Bekijk volle/desktop versie : Schoonmaken in Marokko.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

23-03-2011, 11:10
Wie doet dat daar thuis?

23-03-2011, 11:11


Ik alleen als ik bij mijn opa en oma ben uit Nederland .. anders mag ik niet weggaan... Bij mijn opa uit Marokko hoef ik niks te doen maar help wel mee..En in Nederland doe ik enkel mijn kamer af en toe.. soms doet mama mijn kamer ook (als ik om 7/8/9 uur moet beginnen met werken:P)

23-03-2011, 11:13
In Marokko krijgen we vrijstelling, mag ook wel na een heel jaar slavernij. Alleen de tafel (af)dekken en de afwas, dat is nog wel voor ons.


Moet er niet aan denken om daar een heel huis te dweilen.

23-03-2011, 11:15
ik samen met mijn broer.. lekker 's ochtends vroeg beginnen heb je de hele dag de tijd om iets leuks te doen.. schoonmaken in marokko is een makkie..
Hier in nederland is wat anders.. naast je werk en je sociale contacten moet ik in een schoon huis opstaan; dus alles 's avonds poetsen samen met mijn mamie!!

23-03-2011, 11:15


Wij en ik vind dat echt leuk, niet altijd maar ik vind het iig leuker dan een huis van hier schoonmaken

23-03-2011, 11:16

Citaat door Afriqiyah.:
In Marokko krijgen we vrijstelling, mag ook wel na een heel jaar slavernij. Alleen de tafel (af)dekken en de afwas, dat is nog wel voor ons.


Moet er niet aan denken om daar een heel huis te dweilen.

hahaha nee mijn oma huurt een werkster in.. Die eet slaapt drinkt en krijgt betaald... Ze doet de afwas, kookt etc maakt echt schoon... Wij doen enkel 1 afdeling..of de garage en natuurlijk de kamers waar we in slapen..

In Marokko voel ik me een prinses.

23-03-2011, 11:17
Tafel afruimen en vaatwasser vullen, dat doe ik daar.
paar keer nog de trappen dweilen maar that's it

23-03-2011, 11:21

Citaat door misme:
ik samen met mijn broer.. lekker 's ochtends vroeg beginnen heb je de hele dag de tijd om iets leuks te doen.. schoonmaken in marokko is een makkie..
Hier in nederland is wat anders.. naast je werk en je sociale contacten moet ik in een schoon huis opstaan; dus alles 's avonds poetsen samen met mijn mamie!!




Met je broer?



Citaat door miss_rifiatje:
Wij en ik vind dat echt leuk, niet altijd maar ik vind het iig leuker dan een huis van hier schoonmaken



Lijkt me echt vreselijk om daar schoon te maken, al die ruimtes..



Citaat door Ghzalaa:
hahaha nee mijn oma huurt een werkster in.. Die eet slaapt drinkt en krijgt betaald... Ze doet de afwas, kookt etc maakt echt schoon... Wij doen enkel 1 afdeling..of de garage en natuurlijk de kamers waar we in slapen..

In Marokko voel ik me een prinses.




Wij hebben ook een werkster, maar ze slaapt niet bij ons. We pimpen haar wel altijd met hoofddoekjes van Hajar Paleis en Primark slippers.


Ik word zooo lui van Marokko, daar hoeven we echt niets te doen.

23-03-2011, 11:22

Citaat door siha-m:
Tafel afruimen en vaatwasser vullen, dat doe ik daar.
paar keer nog de trappen dweilen maar that's it



Een vaatwasser in Marokko, ik vroeg m'n moeder of we er daar niet eentje konden krijgen. Nou, ik moest maken dat ik wegkwam.

23-03-2011, 11:22
Vroeger toen ik een jaar of 16-17 was als ik niet opruim ( dus hele huis van boven naar beneden) mocht ik niet naar buiten

Maar nu is het wat anders,me schoonzussen zijn er ook die helpen ook,dus iedereen doet een verdieping en de onderste doen we samen.

23-03-2011, 11:23
Wij hebben een vaatwasser in Marokko en dweilen doen we 1 keer per week helemaal van boven naar beneden en om de dag gwn gedeelte waar we wonen.

23-03-2011, 11:24

Citaat door Afriqiyah.:
Met je broer?





Lijkt me echt vreselijk om daar schoon te maken, al die ruimtes..






Wij hebben ook een werkster, maar ze slaapt niet bij ons. We pimpen haar wel altijd met hoofddoekjes van Hajar Paleis en Primark slippers.


Ik word zooo lui van Marokko, daar hoeven we echt niets te doen.


Ik doe net alsof ik ie designers ken .. Kei leuk

Nee zij is familie van ons dus dat is wat anders.. die kadootjes die ze krijgt is weer apart verhaal plus dokterskosten als we er zijn op die van ons..

Ik moet wel wat doen anders mag ik het huis niet uit. Of ik ruim op als ik het te laat heb gemaakt.. dan gaan we spontaan heel het huis doen etc.. en aan het eind van de dag.. ga maar

23-03-2011, 11:28



Citaat door a.h:
Vroeger toen ik een jaar of 16-17 was als ik niet opruim ( dus hele huis van boven naar beneden) mocht ik niet naar buiten

Maar nu is het wat anders,me schoonzussen zijn er ook die helpen ook,dus iedereen doet een verdieping en de onderste doen we samen.




Wij hoeven alleen de tafel/afwas. En als we zonnepitten voor de deur hebben gegeten, dan vegen de en dweilen we de boel wel zelf.





Citaat door Meid_:
Wij hebben een vaatwasser in Marokko en dweilen doen we 1 keer per week helemaal van boven naar beneden en om de dag gwn gedeelte waar we wonen.




Bij ons wordt alles elke dag gedaan, behalve de grote zitkamers om de dag.

23-03-2011, 11:30

Citaat door Ghzalaa:
Ik doe net alsof ik ie designers ken .. Kei leuk

Nee zij is familie van ons dus dat is wat anders.. die kadootjes die ze krijgt is weer apart verhaal plus dokterskosten als we er zijn op die van ons..

Ik moet wel wat doen anders mag ik het huis niet uit. Of ik ruim op als ik het te laat heb gemaakt.. dan gaan we spontaan heel het huis doen etc.. en aan het eind van de dag.. ga maar



In Marokko hebben ze ons liever niet in huis, we wonen allemaal bij elkaar in de buurt dus standaard komen we altijd in 1 huis bij elkaar. Je raadt het al..


Dus we zorgen met z'n allen dat de boel netjes achterblijft (anders hebben we wel een probleem, werkster of niet), en we zijn gelijk weg.

23-03-2011, 11:32

Citaat door Afriqiyah.:
In Marokko hebben ze ons liever niet in huis, we wonen allemaal bij elkaar in de buurt dus standaard komen we altijd in 1 huis bij elkaar. Je raadt het al..


Dus we zorgen met z'n allen dat de boel netjes achterblijft (anders hebben we wel een probleem, werkster of niet), en we zijn gelijk weg.

Mijn oma is blij als iedereen bij elkaar komt.. des te meer schoonmaaksters hahahahahahahahahhaha


Idem dito..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6