Bekijk volle/desktop versie : Ahkaam Al Djanaaiz



24-03-2011, 14:27
Salaam aleikoem,

Wie weet of er een vertaling is van het boek Ahkaam Al Djanaaiz van scheich Al Albanie??

En zo ja waar kan ik het kopen?

Wa salaam,

Oem Romaissa

24-03-2011, 17:44


niemand?????????

25-03-2011, 21:33
echt helemaal niemand???

25-03-2011, 22:27
Daar is geen vertaling van zuster

Allaah weet het beste

26-03-2011, 10:58



Citaat door Aboe_Adam:
Daar is geen vertaling van zuster

Allaah weet het beste


oh jammer
is er dan een Nederlands boek wat het er meeste op lijkt, kwa onderwerpen en bewijzen voor sommige handelingen?

26-03-2011, 11:03
Abdul-Jabbar van der Ven heeft ''Talkhies Ahkaam-oel-Djanaa'iz'' van Sheikh Al-Albaanie vertaald naar het Nederlands, het zou worden uitgegeven door Daar-oet-Tawhied. Ik denk echter dat ze dat nog niet gedaan hebben. Maar dat kun je het beste bij Stichting At-Tawhied zelf navragen natuurlijk. En Allaah weet het beter.

http://www.eltawheed.nl/index.php?nav=static&content=contact

26-03-2011, 11:25

Citaat door Moekhtaar:
Abdul-Jabbar van der Ven heeft ''Talkhies Ahkaam-oel-Djanaa'iz'' van Sheikh Al-Albaanie vertaald naar het Nederlands, het zou worden uitgegeven door Daar-oet-Tawhied. Ik denk echter dat ze dat nog niet gedaan hebben. Maar dat kun je het beste bij Stichting At-Tawhied zelf navragen natuurlijk. En Allaah weet het beter.

http://www.eltawheed.nl/index.php?nav=static&content=contact



Bedankt,

ik heb ze gelijk gemaild.
hebben jullie misschien ook het bewijs of je voor vrouwen nou 5 of 3 lakens moet gebruiken als kaffaan? ik was zelf namelijk al zo 2 jaar en ik gebruik altijd 3 kleden, maar de laaste tijd, doen de mensen erg moeilijk en willen dat ik 5 kleden gebruik.

ik zelf heb geleerd 3 en ik heb hier een Nederlands boek waarin staat:

Het is toegestaan om het lichaam in minder dan 3 lakens te wikkelen, zoals in het geval van de man in ihraam, die in twee gehuld werd. aan de andere kant word het niet aanbevolen om meer dan 3 lakens te gebruiken, omdat dit het aantal lakens zou overschrijden dat gebruikt werd om de Boodschapper van Allah in te wikkelen. het zou bovendien een buitensporige daad en verkwisting van geld zijn.

Het bovenstaande geld voor mannen en vrouwen.Wat betrefd de verslagen die zeggen dat de Profeet in 7 lakens werd gewikkeld of dat zijn dochter in 5 lakens gewikkeld werd-deze zijn allemaal zwak bevonden 1: Ahkaam al Djanaaiz p. 85

----------------------------------------------------------------------------------------------

Is dit dus dan het bewijs? want ik denk niet dat mensen dit makkelijk aannemen, als ik met mijn nl boek kom aanzetten