Bekijk volle/desktop versie : Op zoek naar een Marokkaanse met een relatie met een Nederlandse man

Pagina's : 1 2 3 [4] 5

20-06-2003, 11:49
Ik sta op het punt om een 'gemengd' huwelijk aan te gaan. Ik ben hollands (en gereformeerd opgevoed), mijn vriend is marokkaans, uit Marokko.
Tot nu toe heb ik vooral negatieve geluiden gehad van mijn eigen familie. Volgens mijn oma had Jezus het zo niet bedoeld, en ben ik slecht als ik met een nietchristen trouw en nog slechter als ik met een moslim trouw. Ik maak haar verdrietig, erbij huilen gaat ze ook nog. Ze zit volgens mij elke week bij mijn moeder om te vertellen dat het echt niet kan. Gelukkig zegt mijn moeder altijd dat het mijn keus is, en dat mijn geluk het belangrijkst is, maar ze laat zich wel heel erg door mijn oma beinvloeden, ik kreeg eerst van mijn moeder alleen maar waarschuwingspreken dat ie later mijn kinderen gaat ontvoeren naar marokko, tot ik een keer heel erg boos ben geworden. Sindsdien is het voor de familie een Non-onderwerp, bestaat ie gewoon niet. Mijn moeder en mijn broer en zus zijn de enige die vragen hoe het met hem is, en dat ze hem graag wil ontmoetten, en nieuwsgierig zijn naar hem.

Volgens mijn vriend vind zijn familie mij heel lief en aardig, en zo doen ze ook tegen mij: ze accepteren mij helemaal. Al moet ik wel zeggen, dat mijn eigen familie mijn vriend nog nooit gezien heeft: misschien draaien ze bij als ze hem ontmoeten, dat hoop ik dan maar.

Waar ik ook ontzettend moe van wordt bij heel veel menssen, is dat ik me steeds moet verdedigen tegen allerlei vreemde opmerkingen en vooroordelen. Wat ik er inmiddels van geleerd heb: dat het allemaal HUN probleem is dat ze zich zo bot en brutaal en zielig en hatelijk bemoeien met iets wat ze niet aangaat, en dat ik me gewoon niet moet verdedigen tegen iets wat nergens op slaat. En bovendien vind ik het zelfs heel erg slecht van hen: God is Liefde, staat er in de bijbel (ik weet niet of het ook in de Koran staat). En Liefde mag je niet kapot proberen te maken, dat is in mijn ogen juist een belangrijk gebod van God.
Ik vind het een misselijke vorm van emotionele chantage, onder het mom van "we zijn bezorgd", storten mensen intolerante fanatieke hatelijke vuilnis over me heen, waar ik kennelijk nog dankbaar voor moet zijn ook. Gelukkig heb ik altijd het gevoel gehouden dat ik en mijn vriend de hele wereld aankunnen, en samen heel sterk staan, omdat we onvoorwaardelijk van elkaar houden, en alles voor elkaar hebben en altijd naar elkaar willen luisteren en elkaar nooit iets op willen dringen.

Ik heb ooit een documentaire gezien over een palestijn en een jood, die toevallig in hetzelfde ziekenhuis op dezelfde kamer kwamen te liggen, en allebei elkaar de hele dag in de gaten hielden met een pistool onder hun kussen. Op een dag kwam de ene de ander acuut te hulp omdat het niet goed met hem ging. En daarna moesten ze allebei verschrikkelijk janken om alles en gingen ze later bij elkaars huis en familie op bezoek en werden ze uiteindelijk vrienden voor het leven. Toen ik dat gezien had, wist ik het zeker: mijn oma heeft God niet goed begrepen.

.

20-06-2003, 22:30

voor alle duidelijkheid me man had de islam al bestudeert dus hij wist er veel van...
en het drong hem al een tijdje bij hem door....
hij ging alleen met moslimse jongens om vooral marokkanen...
me man is half braziliaans en half nederlands me man at daarvoor al geen varksensvlees en dronk niet en rook niet....
daarom hadden me famillie hem ook snel geacepteerd want in de bijbel die hij geloofde mocht het ook niet....
maar nu hij moslim is geworden voelt hij zich als een beter mens....
hij houdt zich netjes aan ze regels van de islam...
dus wat is het probleem???
anyway me man en ik zijn dit jaar 4 jaar getrouwd en het gaat hamdoelilah allemaal goed...
we hebben een prachtzoontje van 2 half jaar....
en me famillie zien hem gewoon als famillie en me moeder noemt hem gewoon haar zoon.....
dus mensen je kan heus trouwen met iemand die niet marokkaan is....
als je je maar aan je regels houdt van de islam en respecteerd...

20-06-2003, 23:03

Citaat:
Origineel gepost door babygirl2003
voor alle duidelijkheid me man had de islam al bestudeert dus hij wist er veel van...
en het drong hem al een tijdje bij hem door....
hij ging alleen met moslimse jongens om vooral marokkanen...
me man is half braziliaans en half nederlands me man at daarvoor al geen varksensvlees en dronk niet en rook niet....
daarom hadden me famillie hem ook snel geacepteerd want in de bijbel die hij geloofde mocht het ook niet....
maar nu hij moslim is geworden voelt hij zich als een beter mens....
hij houdt zich netjes aan ze regels van de islam...
dus wat is het probleem???
anyway me man en ik zijn dit jaar 4 jaar getrouwd en het gaat hamdoelilah allemaal goed...
we hebben een prachtzoontje van 2 half jaar....
en me famillie zien hem gewoon als famillie en me moeder noemt hem gewoon haar zoon.....
dus mensen je kan heus trouwen met iemand die niet marokkaan is....
als je je maar aan je regels houdt van de islam en respecteerd...
Je hebt je wel een beetje in de verdediging laten drukken he .. Een en al excusen !! Vandaag zeggen ze dit, morgen dat ... zinloos toch om daar steeds op in te gaan. Zonde van je energie.
Ik zou zeggen: mensen mogen best hun mening geven, daar kun je over nadenken en filosoferen, maar zo erg in de verdediging schieten lijkt me niet goed. Het gaat toch om jouw overtuiging, jouw relatie met je man, met allah, met de islam. Waarom trek je je het commentaar van anderen zo aan ? Je kunt beter uitgaan van je eigen kracht, je eigen overtuiging, je eigen geweten, al zou je niet op alle punten gelijk hebben dan nog, je eigen weg volgen samen met jouw geloof: dan sta je veel sterker en dat voelt veel beter, wordt je uiteindelijk altijd wijzer van.

22-06-2003, 00:10
ewa sommige mensjes halen de bloed onder je nageltjes vandaan.
maar goed....

01-07-2003, 09:39

Babygirl2003
Heel herkenbaar wat je zegt;
Ik ben zelf een half marokkaans half indisch meisje, en heb al
geruime tijd een relatie/ woon samen met een lieve spaanse jongen.
We hebben een prachtige zoontje van bijna 2 jaar...
Maar ik heb het in het begin van onze relatie niet makkelijk gehad..
vooroordelen en tegenwerkingen van beide kanten...ja inderddad sommige mensen kunnen inderdaad het bloed onder je nagels vandaan halen;dit heeft onze relatie zwaar op de proef gesteld..dat we op een gegeven moment alleen maar bezig waren met wie wat zei...schreeuwend nnar elkaar toe. Tot op een
gegeven moment mijn schoonbroer ons een halt toe riep; Met wat we in
godsnaam aan het doen waren, zoiets moois stuk maken laten maken door buitenstaanders..en hoeveel dit hem pijn deed om te zien.
Dat was een ommekeer zowel voor hem als voor mij...
M'n leven laten vergallen door zoiets onzinnigs...iets moois daarvoor opofferen.Dank zij de wil van beide kanten..onze liefde voor elkaar is het ons uiteindelijk gelukt om de storm te weerstaan, het heeft ons een pracht van een zoon opgeleverd. Het gaat gelukkig stukken beter..er blijven natuurlijk mensen bestaat die niet genoeg aan hun eigen leven hebben, maar die ook het leven van anderen willen vergallen..maar het is aan jou om te leren daar op een andere manier mee om te gaan.
Dus tegen mensen die een soort gelijke situatie meemaken; Laat je niet gek maken..Zorg voor je eigen geluk..want jij bent uiteindelijk zelf de eind verantwoordelijke...

Veel groetjes en liefs

01-07-2003, 22:54

Citaat:
Origineel gepost door lady_moi
bla bla meisjes die dat doen zijn dom
leg mij nou is uit waarom die meisjes dom zijn?

02-07-2003, 15:30
ik ken meisjes die daardoor hun hele familie zijn kwijtgeraakt hoe kan je zoiets je ouders aan doen als je ouders het niet accepteren dan moet je het laten...ik heb weer een andere nicht van en haar ouders vinden het niet erg.

er is niks mis mee maar als je je ouders daar verdriet mee doet doe het niet...als je het doet geef je kinderen dan gewoon islamitische namen..

02-07-2003, 20:34

Citaat:
Origineel gepost door lady_moi
bla bla meisjes die dat doen zijn dom
Nee meid, met deze reactie kom je pas slim over joh!

05-07-2003, 12:25
Ik ben verloofd met een Belgische jongeman, en ik ben heel gelukkig. Hij is geen moslim en van mij moet hij zich ook niet bekeren. In de liefde moet je elkaar accepteren zoals je bent. Elkaar gaan veranderen is haram. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en er is één God = Allah = Jahwe. De manier van geloven is niet belangrijk, als je maar gelooft in één God en goed bent voor je medemensen. Dat predikt ieder geloof.

08-07-2003, 17:46
ASTAFIGOURALLAH.

08-07-2003, 21:34

Citaat:
Origineel gepost door Arabian_Pearl
Ik ben verloofd met een Belgische jongeman, en ik ben heel gelukkig. Hij is geen moslim en van mij moet hij zich ook niet bekeren. In de liefde moet je elkaar accepteren zoals je bent. Elkaar gaan veranderen is haram. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en er is één God = Allah = Jahwe. De manier van geloven is niet belangrijk, als je maar gelooft in één God en goed bent voor je medemensen. Dat predikt ieder geloof.
Islam is de ware geloof...

08-07-2003, 21:42

Citaat:
Origineel gepost door Nisrine01
Islam is de ware geloof...
Voor de moslims uiteraard, maar niet voor de christenen en de joden. Waarom respecteren jullie dat niet?

En het is HET ware geloof. Niet de ware geloof.

08-07-2003, 21:49

Citaat:
Origineel gepost door Faris
misschien die marokkaanse meiden leven gelukkig met die kafirs,maar hun hele leven is een zonde.
moet je voorstellen je hele leven is een zonde,ik ken genoeg meiden die trouwen met nederlandse man, en hij gaat zogenaamde naar moskee om shada te doen, op deze manier hopen die meiden dat hij geaccepteert wordt door haar familie,maar in werkelijkheid die man heeft alleen een doel en dat is met die meid trouwen en meer niet,het is een bekende truc en die ouders trappen in.
een echte moslim nederland die gaat eerst een paar maanden islam bestuderen, en als hij overtuigend is dat de isalm de ware,wordt hij uiteindelijk een moslim.
als zo iemand komt de hand van mijn dochter vragen zo ik geen enkel probleem hebben om ja te zeggen.

voor de duidelijkheid ik heb nog geen dochters,ik moet eerst een vrouw zoeken
Kijk, op het forum jongeren en relaties heb ik ook zo'n posts gelezen. Ik heb echt geen problemen met mensen die de islam, catholicisme, hindoeisme of eender welke godsdienst beleven. Maar deze vorm van beleving vind ik persoonlijk te ver gaan, te ver voor veel mensen binnen die godsdienst die zich hierbij ongelukkig voelen.

Tzimitse

08-07-2003, 23:02

Citaat:
Origineel gepost door Arabian_Pearl
Voor de moslims uiteraard, maar niet voor de christenen en de joden. Waarom respecteren jullie dat niet?

En het is HET ware geloof. Niet de ware geloof.
Ja lach jij maar spelfouten maken is menselijk dat kan iedereen overkomen. Maar je moet zelf maar weten wat je doet, Ieders eigen leven. Straks als je tegenover Allah komt te staan, moet jij hiervoor verandwoording afleggen.

09-07-2003, 10:12

Citaat:
Origineel gepost door Nisrine01
Ja lach jij maar spelfouten maken is menselijk dat kan iedereen overkomen. Maar je moet zelf maar weten wat je doet, Ieders eigen leven. Straks als je tegenover Allah komt te staan, moet jij hiervoor verandwoording afleggen.
dat heb ik al 100 keer gehoord. Uw plaatje blijft hangen.

Pagina's : 1 2 3 [4] 5