Bekijk volle/desktop versie : Bulgarije: Amerikaanse inval in Libie is gebaseerd op oliebelangen



21-03-2011, 21:18
SOFIA - De luchtaanvallen op Libië zijn gebaseerd op oliebelangen, eerder dan bezorgdheid om de Libische bevolking. Dat zegt de Bulgaarse premier Boïko Borissov.
,,We nemen niet deel aan de militaire acties in Libië om de simpele reden dat de doelen en middelen van de VN hiervoor ontoereikend zijn," verklaarde Borissov op de Bulgaarse televisie.

Handelsembargo
,,Olie is de belangrijkste reden achter deze operatie. Er zijn veel Afrikaanse landen waar honderdduizenden mensen werden gedood door het plaatselijke regime, maar waar de internationale gemeenschap niet tussenbeide komt," zei de premier. ,,Een handelsembargo of financiële blokkade had de in het nauw gedreven Libische leider Kadhaffi gedwongen om zich sneller terug te trekken," aldus Borissov.

Vrijwillig
Het risico op burgerslachtoffers weerhoudt Bulgarije ervan om de operatie te steunen. Als recent lid van de NAVO, wacht Bulgarije de beslissing van het bondgenootschap af.

Steun
Het land ging wel akkoord met de VN-resolutie van zaterdag die een vliegverbod boven Libië instelde. Het heeft zich eveneens bereid verklaard om humanitaire hulp te verlenen. Maar Bulgarije stelt geen materiaal of mensen ter beschikking voor de militaire operatie.

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/3542/Onrust-in-Arabische-wereld/article/detail/574411/2011/03/21/Bulgarije-Interventie-is-gebaseerd-op-oliebelangen.dhtml

21-03-2011, 21:24


nee joh ze willen alleen de libbische bevolking bevrijden van khaddafie

net als in afgahnaistan en net als in irak dat werkt toch ook goed de behalve dan dat de halve bevolking dood is en de rest honger heeft en de westerse terroristen de olie stelen



21-03-2011, 22:02
Wat is de reden van het afslachten van het Libische volk door Ghaddafi? Ook olie? Wanneer een Libier zijn eigen volk afslacht is aan de VN veiligheidsraad om mensen daar te beschermen. De Arabische Liga zou veel eerder van Arabische landen vragen om het volk van Libie beschermen, maar Egyptie was en is steeds niet bereid weerloos volk te helpen en als anderen met mandaat van de VN dat doen, is OLIE de reden!!!

Olie is inderdaad belangrijk maar geen staat mag eigen burgers aflachten.

21-03-2011, 22:04
nieuw woord voor christelijke westerse terroristen


oliedief

21-03-2011, 22:04


Het gaat om olie voor het westen en hoe houden we olie weg bij de chinezen .

21-03-2011, 22:06

Citaat door underkuffar:
nieuw woord voor christelijke westerse terroristen


oliedief
huichelaars zonder normen en waarden.

21-03-2011, 22:12

Citaat door Tehrani:
Wat is de reden van het afslachten van het Libische volk door Ghaddafi? Ook olie? Wanneer een Libier zijn eigen volk afslacht is aan de VN veiligheidsraad om mensen daar te beschermen. De Arabische Liga zou veel eerder van Arabische landen vragen om het volk van Libie beschermen, maar Egyptie was en is steeds niet bereid weerloos volk te helpen en als anderen met mandaat van de VN dat doen, is OLIE de reden!!!

Olie is inderdaad belangrijk maar geen staat mag eigen burgers aflachten.


ben jij iranees zo ja hoeveel iranezen zijn er in iran en hoeveel ben jij er bereid op te offeren te laten bombarderen door de navo om de rest te zoganaamd te "bevrijden"

en wat heb je liever af en toe een dode door het huidige regime of tientallenduizenden doden iranezen tegelijk door de navo onder het mom van het de bevrijding van het iraanse olie(volk)

en wie wordt de nieuwe door usa geplaatse leider denk niet dat je er een mag kiezen Al Maliki irak en Karzai afghanistan allebei geplaats door usa (oh wat en democratie)

en wie gaat er met de iraanse olie vandoor en waar gaat de winst heen denk maar niet dat usa de infrastructuur gaat opbouwen eerder platbombarderen

en hoeveel irakezen en afghanen zijn er gedood en sterven er nog steeds door het westen is dat wat jij wil in libbie en ook in iran meer dode moslims onder het mom van democratie(oliediefstal op grote schaal)????

21-03-2011, 22:15

Citaat door MaoZedong:
Het gaat om olie voor het westen en hoe houden we olie weg bij de chinezen .



sorry dat was ik vergeten de westerlingen hebben ook een hekel aan chinezen want ze zien er anders uit

als ik een oliestaatje had verkocht ik het alleen aan de chinezen

21-03-2011, 22:31

Citaat door underkuffar:
sorry dat was ik vergeten de westerlingen hebben ook een hekel aan chinezen want ze zien er anders uit

als ik een oliestaatje had verkocht ik het alleen aan de chinezen
Als je werk had zeikte je niet hier.