Bekijk volle/desktop versie : borstvoeding en naar buiten gaan??



Pagina's : [1] 2 3

30-03-2011, 21:33
Meiden hoe pakken jullie dit aan? ik schaam me om buiten me kind aan de borst te doen ook al kan ik er een doek overheen doen vind het toch een vreemd gedachte. En ik kolf niet extra ofzo soms kolf ik vlak voor zijn voeding tijd en dan geef ik het gelijk dus heb geen extra melk ofzo..

Als ik nu naar buiten ga geef ik hem flesvoeding maarja dan zit ik wel met borsten die bijv 6uurtjes neit geleegd zijn ofzo.
Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.. iemand tips???

30-03-2011, 22:48


Ik ging in het begin tussen de voedingen in naar buiten, dus dan was hij net gevoed en dan was ik met de volgende voeding al thuis. Soms als we ver waren van huis dan voedde ik hem in de auto.

30-03-2011, 23:20
dit wil ik ook weten.......

30-03-2011, 23:26
ik oooook.... en als je bijvoeding doet hoe krijg je heet water enzo..
alle tips zijn welkommmm
want ik doe borst en bijvoeden (combinatie )

31-03-2011, 00:49



Citaat door Lieve__Tabdarst:
ik oooook.... en als je bijvoeding doet hoe krijg je heet water enzo..
alle tips zijn welkommmm
want ik doe borst en bijvoeden (combinatie )


Neem een thermosfles mee. Daar doe je kokend water in, en zo heb je altijd warm en steriel water bij je.

31-03-2011, 10:41
hey meid,

dat is geen probleem hoor,
ik ging altijd in een pashokje, gaf daar de borst.

is echt geen enkel probleem,

31-03-2011, 11:07
de eerste weken had ik dit probleem ook..omdat hij toen wat vaker dronk.. vlak voor et weg gaan voedde ik em en probeerde weer op tijd terug te komen.. het is een enkele keer voorgekomen dat ik in een pashokje ging..

ik heb daarna nooit meer gehad dat ie buiten om voeding vroeg

31-03-2011, 11:48
interessant..ik lees mee

31-03-2011, 12:15
Ik ben geen mama maar waarom doe je bijvoorbeeld niet kolven en dat bewaren voor als je buiten bent. En dan net voordat je weggaat borstvoeding geven thuis. Als je kind buiten weer honger krijgt dan kan je hem/haar de fles geven met gekolft melk. Of kan dit niet???

31-03-2011, 12:26

Citaat door LamiaNoor:
Ik ben geen mama maar waarom doe je bijvoorbeeld niet kolven en dat bewaren voor als je buiten bent. En dan net voordat je weggaat borstvoeding geven thuis. Als je kind buiten weer honger krijgt dan kan je hem/haar de fles geven met gekolft melk. Of kan dit niet???


dat klopt !! dat kun je gebruiken, echt slim..
niet eens over nagedacht..


OOOOOW maar dan moet je wel weten hoe je het warm krijgt...

31-03-2011, 12:28

Citaat:
OOOOOW maar dan moet je wel weten hoe je het warm krijgt...
Een thermos fles met kokend water bijvoorbeeld en je flesje een half uur voor voedingstijd er in doen. Dan is het wel op lichaamstemperatuur denk ik... ???

31-03-2011, 12:40
welke thermos fles is de beste??

31-03-2011, 13:43



Citaat door Lieve__Tabdarst:
dat klopt !! dat kun je gebruiken, echt slim..
niet eens over nagedacht..


OOOOOW maar dan moet je wel weten hoe je het warm krijgt...


warm maken van de afgekolfte melk is niet zo moeilijk, bij de hema of ergens waar je een bakje koffie kunt krijgen, daar kunnen ze gewoon je flesje even opwarmen. En dan kan je dat geven aan je kleine

31-03-2011, 13:47

Citaat door LamiaNoor:
Ik ben geen mama maar waarom doe je bijvoorbeeld niet kolven en dat bewaren voor als je buiten bent. En dan net voordat je weggaat borstvoeding geven thuis. Als je kind buiten weer honger krijgt dan kan je hem/haar de fles geven met gekolft melk. Of kan dit niet???


Nee dat gaat niet meid, tenzij je het koelt. Moedermelk blijft buiten de koelkast max. 1 uur houdbaar en dan is het bedorven.

31-03-2011, 13:51

Citaat door zandkasteeltje:
Meiden hoe pakken jullie dit aan? ik schaam me om buiten me kind aan de borst te doen ook al kan ik er een doek overheen doen vind het toch een vreemd gedachte. En ik kolf niet extra ofzo soms kolf ik vlak voor zijn voeding tijd en dan geef ik het gelijk dus heb geen extra melk ofzo..

Als ik nu naar buiten ga geef ik hem flesvoeding maarja dan zit ik wel met borsten die bijv 6uurtjes neit geleegd zijn ofzo.
Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.. iemand tips???


Waarom schaam je je ervoor? Zou dat gewoon niet doen meid. Je mag er juist trots op zijn dat je borstvoeding geeft. Gewoon een rustig plekje opzoeken, als je met andere mensen bent kunnen die het zicht ook nog blokkeren, kindje aanleggen, doek erover en niemand ziet wat. Je wordt er vanzelf handiger in.

Ik heb zo langzamerhand op zoveel plekken borstvoeding gegeven. Bijv. in restaurants en plekken waar je wat kan drinken ga je gewoon wat achteraf in een hoekje zitten. En als je meer privacy wil kun je evt een pashokje in of op een toilet (gewoon klep dicht doen) gaan zitten als die schoon is. De auto is ook een goede plek.

Pagina's : [1] 2 3