Bekijk volle/desktop versie : Een smeekbede om hulp...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

29-03-2011, 12:59
Lieve zusters en beste broeders,

Dit is een smeekbede om hulp. Weet niet meer wat te doen. Help mij alsjeblieft!!!! Neem alsjeblieft de tijd om dit te lezen.

Ik ben opzoek naar een goede Imam in omgeving Amsterdam of Den Haag.

Het gaat niet om mij, maar om mijn echtgenoot. Eens een lieve zachtaardige man. Iemand die goed was voor iedereen en met iedereen kon praten en kletsen. Iemand die altijd vrolijk was en genoot van de uitstapjes die we deden. Een man die goed met de Islam bezig was en meer wilde leren.......Dit bijna driekwart jaar geleden.

De eens zo'n goede echtgenoot is veranderd in iemand die altijd negatief is. Hij denkt dat sommige famillieleden tegen hem zijn omdat ze hem verkeerd aankeken en nu wil hij niet meer bij familie langsgaan. Hij mag ineens veel mensen niet meer. Hij is nu erg ingetogen en teruggetrokken. Doet niets meer aan sporten wat hij zo graag deed. Ik kan me niet meer herinneren wanneer de laatste keer was dat hij uitbundig gelachen heeft.

Hij vind niets leuk meer om te doen. Hij is ontzettend onrustig geworden en heeft geen rust meer in zijn hoofd. Hij slaapt heel slecht. Hij kan nooit stilzitten. Als hij zit dan staat hij 5 minuten later op en loopt wat heen en weer of dan gaat hij een blokje om lopen buiten. Gaan we ergens heen dan wil hij binnen no time weer weg. De ene keer is hij heel goed voor me en de andere keer wordt hij heel snel boos, echt kwaad tot het agressieve aan toe. Hij scheld me dan voor alles uit en kan me op de ene of andere manier niet meer uitstaan. Alles wat ik doe wekt agressie bij hem op of kwaadheid. En alles is altijd mijn schuld volgens hem. Dit terwijl ik alles voor hem probeer te doen. Hij heeft zichzelf soms niet meer in de hand. Hij ziet niet in dat hij ons huwelijk kapot maakt. We zijn al een paar keer uitelkaar gegaan omdat het echt niet meer ging, maar de volgende dag kwam hij weer terug omdat hij inzag dat dat niet was wat hij wilde. Aan de Islam doet hij ook niet echt meer iets aan. Hij bid nog wel, maar elke dag voor het Fadjr gebed opstaan doet hij niet echt meer.

Hij weet dat hij zichzelf niet meer is en dat zegt hij zelf ook. Hij is bang dat mensen iets hebben gedaan bij hem. Laatst vonden we iets in zijn schoen geplakt dat eruit viel. Iets dat er al een lange tijd erin heeft gezeten. Dit omdat het oud was. We schrokken ons rot.

Ik heb echt jullie hulp nodig. Ik weet het anders ook niet meer. Ik wil vechten voor mijn huwelijk, maar weet niet meer hoe. Ik ben moe, uitgeput en huil elke dag om deze situatie en de pijn die het me doet. Ik had dit hier nooit allemaal neergezet als ik niet tot einde raad was.

Help mij alsjeblieft, mijn zusters en broeders.

Moge Allah swt jullie zegenen hiervoor.

Jullie zuster in de Islam

29-03-2011, 13:02


Jeetje wat heftig.

InchAllah komt het goed, en moge Allah swt het kwaad wegnemen.
Ga met hem naar een refki.

29-03-2011, 13:03
insha allah word je geholpen..

29-03-2011, 13:05
1 raad:

Zoek het probleem niet in wat eventueel mensen bij hem kunnen hebben gedaan, zoals shor.

Zoek toevlucht bij Allah en verricht Roqia.

Heeft hij geen last van een depressie?
Is er in de tussentijd naar zijn verandering iets gebeurd?

29-03-2011, 13:06


Ruqia doen is nooit slecht of er nu wat gedaan is of niet. Hij kan ruqia doen bij zich zelf of een betrouwdbare iemand.

Op tijd bidden ( basis ), wanneer hij onrustig wordt koran beluisteren of lezen.

Wanneer je keert naa allah swt zul je zelf zien dat rust terugkomt.

29-03-2011, 13:12
Zuster,

Moge Allah swt je man snel doen genezen inch'ALlah !

Moge Allah swt jullie bijstaan !

29-03-2011, 13:15
Soukran lieve zuster. Geloof me ik heb heel lang niet gedacht aan Sihr, maar ik zie veel dingen die daar mee te maken hebben.

Ook aan een depressie heb ik gedacht, maar het lijkt me niet dat iemand ineens 180 graden draait in de persoon die hij was tot wat hij nu is geworden. Er is niets aan vooraf gegaan dat is het vreemde.

29-03-2011, 13:26
Ik zou hem echt ruqia laten doen, inshaAllah zullen er betere tijden aanbreken. Dit is een beproeving.

29-03-2011, 13:28

Citaat door Louisa08:
Soukran lieve zuster. Geloof me ik heb heel lang niet gedacht aan Sihr, maar ik zie veel dingen die daar mee te maken hebben.

Ook aan een depressie heb ik gedacht, maar het lijkt me niet dat iemand ineens 180 graden draait in de persoon die hij was tot wat hij nu is geworden. Er is niets aan vooraf gegaan dat is het vreemde.



Als ik jou was zou ik hulp gaan zoeken bij gezondheidszorg instellingen, weet je hoeveel soorten depressies en geestelijke ziektes er bestaan? heel veel meid en dit lijkt er verdomd veel op.
Ik raad je echt aan om niet aan voodoo en dat soort dingen te denken.
Ik heb namelijk ook zoiets meegemaakt met een naaste familielid van me, opeens was ze in een pshychose geraakt en wij maar imams halen, roqa doen niks hielp, daarnaast volgden we ook de adviezen van de pshychiaters en nam zij alle voorgeschreven medicijnen in na een maand was ze al een stik beter, nu een half jaar later is zij nog steeds niet de ouwe maar dat duurt nog wel een tijdje.

Zeg niet dat shor en voodoo en zo niet bestaat, vroeger dacht ik gelijk aan dat als er iets vreemd met iemand gebeurde, maar nu ik een paar dingen heb meegemaakt, ben me heel erg gaan verdiepen in pshychische ziektes en in deze tijd waarin we leven komt dat nou eenmaal vaker voor.

29-03-2011, 13:30

Citaat door Louisa08:
Soukran lieve zuster. Geloof me ik heb heel lang niet gedacht aan Sihr, maar ik zie veel dingen die daar mee te maken hebben.

Ook aan een depressie heb ik gedacht, maar het lijkt me niet dat iemand ineens 180 graden draait in de persoon die hij was tot wat hij nu is geworden. Er is niets aan vooraf gegaan dat is het vreemde.


geloof me iemand kan 300 graden veranderen door een pshychische stoornis

29-03-2011, 13:33

Citaat door soooora:
Als ik jou was zou ik hulp gaan zoeken bij gezondheidszorg instellingen, weet je hoeveel soorten depressies en geestelijke ziektes er bestaan? heel veel meid en dit lijkt er verdomd veel op.
Ik raad je echt aan om niet aan voodoo en dat soort dingen te denken.
Ik heb namelijk ook zoiets meegemaakt met een naaste familielid van me, opeens was ze in een pshychose geraakt en wij maar imams halen, roqa doen niks hielp, daarnaast volgden we ook de adviezen van de pshychiaters en nam zij alle voorgeschreven medicijnen in na een maand was ze al een stik beter, nu een half jaar later is zij nog steeds niet de ouwe maar dat duurt nog wel een tijdje.

Zeg niet dat shor en voodoo en zo niet bestaat, vroeger dacht ik gelijk aan dat als er iets vreemd met iemand gebeurde, maar nu ik een paar dingen heb meegemaakt, ben me heel erg gaan verdiepen in pshychische ziektes en in deze tijd waarin we leven komt dat nou eenmaal vaker voor.



Inderdaad.
Meestal word er direct gegrepen naar Shor, terwijl misschien er medisch wel een aanleiding voor is.

29-03-2011, 13:34
Ik heb geen praktisch advies voor je, maar we kunnen wel Dua voor je doen.


Moge Allah swt je bijstaan in deze moeilijke periode en je het geduld en de wijsheid schenken om door deze beproeving te komen.

29-03-2011, 13:34


draai elke dag soerat el bakara thuis.

Innsallah komt het goed

29-03-2011, 13:36
Soukran lieve zusters!

Ik zal me zeker ook in deprssies gaan verdiepen.

Ik hoop zo op genezing. Welke genezing dan ook, hetzij via de medische wereld hetzij via de Islam.

Ma'ha Salama

29-03-2011, 13:36
Klinkt in mijn oren als een zware depressie! allahoe a3lem.. Genoeg instellingen die wel raad weten met deze situatie

Inshallah vergemakkelijkt Allah jullie levens en geneest je man snel!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10