Bekijk volle/desktop versie : Appelrecepten gevraagd!!!!

19-03-2011, 22:59
Hallo dames,

Ik heb een kist appels gekregen die mijn kids onmogelijk allemaal zullen opeten. Daarom ben ik met spoed op zoek naar recepten om deze appels in te verwerken. Enige wat ik nu zelf kan bedenken is een appeltaart en appelmilkshake maken.

Elk idee van jullie is welkom !

19-03-2011, 23:55

Appelmouse:

Appelmoes, is gemaakt van 3 appels in kleine stukjes snijden, klein beetje water erbij en koken, tot ze zacht en gaar zijn. Daarna door een zeef drukken, en even proeven, als het nog niet zoet genoeg is kan je er nog suiker bij doen, maar heb ik nog nooit hoeven doen. Nog even een beetje kaneel er door heen mengen, en je appelmouse is klaar! Ik heb nog 3 bloemetjes uit wat plakjes appel gedrukt met een vormpje.

20-03-2011, 00:15

Citaat door Janien-of-Ilhem:
Appelmouse:

Appelmoes, is gemaakt van 3 appels in kleine stukjes snijden, klein beetje water erbij en koken, tot ze zacht en gaar zijn. Daarna door een zeef drukken, en even proeven, als het nog niet zoet genoeg is kan je er nog suiker bij doen, maar heb ik nog nooit hoeven doen. Nog even een beetje kaneel er door heen mengen, en je appelmouse is klaar! Ik heb nog 3 bloemetjes uit wat plakjes appel gedrukt met een vormpje.

Dank je ziet er echt heerlijk uit!!!! Heb je enig idee hoelang ik deze appelmoes in de koelkast kan bewaren?

20-03-2011, 00:55
Appelflappen!!
Appelstrudel.
Appelcake.
Fruitsalade met extra appel
Appelpannenkoeken.
Witlofsalade met appel.
Lemsemen gevuld met appel ... recept is hier te vinden op m.nl, even zoekfunctie gebruiken. Errug lekker moet ik zeggen.

Appel-ijs (recept op internet gezocht :hihi:
3 APPELS, geschild en in stukjes
100 GRAM SUIKER
2 EETLEPELS CITROENSAP
1/4 LITER ROOM
2 EIDOOIERS

Voeg suiker, citroensap en 1 deciliter water toe aan de appels en breng dit aan de kook; laat het 20 minuten zachtjes koken en pureer de appels met een vork. Roer de eidooiers los met 1 decilter room en roer dit door de appelpuree. Verhit dit langzaam, al roerende, tot het dik begint te worden. Neem de pan van het vuur en laat de puree afkoelen. Klop de rest van de sagroom stijf en roer dit door het appelmengsel. Zet het mengsel in de vriezer gedurende vier uur en roer elk uur, of gebruik een ijs-machine.

20-03-2011, 20:25

Citaat door Ketqoutta:
Dank je ziet er echt heerlijk uit!!!! Heb je enig idee hoelang ik deze appelmoes in de koelkast kan bewaren?

Wilt u de appelmoes bewaren in een pot? Doe hem dan meteen heet in een de pot, doe de deksel erop en zet hem 5 minuten ondersteboven. Weer omdraaien en af laten koelen.

(de pot waar je het in doet, bv oude lege schoongemaakt augurkenpot, kook je eerst in water)

Ingrediënten voor Appelmoescake
x150 gram zelfrijzend bakmeel
x100 gram suiker
x3 eieren
x150 gram appelmoes

Bereidingswijze voor Appelmoescake
De eieren en de suiker goed luchtig mixen, dan geleidelijk de appelmoes en het meel toevoegen. Neem een ingevette cake vorm, eventueel nog bestrooien met paneermeel. En bak de cake net iets onder het midden van de oven op 175 graden C. in 60 minuten gaar

Ingrediënten voor Pannenkoekrolletjes met appelmascarpone en kaneel
xpannenkoeken (zelfgebakken)
x0,5 pot appelmoes (of versgemaakt)
x100 gram mascarpone
x2 eetlepels witte basterdsuiker
x1 theelepel kaneel
x2 eetlepels poedersuiker

Bereiding:
Klop in een mengkom de appelmoes met de mascarpone, basterdsuiker en kaneel tot een romig appelmengsel. Bewaar tot gebruik in de koelkast.
Bestrijk de pannenkoeken met het mascarponemengsel en rol de pannenkoek op. Bestuif de pannenkoek met poedersuiker. Direct serveren

20-03-2011, 20:31
Er is hier een topic in de lijst die heet wat kun je met appels