Bekijk volle/desktop versie : econmische betoog



30-03-2011, 22:55
Salaam oe'alaikoem allen

school pfff waarom bestaat dat denk ik soms en zeker nu

[wie o wie heeft v oor mij een betoog wat te maken heeft met de economie mag zowel binnen als buitenland zijn.

of

wie kan mij helpen met een betoog schrijven over studiebeurs en te hoge collegeld.

minimaal 2 a4'tjes geenn plaatjes en normale lettertype

pff wordt er moe van heb geen idee hoe ik moet beginnen.]


wie joint de club

31-03-2011, 10:16



Citaat:
betoog schrijven over studiebeurs en te hoge collegeld
minimaal 2 a4'tjes geen plaatjes en normale lettertype
Wa alaikoem salaam.

Betoog,... hmmm.... dan moet je dus een stelling bedenken en deze verdedigen.

Wat recent is gebeurd, is dat de studiebeurs een lening is geworden. Iedereen moet het dus terugbetalen, met rente. Bovendien is het collegegeld voor studenten die te lang over hun studie doen, verhoogd.

Studeren kost dus meer geld sowieso: alles terugbetalen. En extra veel als men te lang over de studie doet.

Het heeft voordelen, en het heeft nadelen.
Het levert veel geld op zodat men extra bommen voor de F16's kan kopen.
Aan de andere kant zou het wel eens de Nederlandse kenniseconomie de dupe kunnen worden van de bezuiniging. Studenten zullen minder geneigd zijn studies te kiezen waarbij men er vaak langer over doet om af te studeren. Maar andere studenten zullen extra hun best doen om sneller af te studeren door de hogere collegegelden.

Je kan ook een vergelijking maken met de omringende landen in Europa.

Ik zou als stelling nemen dat de bezuiniging een slechte invloed heeft op de kenniseconomie. Dat is het makkelijkst te verdedigen. Al weet ik niet of dat het meest juiste is. De waarheid ligt ergens in het midden bij deze stelling.

Maak een lijst met voorargumenten en een lijst met tegenargumenten. Zet dit in een logisch verhaal, met conclusie. bedenk een pakkende en zakelijke titel. En voila, daar is je betoog.

31-03-2011, 20:26
Ik heb wel een soort van betogend artikel over de euro. Pm me maar als je hier wat in ziet.