Bekijk volle/desktop versie : Prestatiebeloning



22-03-2011, 21:27
Is er miss iemand die mij kan helpen met mn beleidsopdracht? Ik heb het onderwerp prestatiebeloning min of meer aangereikt gekregen van stagebegeleidster maar ik weet echt niet waar te beginnen

Wie heeft er hier eerder iets mee gedaan voor zijn/haar studie?
Ik hoop op jullie reactie, alvast heel erg bedankt!

Groetjes, wanhopige student

22-03-2011, 21:44


Oja, het gaat om de zakelijke dienstverlening he...Dus daar advies over geven om prestatiebeloning in te voeren is zeg maar een beetje de opdracht.

Heeft iemand iets liggen daarover misschien, wil er zelfs voor betalen; kun je nagaan hoe stom ik het onderwerp vind hihi. Let me know

23-03-2011, 17:50
Haii

Hier heb je een handige site over prestatiebelonen: http://www.hr-kiosk.nl/xbook/id/1042

Ik heb 3 vragen voor je. Als je dit voor jezelf uitzoekt, dan moet het makkelijker worden om een beginnetje te maken. De rest komt dan vanzelf:
1. Waarom willen ze advies?
2. Waar moet je rekening mee houden?
3. Wat willen ze met prestatiebeloning bereiken? Hiermee bedoel ik, wat willen ze terug zien?

23-03-2011, 22:15

Citaat door DesertDaisy:
Haii

Hier heb je een handige site over prestatiebelonen: http://www.hr-kiosk.nl/xbook/id/1042

Ik heb 3 vragen voor je. Als je dit voor jezelf uitzoekt, dan moet het makkelijker worden om een beginnetje te maken. De rest komt dan vanzelf:
1. Waarom willen ze advies?
2. Waar moet je rekening mee houden?
3. Wat willen ze met prestatiebeloning bereiken? Hiermee bedoel ik, wat willen ze terug zien?



Hoi hoi,

Wat ontzettend aardig van je Ga even kijken op de site en die vragen zijn ook handig..Heb je zelf eerder ook zoiets moeten doen op beleidsgebied?

25-03-2011, 23:34



Citaat door diamondlady84:
Hoi hoi,

Wat ontzettend aardig van je Ga even kijken op de site en die vragen zijn ook handig..Heb je zelf eerder ook zoiets moeten doen op beleidsgebied?



Ja, ik studeer HRM en heb een aantal opdrachten moeten doen over verschillende vormen van belonen. Op zich is prestatiebeloning het makkelijkste variant. Het woord zegt het namelijk al. Je krijgt een (extra) beloning/bonus als je een prestatie hebt geleverd.

Het is een manier om medewerkers binnen een bedrijf te houden waardoor ze meer hun best gaan doen om prestaties te leveren. Dus het komt erop neer dat ze gemotiveerd moeten blijven. En om die motivatie te bereiken moeten medewerkers voor hun prestatie dus een beloning krijgen. Begrijp je?

Als je die vragen voor jezelf hebt uitgewerkt dan kom je er wel uit denk ik.