Bekijk volle/desktop versie : Mohammed Al-Arifi Geliefd zijn....



24-03-2011, 22:28
Bismillahi rrahmaani rraheem wasalatoe wasalamo 'ala rasoeli llaah, amma be'd

Geliefde broeders en zusters; Marhaban Biekoem,

Je hebt vast en zeker mensen om je heen ontmoet, die erg geliefd bij mensen zijn. Tevens heb je vast om je heen mensen gezien die; diplomaten (Maschayig) of ergens goed in bekwaam zijn gezien. De gehele mensheid heeft een natuurlijke aantrekkingskracht om bij deze mensen te zijn, omdat ze iets bereikt hebben. Hoe is het mogelijk dat als de imam een vrijdagspreek geeft geen harten bereikt, maar een doorsnee moslim als hij preekt de gehele moslims in tranen laat vloeien. Hoe kan dit? Waarom zijn ze zo geliefd? Wees welkom ik het volgend artikel, waarin ik je zal uitleggen hoe je de liefde van mensen kunt winnen!!


Pronken over bekende mensen
Tijdens een lezing gaf een bekende Sheikh een Fatawa (1) die hij weer had gehoord van zijn leraar. Deze leraar heet Sheikh Bin Baaz (moge Allah hem genadig zijn). Nadat de Sheikh deze fatawa had uitgesproken, stond een oude man op wiens lichaam sterk verouderd was en zei: "Ik en Sheikh Bin Baaz waren samen studenten vroeger" en ging gelijk zitten. De Sheikh die de lezing gaf zei inzichzelf: " O oude man, hoe kan het dat jij niet zo bekend was geworden zoals Bin Baaz, waarover nu de gehele mensheid nog tranen laat vloeien vanwege zijn dood."

Het probleem is dat wij onze intelligentie en goede eigenschappen onderschatten. Telkens wanneer we ons willen veranderen op een slechte eigenschap zijn we geneigd snel te zeggen: "Dit is nu eenmaal mijn slechte eigenschap en dit kan ik niet veranderen."

Hoeveel mensen claimen hedendaags wel niet dat ze een Sheik's hand hebben gevoeld of dat hij hen heeft gegroet. Hoeveel broeders en zusters vertellen wel geen verhalen dat ze achter Sudaisi hebben gebeden. De vraag is nu waarom spannen wij ons niet in om zoals zij het Welbehagen van Allah te bereiken . Jij bent sterk als je maar in jezelf gelooft!

Wees welkom!

Het winnen van de harten
Het winnen van de harten van de mens is een belevenis waarin jij je eigen moet maken. Tevens zien we vaak bij rituele feesten dat mensen verheugd zijn wanneer Khalid komt, maar niet bij Mohammed. Vervolgens wilt Khalid ergens plaatsnemen en om zich heen roept iedereen KHalid om naast hem te komen zitten, terwijl Mohammed ergens een hoek zit waar niemand om hem vraagt. Wat is het geheim van Khalid dat iedereen wilt dat hij naast hem komt zitten? Het antwoord is dat Khalid het hart van al deze personen heeft veroverd door zijn goede gedrag en eigenschappen.J

e vraagt jezelf nu zeker af. Hoe bereik ik dit? Ik zal je een aantal punten benoemen hoe je de harten van de mensen kunt veroveren met de wil van Allah:
- Wees mils en gemanierd tussen de mensen;
-Geef geen advies op verkeerde momenten;
-Wees niet hard met je woorden;
-Zorg ervoor dat je tijdens je eerste ontmoeting met een persoon hem belangrijk laat vinden;
-Praat over onderwerpen wat de persoon geliefd vindt vb; voetbal , mode of auto's;
-Geef een glimlach als je vertrekt;
-Vraag hoe het gaat met zijn ouders of gezin;

Ten slotte zijn er duizenden andere manieren om de harten van de mensen te winnen. Ik hoop dat je er wat aan hebt insha'Allah.

De zwakke persoon is diegene die denkt dat hij zijn eigenschappen niet kan veranderen.
(1) Fatawaa is een islamitische uitspraak gebaseerd op de Koran of Soennah

Dit artikel is vervaardigd door het werk van Sheikh Mohammed Al-Arifi..

Wasalamoe alaykoem

24-03-2011, 22:34


Djazzaak Allahoe Ghairan voor het plaatsen.

26-03-2011, 00:51

Citaat:
Het probleem is dat wij onze intelligentie en goede eigenschappen onderschatten. Telkens wanneer we ons willen veranderen op een slechte eigenschap zijn we geneigd snel te zeggen: "Dit is nu eenmaal mijn slechte eigenschap en dit kan ik niet veranderen."
Dit is een goede, is inderdaad ook waar.

01-05-2011, 12:51
soubhanallah

01-05-2011, 12:51


MashaAllaah, Jazaak Allah khayr voor het plaatsen. Is dit stukje vertaald uit zijn boek istamte3 be 7ayatak ?

Wassalam aleykom warhmatullaah wabarakatuh

01-05-2011, 12:53
na'em een heel goed boek! Aanrader voor de mensen die Arabisch kunnen lezen. Totzover is hij nu in het Engels vertaald. Zie http://www.arefe.com

01-05-2011, 12:57
Jaa.. heb laatst een mailtje gekregen over dat het vertaald is.
Het is een geweldige boek. heb het 2 jaar geleden gekocht in saudi arabie.. staat nog steeds in de woonkamer bij mij