Bekijk volle/desktop versie : corneflages koekjes van chocola (ik wil graag de recept ervan hebben)



30-09-2004, 23:01
ik heb pas geleden een bruiloft gehad en daar hadden ze een koek soort waar ik helemaal gek van werd het was volgensmij van cornflages gemaakt ( of hoe je dat ook schrijft) met chocola weet iemand hier de recept van als dat zo is mag a.u.b de recept er van dan kan ik hem een keertje thuis zelf maken alvast bedankt afz E.

30-09-2004, 23:07


je moet bij de betovering van de marokkaanse keuken kijken van amitaf.....daar staat dat recept volgens mij onder crunchies

30-09-2004, 23:16
waar is dat ook hier op marokko.nl kun je anders een link geven?? alvast bedankt

01-10-2004, 00:04
het staat gewoon hier op de forum van cuisine, de betovering van de marokkaanse keuken,meteen de eerste/tweede topic is van amitaf84, maar mohim ik had dat recept opgeslagen weet niet of je deze bedoelt,zijn soort bonbons :

Crunchies:
Ingrediënten:
x 2 eetlepels sinaasappelsap
x 2 eetlepels rozijnen
x 100 gram pure of witte chocolade
x 20 gram ongezouten gepelde pistachenootjes
x 20 gram cornflakes

Bereiding:
Verwarm het sinaasappelsap, wel de rozijnen hierin 10 minuten en laat ze uitlekken.
Breek de chocolade in stukjes, doe de brokken in een pannetje en zet dit
in een pan met heet water.
Laat de chocolade al roerend smelten en neem het pannetje uit het water.
Hak de noten grof en roer ze samen met de cornflakes en de rozijnen door
de chocolade.
Vorm op bakpapier met 2 lepels bergjes van de massa en laat de crunchies
drogen. Serveer er muntthee bij.

01-10-2004, 12:19


hier heb ik er een cornfleeks koekje voor je


nodig (je kan ook van de ze ingredienten de helft nemen om eerst teprobeeren)
6 ei geel
250 gr boter
1 thee glas gemaalen suiker
halve bakpoeder
1 vanille suiker
200 gr maizena
meel

en chocoldepast pot en cornfleeks

maak het deeg doe de boter met de hand goed kneden en suiker er bij doen dan de rest van de ingrediente er bij doen als laatste de meel beetje voor beetje tot deeg goed is
als het deeg goed is maak je kleine slangetjes van kijk wat je zelf het mooiste groote vindt hij groeit ook in de oven houd daar rekening mee
doe de koekjes in de oven op 180 grade in voor verwarmde oven
als ze afgekoeld zijn
besmeer je ze met een kwast met de chocoladepasta
die pasta pot doe je in een pannetje met water er in laat je de pasta warm worden dan wordt hij vloeibaar dan kan je hem makkelijk smeeren
de cornfleeks die doe je in een bak en maak je fijn met je handen dat het kleine stukjes worden
dan smeer je de koekje met chocolade en dan meteen in de bak met cornfleeks gooie
zo dat alle kante vol zitten met corneflees is een lekker koekje
nou veel succes en ik hoor het wel als ze gelukt zijn
ma3a salama
ahlam22

01-10-2004, 14:14
salaam wa aleikum

je die koekjes zijn een succes, ik maak ze altijd bij feesten. het is vooral die maizena dat het zo lekker maakt.

ahlam, ik maak er geen slangetjes van maar gewone bolletjes. je kan het deeg ook gebruiken voor een anders soort koekjes, ook zeer geliefd!

deeg is hetzelfde, je maakt er bolletjes van, je besmeert ze daarna met jam en rolt ze in kokos. ook heel lekker!

mha salama

02-10-2004, 13:59
salaam wa aleikum

het recept voor ongeveer 140 koekjes :

500gr zachte boter (niet gesmolten)
4 eieren
1 vanillesuiker
2 kopjes suiker (koffiekopje)
3 kopjes bloem
1 bakingpoeder
800 gr maizena (maiszetmeel)

een beetje boter om de bakplaat in te vetten.

2 grote choco (smeerpasta)
2 pakken cornflakes (ik gebruik die van aldi).

je mengt gewoon alles en kneed tot een zacht deegje. verwarm de oven op 180 graden.
vet een bakplaat in met een beetje boter. maak mooie bolletjes van het deeg en zet deze in de bakplaat ongeveer 2cm van elkaar. als je ze uit de oven haalt moeten ze nog geel zijn (dus niet bruin). je ziet aan de onderkant of ze al klaar zijn doordat ze ietwat bruin zijn, niet te donker!

terwijl de koekjes bakken ga je ondertussen gewoon voort met bolletjes vormen en zet deze dan in een andere ingevette bakplaat, heb je er maar één dan zet je ze gewoon op de tafel of op een dienblad.

als de koekjes klaar zijn haal je ze voorzichtig met een schepje uit de bakplaat (want ze zijn nog zacht en breekbaar). vet de bakplaat telkens terug in en zet de andere bolletjes erin tot je klaar bent.

verwarm de choco au bain marie tot hij zacht en vloeibaar wordt.
doe de cornflakes in een stevige zak en sluit deze heel goed. verbrijzel dan de cornflakes in hele kleine stukjes.

als de koekjes afgekoeld zijn besmeer je ze met de choco. ikzelf neem een grote kom, doe de choco daarin en wentel de koekjes met meerde tegelijk erin (dat is sneller en zeker als je zo'n grote hoeveelheid maakt). wentel dan de koekjes in de corflakes en laat ze op een koele plaats drogen.

ik ga ze maandag zelf maken en zou de foto's hier graag zetten maar ik weet niet goed hoe dat moet. heb al een paar topics gezien daarover maar snap er nog steeds niets van .

dus als iemand me dat zou uitleggen, graag.

veel succes en smakelijk!

mha salama

04-10-2004, 09:11

Citaat door Nadia_Antwerpen:
salaam wa aleikum

het recept voor ongeveer 140 koekjes :

500gr zachte boter (niet gesmolten)
4 eieren
1 vanillesuiker
2 kopjes suiker (koffiekopje)
3 kopjes bloem
1 bakingpoeder
800 gr maizena (maiszetmeel)

een beetje boter om de bakplaat in te vetten.

2 grote choco (smeerpasta)
2 pakken cornflakes (ik gebruik die van aldi).

je mengt gewoon alles en kneed tot een zacht deegje. verwarm de oven op 180 graden.
vet een bakplaat in met een beetje boter. maak mooie bolletjes van het deeg en zet deze in de bakplaat ongeveer 2cm van elkaar. als je ze uit de oven haalt moeten ze nog geel zijn (dus niet bruin). je ziet aan de onderkant of ze al klaar zijn doordat ze ietwat bruin zijn, niet te donker!

terwijl de koekjes bakken ga je ondertussen gewoon voort met bolletjes vormen en zet deze dan in een andere ingevette bakplaat, heb je er maar één dan zet je ze gewoon op de tafel of op een dienblad.

als de koekjes klaar zijn haal je ze voorzichtig met een schepje uit de bakplaat (want ze zijn nog zacht en breekbaar). vet de bakplaat telkens terug in en zet de andere bolletjes erin tot je klaar bent.

verwarm de choco au bain marie tot hij zacht en vloeibaar wordt.
doe de cornflakes in een stevige zak en sluit deze heel goed. verbrijzel dan de cornflakes in hele kleine stukjes.

als de koekjes afgekoeld zijn besmeer je ze met de choco. ikzelf neem een grote kom, doe de choco daarin en wentel de koekjes met meerde tegelijk erin (dat is sneller en zeker als je zo'n grote hoeveelheid maakt). wentel dan de koekjes in de corflakes en laat ze op een koele plaats drogen.

ik ga ze maandag zelf maken en zou de foto's hier graag zetten maar ik weet niet goed hoe dat moet. heb al een paar topics gezien daarover maar snap er nog steeds niets van .

dus als iemand me dat zou uitleggen, graag.

veel succes en smakelijk!

mha salama
Slm,

dit is het recept dat ik ook ken, alleen gebruik ik niet alleen cornflags om er in te rollen maar ook chocowafels!
Je kunt ze kopen in een pak van 9 stuks 3, 3 en nog eens 3 op elkaar! die moet je raspen en door de cornfalgs mengen, en hier de balletjes in rollen.

Loewie

04-10-2004, 18:23
Je hebt nog een ander soort van cornflakes en chocolade.

Nodig;
halve pak conrflakes
ongeveer 4 grote repen van 500gram melk chocolade
1 kom amandel

Roster de amandel een beetje en snijd de amandel fijn met een mes.
Scrunch de cornflakes met je handen (niet te veel)
verwarm een groot pan met water, doe de chocolde (wel in stukjes) in een kom.
Doe de water in een groot bak (banjo waar je brood in kneed ofzo) en giet de warme water hierin en leg de kom met de chocolade in de banjo/bak (dit is hoe ik mijn chocolade smelt) en dek het af met een dienblad ofzo zodat de warmte niet ontsnapt.

Na het smelten voeg je de cornflakes en de amandel bij de chocolade en even goed roeren en dan kun je ze vullen in die kleine papiertjes (bonbon papiertjes) wel die mini's gebruiken en dan besrtrooien met coco's of 1 hele amandel in de minden steken. dan laten afkoelen.

p.s. wat nog lekkerder is: is de cornaflakes vervangen met Muesli/cruesli.

04-10-2004, 21:51

Citaat door Sterrenlicht:
Nadia of Loewie, hoeveel gram suiker en bloem ongeveer? Ik gebruik altijd weegschaal dus als iemand het me kan vertellen!

En bedoel je met 1 vanillesuiker en 1 bakingpoeder, 1 zakje?

Ik wil deze maken, want ze zijn heerlijk en kon het recept nooit vinden!! Jullie zijn schatten, duizendmaal dank!!!
Het is idd. ik bakpoeder, en 1 vanillesuiker.
Wat gewone suiker betreft je moet gewoon koffie kopjes (gewoon een nederlans kopje met een oortje) gebruiken.
Dus niet een marokaans koffie kop want dat is een 250ml beter
Of gebruik gewoon 60 gr. suiker (gewoon om een soeple deeg te krijgen) want er zit chocoladepasta om heen dus zoet genoeg

Succes
WSA,
Loewie

04-10-2004, 22:18

Citaat door Sterrenlicht:
Dank je Loewie en gebruik jij ook meel?
Slm 3alikoum,
Ik zal er morgen voor zorgen dat je het complete recept van mij krijgt.
Ik weet het nml niet uit mijn hoofd sorry.

WSA,
Loewie

06-10-2004, 09:28

Citaat door Sterrenlicht:
Alsjeblieft Loewie, ik wil ze vanavond of anders morgen maken!

Je bent een schat!
Probeer het recept van Nadya-antwerpen...dat is het zelfde als die van mij alleen gebruik ik ook wafesl om er in te rollen.

Maar alleen conrnflags is goed hoor heb ik ook wel eens gedaan het kan echt niet fout gaan.

Tip: gebruik de helft van de aangegeven hoeveelheid ingrendienten...zo hoef je niet veel weg te gooien mocht het niet lukken.

succes!
Loewie

06-10-2004, 15:02


ik maak het heel makkelijk die cornflages koekjes

Ik gebruik altijd een doos cornflages
7 repen witte chocolade of als jij bruine chocolade wilt maken dan kan je bruin chocolade gebruiken.
en kokos gebruik ik ook er in gewoon gemalen kokos
en noten ´hazelnoten amandelen en paranoten´

cornflages moet je gewoon een beetje fijn maken met je handen , dan maal je de noten in een keukenmachine, dit doe je bij de cornflages als je klaar bent met malen dan gaat kokos er ook bij naar eigen smaak.
Dan ga je ff snel de chocolade laten smelten en dat doe je zo,
je zet een pan op de vuur met water erin dat laten je ff koken en als je ziet dat de water gekookt is leg je een bord of een andere pan bijv een steelpan met chocolade op de pan met water. dat laat je rustig smelten wel blijven roeren.

Als de chocolade gesmolten is voeg je het bij de rest van de ingredienten.

En dan heb je nog die leuke papiertjes nodig ik hoop dat je weet wat ik bedoel je kan ze bij de slager kopen maar by the way en daar doe je het erin, als je klaar bent in de koelkast stoppen.

06-10-2004, 16:44
Maizina (conglex met chokolade)


6 alleen de eigeel
halve kuipje BONA
1 pakje mazena
1 vanille poedersuiker
1 bakpoeder
1 kleine thee glas suiker
halve kleine thee glas olie
een pak cornflaks
chocolade pasta en een reep
en vanillikoekjes die heet PENNYWAFELS
je weet wel die goedkope koek zit er 10 in ene kant zit er chocilade op en de andre kant koek kun je gewoon bij de super ofzo halen

je doet de eigeel in een grote kom met je handen goed mengen dan doe je de bona der in ook met je handen heel goed kneden totdat er geen vlokken erin zitten dan de suiker,olie,vanillie poeder en bakpoeder en dan goed kneden samen, met je handen!! en dan de maxxxxx tot dat de deeg beetje hard word als je goed heb gekneed die je de deeg in bolltjes en in de oven en dan doe je de cornflaks malen in een apparaatje en de vanilie koek ook de bij dan doe je gemalen cornflaks en de koek in een kom ALLEEN!! dan ga je de chocolade in een kleine pannetjes smelte met een beetje olie derin en dan de koek uit de oven halen even afkoelen en dan de koek in de chocolade dopen en dan zo nat in de gemalen cornflaks en koek dopen en goed met een vork hellemaal bedekken met de gemalen koek en dan even hard laten en dan smullen maar !!!!!!

nou ik hoop dat jullie dit snappen anders hoor ik het wel he doeiii xx Layla

06-10-2004, 16:53

Citaat door elmaffia_girl:
ik heb pas geleden een bruiloft gehad en daar hadden ze een koek soort waar ik helemaal gek van werd het was volgensmij van cornflages gemaakt ( of hoe je dat ook schrijft) met chocola weet iemand hier de recept van als dat zo is mag a.u.b de recept er van dan kan ik hem een keertje thuis zelf maken alvast bedankt afz E.
Heej Meid....kheb een nog makkelijkere recept mijn moeder maakt die koekjs altijd...wat heb je nodig
pakje cornflakes
en 3 repen chocola anyway ligt aan hoeveel koekjes je wilt
chocola moet je laten smelten dan de cornflakes er in en dannn in de koelkast
klaaar is keeees
ewa eetsmakelijk