Bekijk volle/desktop versie : Ik ben mijn schoonmoeder nu al zat....



Pagina's : [1] 2 3 4

19-03-2011, 10:30
Ik ben haar tweede schoondochter. En eerste schoondochter is o zo geweldig en dat alleen omdat ze familie is en uit dezelfde kutdorp vandaag komt. Ik ben de slechte schoondochter. Sterker nog weet je hoe ze noemt? Geen eens bij mijn naam maar bij mijn stamnaam. En als ik daar ben is het heel de tijd Ikeriyen vrouwen houden hun man onder vrouw. Ikeriyen staan bekend om shour. Ikeriyen dit ikeriyen zo. Ze beledigd gewoon MIJN achtergrond waar ik bij zit. En als ik er wat van zeg is dat weer typernd aan mijn stam dat we brutaal zijn. En nu ik niet meer weer langs wil gaan is het weer dat ik mijn man probeer te verbieden om naar zijn familie te gaan.

19-03-2011, 10:32


en o ja heeft iemand een hadieth over shour als je iemand daarvan verdenkt hoe erg dat dan wel niet is als het niet klopt. Dan kan ik het even doormailen aan mijn schoonfamilie.

19-03-2011, 10:35
Ikker3ien zijn cool

Hey je schoonmoeder zou eens iets meer kennis over de Islam moeten opdoen, wat zij doet is niet toegestaan.
Vreselijk dat gediscrimineer onder je eigen volk

19-03-2011, 10:35
Jou schoonmamie is een heks.

Smack her in the face.

Wat voor stam heeft zij dan?

19-03-2011, 10:39



Citaat door Azhaar:
Ikker3ien zijn cool

Hey je schoonmoeder zou eens iets meer kennis over de Islam moeten opdoen, wat zij doet is niet toegestaan.
Vreselijk dat gediscrimineer onder je eigen volk
Mijn schoonmoeder vind ze vreselijk haha! En kennis opdoen over de islam? Haha ze komt bijna haar huis niet uit kan noch lezen of schrijven. Enige islam die ze kent is van verhaaltjes uit haar dorp.

19-03-2011, 10:42
Nu al zat? Hoelang ben je getrouwd dan?

19-03-2011, 10:44
Zeer vervelend meid, ik snap wel dat ze je de bloed onder de nagels haalt, maar het is de moeder van je man dus je zal moeten uitvogelen hoe je haar het beste kan aanpakken zonder ruzie.

Wat vind je man hiervan?

Heel veel mensen van oude generatie zijn zo blindstarend op stam en afkomst enz. Laat je niet kennen, laat je niet uitlokken daarmee schiet je niks op. Blijf altijd beleefd en vriendelijk ookal is zij dat zelf niet, wees niet onzeker over jezelf, jij en je man weten hoe jij bent dat is wat telt toch?. Zodra je gaat wedijveren en tot dezelfde niveau gaat dalen dan heb je alleen jezelf ermee.

19-03-2011, 10:47
haha, laat me raden...zij zelf is Riffia.
begrijp dat stammengedoe ook niet zo. laat haar maar uit haar nek kletsen.
Zet haar voor schut door te blijven glimmlachen en beleefd te blijven.

19-03-2011, 10:52

Citaat door DunYaa01:
Mijn schoonmoeder vind ze vreselijk haha! En kennis opdoen over de islam? Haha ze komt bijna haar huis niet uit kan noch lezen of schrijven. Enige islam die ze kent is van verhaaltjes uit haar dorp.


Ik ben zelf een Toes3ied en mijn man is een Ekker3ie (trouwens twee andere zussen van mij zijn ook gehuwd met een Ekker3ie ) en het gaat heel goed samen Alhamdolilah en mijn schoonmoeder woont in Marokko in een dorpje vlakbij Nador en ze heeft hmdl wel veel kennis over de Islam en ze zal nooit maar dan ook nooit stammen over 1 kam scheren...

19-03-2011, 10:55

Citaat door erasmus1:
haha, laat me raden...zij zelf is Riffia.
begrijp dat stammengedoe ook niet zo. laat haar maar uit haar nek kletsen.
Zet haar voor schut door te blijven glimmlachen en beleefd te blijven.


Jij doet nu precies hetzelfde

19-03-2011, 10:56
Jeetje wat een rot situatie zeg meid.
Maar verlaag je niet tot haar niveau en laat zien dat jullie iker3ieen beter zijn.
Inschallah zal het goedkomen en zal ze inzien dat je een top schoondochter bent.

Gair inschallah

19-03-2011, 10:56

Citaat door Ikramatoen:
Nu al zat? Hoelang ben je getrouwd dan?
Klein maandje en het begon al voordat we gingen trouwen toen ze me hand kwam vragen en de weken daarop. We zijn niet lang verloofd gebleven en ken haar dus maar pas maar ben haar helemaal zat.

19-03-2011, 11:01



Citaat door erasmus1:
haha, laat me raden...zij zelf is Riffia.begrijp dat stammengedoe ook niet zo. laat haar maar uit haar nek kletsen.
Zet haar voor schut door te blijven glimmlachen en beleefd te blijven.


wil jij mij het verschil uitleggen tussen een taker3esht en een tariefesht?

19-03-2011, 11:02
Heb sabr en zoek je beloning bij Allaah.

Ik weet dat het moeilijk is maar je moet voor jezelf kiezen op dit moment en niet je laten vernederen. Probeer rustig te blijven bij je man en ga niet aan zijn hoofd ''zeuren'' wat zijn moeder al wel niet doet. Het kan zijn dat je hem afstoot begrijp je? Je moet het slim spelen hihi.

Zorg dat hij jou nergens op kan pakken. Dus geen enkele gemene woorden naar je schoonmoeder niks. Zodat hij haar kant ziet.

Khayr, moge Allah ons leiden

19-03-2011, 11:02
Over stammendiscriminatie kan ik niet veel hadiths vinden,maar ik kan gewoon afleiden uit het leven van de profeet dat hoewel hij verschillende stammen onder zijn hoede had hij nooit iemand discrimineerde maar iedereen in zijn ogen gelijk was.

"Waarlijk, er is geen uitmuntendheid van een Arabier over een niet-Arabier, noch een niet-Arabier over een Arabier, noch een blanke persoon over een gekleurde persoon, noch een gekleurde persoon over een blanke persoon, behalve wanneer er gekeken wordt naar de Taqwa (vrees van en gehoorzaamheid aan Allaah de Barmhartige)." uthentiek overgelverd door achmed.

Een van de vrouwen van de profeet Safiiya werd door sommige andere vrouwen neergekeken op basis van haar joodse afkomst.
On one occasion, the Prophet's wife Hafsah chided her co-wife Safiyyah by calling her “the daughter of a Jew”. She started to cry.

The Prophet (peace be upon him) then came in and asked her why she was crying. She said: “Hafsah called me the daughter of a Jew.”

To this the Prophet (peace be upon him) replied: “Verily, you are the daughter of a Prophet, your uncle was also a Prophet, and you are the wife of a Prophet, so what does she have over you to boast about?”

He then turned to Hafsah and said: “Fear Allah, O Hafsah.” [Sunan al-Tirmidhî (3862)]


Maar helaas,ik vrees dat je schoonmoeder niet zon breed verstand heeft en je zult geduld moeten oefenen. Doet me denken aan wat racisten over marrokanen denken.Mischien dat er ooit op een dag een lichtje in haar herses gaat schijnen

Pagina's : [1] 2 3 4