Bekijk volle/desktop versie : Verhagen: we gaan niet bombarderen



25-03-2011, 17:11
Vicepremier Maxime Verhagen (CDA) spreekt tegen dat Nederlandse F-16's bombardementen gaan uitvoeren op gronddoelen in Libië.

"We gaan niet bombarderen", zei Verhagen vrijdag na afloop van de ministerraad.

Kort daarvoor had minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal (VVD) juist gezegd dat bombardementen wel tot de mogelijkheden behoren. "We bekijken of er ook acties richting de grond komen", zei hij. Rosenthal refereerde aan plannen voor een 'no-flyzone plus'.

Verhagen wilde niet verder op de kwestie ingaan. Hij verwees naar de officiële brief aan de Tweede Kamer over de uitbreiding van de Libië-missie, waar het kabinet dit weekeinde mee denkt te komen. "Daarin wordt precies aangegeven op welke wijze wij gaan bijdragen", zei Verhagen op vragen van journalisten.

Eerder deze week ging de Tweede Kamer al akkoord met een Nederlandse bijdrage aan de NAVO-missie die ervoor moet zorgen dat er geen wapens naar Libië worden gesmokkeld. Het kabinet wilde toen nog niet meedoen aan de missie die het vliegverbod boven Libië handhaaft, omdat de NAVO het daarover oneens was. Donderdag bereikte de NAVO alsnog overeenstemming.

(Novum)

25-03-2011, 17:17


Intussen vliegen er al lang andere landen boven Libië, maar NL zit nog te keutelen en wil geen bommen.

25-03-2011, 17:28
Liegt die Christenhond alweer?

25-03-2011, 17:37
Ik betaal mijn dure belastinggeld toch niet om een beetje rondjes te vliegen daar ?!?


Er moet wel gebombardeerd worden , er moet vernietigd worden , veel doden en minimaal heel veel gewonden moeten er komen anders is het zonde van het geld , dat vliegen.....

25-03-2011, 18:36



Citaat door Hoessein28:
Ik betaal mijn dure belastinggeld toch niet om een beetje rondjes te vliegen daar ?!?


Er moet wel gebombardeerd worden , er moet vernietigd worden , veel doden en minimaal heel veel gewonden moeten er komen anders is het zonde van het geld , dat vliegen.....


Helemaal mee eens, is ook een psychologisch drama voor de militairen, die willen niet alleen oefenen. Er is vast wel een Khadaffi-bouwwerk te vinden om op te schieten.

26-03-2011, 17:07
Veel doden!! Schrik niet als er ineens 1 bom hier neer valt... gelukkig is Nederland zo groot he! Maximaal 2 bommen en Nederland bestaat niet meer!!!

26-03-2011, 17:47
nou wat een opluchting anders was het leger van kadafie binnen een paar uur verslagen.
aangezien de usa en engeland en de rest geen bommen meer hebben.

26-03-2011, 18:01
Bij alles wat Vehagen zegt moet je de ontkenning eruit halen. Behalve als hij zegt 'Ik lieg'.

26-03-2011, 18:03
Weet je wel wat zo'n bom kost?

26-03-2011, 19:21
wat gaan ze dan wel doen??? een vracht helikopter aan gadaffie geven?

26-03-2011, 19:38

Citaat door Moonboi:
Weet je wel wat zo'n bom kost?


naaaa als ik bedenk dat er ook nog zoiets bestaat als "dat kost een bom duiten" denk ik wel dat het veel zal zijn

pfff. ik wilde dat alles afgelopen was daar......en er gewoon een verkiezing kan worden geregeld...

het puin geruimd...

de boel weer opbouwen (jaha er is al heel veel stuk...al voordat het buitenland ging bombaderen)


maar vooral al die leugenachtige politiecus niks meer te liegen over hebben


Wat een wens he....we kunnen beter de jackpot wensen...misschien dat die nog eens valt op ons hoofke

27-03-2011, 01:11
Janken dat er heeeeeeeeeel veel bezuinigd moet worden maar wel ondertussen verdergaan met het opbouwen van nog meer tekorten eh za3ma. Schijnheilgerd! Met zo'n verraderlijke smoel!


27-03-2011, 21:35


Maakt niet uit hoor of ze nu wel of niet liegen, wij gaan dit zgn No Fly Zone met zijn allen betalen.

27-03-2011, 22:41
Ja en hoe dat we het gaan betalen! Daarom zei ik ook wel janken om tekorten en maar doorgraaien, hypocrieten zelf merken ze er natuurlijk niks van want hun portemonees blijven gevuld alleen de onze lopen leeg in hoog tempo. Stelletje zwijnen! Dat is nou echt iets waar ik een hekel aan heb, heel dat schijnheilige kontdraaierige gedoe van ze in de 2e babykamer allemaal vlotte babelaars en maar koffie drinken (zal ook wel op onze kosten zijn). Maar voor de verandering een keer luisteren naar gewone burger,s een beetje rekening houden met gewone burgers Ho maar! Dat is een brug te ver! Moge zij vervloekt worden


27-03-2011, 22:42
Iqzienen, ik begin ze allemaal te haten. Voortaan blanco stemmen!