Bekijk volle/desktop versie : Trouwen om getrouwd te zijn!!!



Pagina's : [1] 2

22-03-2011, 21:39
Wat is er toch met de trouwlustige mensen van nu? Waarom trouwt men zo snel en zonder na te denken? Is het nou echt zo hip om te trouwen, om maar getrouwd te zijn? Ik begrijp het niet. Ben ik de enige die dit fenomeen niet begrijpt?

Waar worden die huwelijk op gebaseerd?

22-03-2011, 21:42


Komt wel vaak voor.
Zonde is da

22-03-2011, 21:42
Zou kunnen.

22-03-2011, 21:44
Het is sunnah om vroeg te trouwen.

22-03-2011, 21:48



Citaat door DeRuijter:
Het is sunnah om vroeg te trouwen.


Dat het sunnah is begrijp ik wel. Dat juich ik ook toe. Maar 9 van 10 huwelijken eindigen na een jaar ofzo in een scheiding. Dat is meer waar ik op doel. Als je nu 20 bent en nog niet getrouwd, word je al vreemd aangekeken. Dat is toch apart.

22-03-2011, 21:53

Citaat door Benouta:
Dat het sunnah is begrijp ik wel. Dat juich ik ook toe. Maar 9 van 10 huwelijken eindigen na een jaar ofzo in een scheiding. Dat is meer waar ik op doel. Als je nu 20 bent en nog niet getrouwd, word je al vreemd aangekeken. Dat is toch apart.

Ik begrijp wat je bedoeld meid en ik denk dat de meeste mensen zich daar wel aan irriteren.
Ik denk dat het niet ligt aan vroeg trouwen maar meer aan het feit dat de mensen van nu makkelijk denken.. Weinig sbar hebben.

22-03-2011, 21:55
Trouwen geeft status, daarom.

22-03-2011, 22:05

Citaat door Humi:
Trouwen geeft status, daarom.

Bedoel je als in dat je op formulieren het vakje gehuwd mag aanvinken ipv ongehuwd? flauw I know, ben moe daarom :/

22-03-2011, 22:05
Geeft scheiden ook status, humi?

22-03-2011, 22:17

Citaat door Romy_:
Bedoel je als in dat je op formulieren het vakje gehuwd mag aanvinken ipv ongehuwd? flauw I know, ben moe daarom :/

Ja, is vet stoer.

Citaat door Nimbooda:
Geeft scheiden ook status, humi?

Nee, dat laat (vooral de vrouw) kelderen. Maar hey, niemand trouwt om te scheiden he.
Meiden worden van jongs af aan al geperst in een keurslijf, en de ene doet dit gretig aan, terwijl de ander het weggooit. Die trouwlust is erin geprent, een soort van gehersenspoeld riedeltje waar men langzaamaan zelf in begint te geloven en naar gaat handelen.

22-03-2011, 22:22

Citaat door Humi:
Trouwen geeft status, daarom.


Ashmen status?

Onzin

22-03-2011, 22:27

Citaat door Romy_:
Bedoel je als in dat je op formulieren het vakje gehuwd mag aanvinken ipv ongehuwd? flauw I know, ben moe daarom :/


22-03-2011, 22:30



Citaat door Benouta:
Wat is er toch met de trouwlustige mensen van nu? Waarom trouwt men zo snel en zonder na te denken? Is het nou echt zo hip om te trouwen, om maar getrouwd te zijn? Ik begrijp het niet. Ben ik de enige die dit fenomeen niet begrijpt?

Waar worden die huwelijk op gebaseerd?



Het is een Hype als je dat nog niet weet ...
Je kunt beter getrrouwd zijn dan ongetrouwd

22-03-2011, 22:31
Is gewoon een rage geworden, vooral de zomertijden. En dan stopt het even als het weer winter is. En dan krijg je weer mensen die gaan trouwen het is altijd zo'n periode. Swinters hand vragen en in de zomer trouwen.

22-03-2011, 22:34

Citaat door Humi:
Ja, is vet stoer.

Nee, dat laat (vooral de vrouw) kelderen. Maar hey, niemand trouwt om te scheiden he.
Meiden worden van jongs af aan al geperst in een keurslijf, en de ene doet dit gretig aan, terwijl de ander het weggooit. Die trouwlust is erin geprent, een soort van gehersenspoeld riedeltje waar men langzaamaan zelf in begint te geloven en naar gaat handelen.

Naja, ik zie het niet alleen in ons cultuur, maar ook in vele andere. Is het dan echt een riedeltje of is het gewoon vrouwaangelegd. Een oerinstinct die ons prikkelt om gauw aan de man te gaan en kindjes te maken. Mooie, schattige, jouw eigen vlees en bloed babies!

Pagina's : [1] 2