Bekijk volle/desktop versie : help,Vaat ruikt naar afwastablet



23-03-2011, 10:38
Salaam dames

heb een probleem wanneer ik de vaat uit het afwasmachien haal dan ruikt de vaat echt nog naar afwastablet.
Nu had vanmorgen koffie ingeschonken in een tas en de koffie smaakte echt chemisch ook de eiren die ik in de pan had gebakken hadden zo een chemisch smaakje van afwastablet
verder gebruik ik altijd merktabletten calgonit regelmatig doe ik er zo een flesje in om het afwasmachine te reinigen en ook maak ik de filter regelmatig schoon.

Wie kan me een tip geven alvast bedankt

23-03-2011, 10:44


laat je het wel tot het einde wasprogramma afdraaien?..

23-03-2011, 10:49
ja normaal programma van 30 min, afwastablet is soms ook niet helemaal opgelost

23-03-2011, 10:50
misschien is dat het.
programma is te kort.

23-03-2011, 11:06


misschien moet je zout toevoegen omdat het bijna op is of glasmiddel en check ook ff meteen je putje daar zitten ook vaak resten in die je er met de hand uit moet halen.

23-03-2011, 11:33
30 is de korste programma...........en er wordt wenig water gebruikt bij dat programma. tempratuur is dan ook laag.
Ik zou een andere programma kiezen......

23-03-2011, 11:35
Shokran Voor De Tips

23-03-2011, 11:44
opzich mocht kort programma voldoende zijn hoor.
als ik weinig vaat heb dan staat die bij mij ook standaard op kort programma en alles komt er schoon en fris uit en tabletje is volledig opgelost.
Ik moet echt heel veel vaat hebben wil ik overgaan op een ander programma.
denk dus eerder dat het aan het zout ligt wat misschien (bijna) op is. en kijk ook even andere instellingen na.
als temperatuur hoog genoeg staat, dan moet een vaatwastablet gewoon opgelost worden.
het kan zijn dat het tempartuur niet handmatig ingesteld kan worden en dit dus op automatisch staat, in dat geval zou ik toch de handleiding nog eens goed na lezen.

08-04-2011, 15:51
gebruik calgon en daarna wat zou toevoegen.

als het probleem nog steeds is moet je weer wat meer calgon gebruiken. helpt goed. deze tip had ik van mijn man. hij verkoopte tijdje vaatwassers