben. Mijn zoontje vond het echt leuk om naar school te gaan hij zwaaide echt dag mama en mama zat te huilen hahaha.

Ik heb ook een al-sadiq bij mij in de buurt maar ik wil mijn zoontje daar niet op school zetten hoor zoveel negatieve dingen over die school van de moeders van de buurt, ik wil het wel heel graag doen zo leert hij toch wat meer over geloof, maar ja ik moet ook denken aan later.

Vraag het gewoon na aan de moeders van de buurt meid.

Het komt goed meid gewoon even doorslikken


bedankt voor je reactie schat, ik ken die verhalen waar je het over hebt, dat ze niet goed bleken te zijn etc. etc., maar de vestiging waar ik mijn zoontje op wil zetten is niet in west,

maar jah ze hebben natuurlijk een bestuur, ik wil zoiezo een rondleiding eerst krijgen een goed gesprek, waar ik wel bang voor ben eerlijk gezegd is dat ze misschien te extreem zullen zijn, ik wil namelijk wel dat mijn zoontje geen schrik daarvan zal krijgen,

wat ik bijv. echt mooi vond is dat ze ook bidden leren en koranlessen krijgen, dat vind ik heel erg belangrijk,

de montessori school waar hij nu op zit, ik heb het gevoel dat dat het gewoon niet is voor hem,

gair insjaAllah,

ik weet het zal moelijk zijn in het begin, maar ik wil hem zoveel mogelijk geloof meegeven als ik maar kan insjaAllah


01-04-2011, 12:55
Graag gedaan schat de school ik bedoel zit in oost, ik weet niet ik ga denk ik ook wat meer navraag doen suc6 meid

01-04-2011, 13:03



Citaat door tattie:
Graag gedaan schat de school ik bedoel zit in oost, ik weet niet ik ga denk ik ook wat meer navraag doen suc6 meid


gair insjaAllah, ik heb ze net een mailtje gestuurd, ik wil in ieder geval weten wanneer hij zich moet inschrijven, en eventueel wat meer info alvast.

dit is hun site trouwens,

http://www.as-siddieq.nl/

01-04-2011, 14:29
Mijn neefje zat ook op een as sidieq school en moet zeggen dat het enige voordeel is dat ze een beetje van het geloof meekrijgen maar verder valt het echt tegen. Hij had echt een grote achterstand opgebouwd tegenocer zijn leeftijdgenoten van andere scholen.

wens je veel succes

01-04-2011, 16:25

Citaat door thamimount_:
Mijn neefje zat ook op een as sidieq school en moet zeggen dat het enige voordeel is dat ze een beetje van het geloof meekrijgen maar verder valt het echt tegen. Hij had echt een grote achterstand opgebouwd tegenocer zijn leeftijdgenoten van andere scholen.

wens je veel succes


wallah meen je niet, je maakt me bang en hier ben ik dus ook bang voor, mijn zus had hetzelfde meegemaakt, maar dat was op een al amin school ook in west, daar bleek ook dat haar dochter een achterstand had en niemand die aan de bel trok,

nu zitten al haar kids op een gewone school, maar ik wil zo graag dat mijn kleine toch naar een islamitische school gaat, ik hoop dat meer moeder reageren met hun kids op een isl. school

ik wil ook zeker de moeders van die school proberen te spreken als dat kan, want het kan toch niet zo zijn dat onze scholen zo slecht voor onze kids zijn?

ik wil het wel zeker weten voordat we deze stap gaan zetten

bedankt voor je reactie schat

hoelang geleden zat je neefje op die school, want heb wel begrepen dat sindsdien er wel het een en ander is veranderd, want toendertijd was er echt het een en ander mis op die scholen

01-04-2011, 21:55
Dames, waarom een islamitische school voor jullie kinderen? Islamitische scholen scoren landelijk gemiddeld zo erg onder het niveau dan bij reguliere scholen. Cito scores zijn veel slechter op die scholen. Ik begrijp dat jullie je kinderen het geloof willen leren, maar waar zijn de moskee's dan voor??? In een moskee leert je kind ook het geloof en leert je kind ook bidden.