Bekijk volle/desktop versie : Visum ouders...



18-03-2011, 20:25
Salaam,

Ik open even een topic, mijn neef gaat binnekort trouwen en hij wil zijn ouders er graag bij hebben.

Het probleem is dat zijn ouders al een visum hebben aangevraagd maar een franse die is geweigerd zonder reden.

Hij wil nu een visum aanvragen via nl en zijn andere zoon probeert het via duitsland.

De vader van mijn nicht was directeur op een vwo school in marokko maar heeft inmiddels pensioen.

Wat is het beste wat zij kunnen doen om op de bruiloft te komen,

En hoe lang duurt de procedure?

Hoop dat iemand mij kan helpen...

18-03-2011, 20:44


Hij kan de aanvraag niet indienen, dat moet degene in marokko zelf doen. en het gaat alsvolgt.
Ben er namelijk ook mee bezig voor mijn nicht en heb geinformeerd bij het IND. heb het volgende dus niet uit mijn duim gezogen of via via gehoor.d

Je moet een garantstellingformulier van de site van het IND dowanloaden, invullen en ondertekenen. met dat formulier ga je naar je gemeente om je handtekening te legaliseren. kosten zijn ongeveer 6 euro.
dit stuur je samen met een koppie van je onvereenkomst, salarisstroken van de laatste 3 maanden en kopie van je paspoort naar de visumaanvrager.
deze gaat met al deze papieren naar de Consulaat of Marokkaanse Ambasade in Marokko (rabat) en dient de aanvraag daar in. kosten zijn ongeveer 60 Euro.

In dit geval gaat het om zijn ouders( dus 2 personen) dit betekent dat hij van al zijn papieren het dubbele moet sturen.
dus:
2 grantstellingsformulieren gelegaliseerd,
2 kopieen van het overeenkomst
6 kopieen van salarisstroken.
2 kopieen van het paspoort.

De kosten zullen dan ook zijn 120 euro voor de aanvrager.
De procedure duurt ongeveer 3 maanden. probeer het altijd zo vroeg mogelijk te regelen omdat de eerste keer meestal word geweigerd.

Hoop dat je hieraan wat hebt

Succes

18-03-2011, 21:10
Dank je wel...

Weet jij of ze gewoon zelf kunnen aanvagen zonder de procedure van nl want zijn vader is eigenlijk gewoon (modif) amtenaar, die kunnen in princiepe toch gaan waar ze willen omdat ze gewoon een baan hebben. (nu niet meer omdat hij gepensioneerd is)

19-03-2011, 21:53
Ja dat kan wel hoor., omdat die een vast inkomen heeft. alleen moet er aangetoond worden dat er genoeg middelen zijn om te overleven in het Land. en naar mijn informatie is dat 30 euro per persoon per dag. ook moet een een reisverzekering worden afgesloten dat een dekking heeft van minimaal 30.000 euro.( maar dit geldt ook trouwens voor de hierboven genoemde procedure)