Bekijk volle/desktop versie : Studie Sallaam mensen wie kan mij vertellen waar ik de opleiding SCW in 2 jaar kan doen?



Pagina's : [1] 2

17-03-2011, 22:40
Ik ben hopeloos op google aan het zoeken naar een 2-jarige opleiding SCW, maar ik kan niks vinden.

Ik wil graag SCW in 2 jaar doen aangezien mijn leeftijd.
Wie kan mij helpen?

Groetjes,

18-03-2011, 01:28


Volgens mij bestaat dat niet..Is bbl geen optie?

20-03-2011, 22:59

Citaat door altijd_toch:
Dat is inderdaad geen optie, wel in 3 jaar en als je dan ook nog eens voor de volwassenenopleiding kiest dan hoef je maar 1 dag per week naar school en op het begin 4 dagen vrij en daarna na een aantal maanden moet je 24 uur per week stage lopen. Een leuke opleiding echt een aanrader!



Lekker en welke school biedt dit?

21-03-2011, 10:38
hmm jammer, utrecht te ver voor mij.

tnx

22-03-2011, 20:17


Bestaat er een opleiding niv 4 in 2 jaar?

22-03-2011, 20:47
Het ID-College biedt niveau 3 en 4 Welzijn opleidingen in 2 jaar aan. Voor 21+. Drie dagen stage en twee dagen school. Het is gewoon BOL, dus je komt in aanmerking voor studiefinanciering. In Leiden/Zoetermeer/Leidschendam. http://www.id-college.nl

Succes.

22-03-2011, 20:54
klopt, op ID college heb je SCW opleidingen die je in 2 jaar kunt volgen. Maar hier moet je wel 21 jaar of ouder voor zijn. En dan loop je zoals Oem_Badr al zei: 3 dagen in de week stage bij een erkend leerbedrijf(stageplaats) en 2 dagen in de week school.

groetjes,

22-03-2011, 22:17
Salaam dames bedankt voor jullie reacties!! Ik woon in de omgeving in Amsterdam en wil graag in de omgeving Amsterdam de opleiding SCW doen in 2 jaar. Ik zie bijna overal 3 jaar op internet staan, maar dat is te lang voor mij. Ik wil zo snel mogelijk mijn diploma op zak hebben en een leuke baan krijgen Inch'Allah.

22-03-2011, 22:19

Citaat door spw86:
hmm jammer, utrecht te ver voor mij.

tnx


Ja Utrecht is ook een beetje ver van mij. Waar wil jij de opleiding SCW doen? groetjes

22-03-2011, 22:24

Citaat door altijd_toch:
Dat is inderdaad geen optie, wel in 3 jaar en als je dan ook nog eens voor de volwassenenopleiding kiest dan hoef je maar 1 dag per week naar school en op het begin 4 dagen vrij en daarna na een aantal maanden moet je 24 uur per week stage lopen. Een leuke opleiding echt een aanrader!



Hey meid. Dat is wel lekker, maar het is zeker geen bol opleiding en geen studiefinanciering?

23-03-2011, 00:26
Je kunt capabel opleiding doen.

23-03-2011, 09:18
Scw opleiding bestaat dat nog? Ikdacht dat het beleid daarvoor is veranderd dat diploma is niets meer waard als je daarin werk gaat zoeken.

23-03-2011, 14:08



Citaat door pippaa:
Scw opleiding bestaat dat nog? Ikdacht dat het beleid daarvoor is veranderd dat diploma is niets meer waard als je daarin werk gaat zoeken.



Ik volg zelf de opleiding. Voor een vooropleiding op het hbo. En er is inderdaad weinig werk te vinden!
Gewoon niet normaal. Overal bezuinigen ze. Er worden vaste medewerkers ontslagen en vrijwilligers aangenomen.

Je hebt geluk als je een baan daarin vind maar je hebt dan nog geen garantie.

23-03-2011, 15:53

Citaat door hallo10:
Ik ben hopeloos op google aan het zoeken naar een 2-jarige opleiding SCW, maar ik kan niks vinden.

Ik wil graag SCW in 2 jaar doen aangezien mijn leeftijd.
Wie kan mij helpen?

Groetjes,


Is een traineeship Light verzorgende misschien iets voor jou?

Dit is een 1 jarige opleiding en je zult daarnaast werken bij een zorginstelling

23-03-2011, 23:12

Citaat door Sali7a:
Is een traineeship Light verzorgende misschien iets voor jou?

Dit is een 1 jarige opleiding en je zult daarnaast werken bij een zorginstelling



Salaam,

Ik ben wel benieuwd naar de 1 jarige opleiding.
Zou je daar wat meer over kunnen vertellen, insha-allah???

Shoekran

Pagina's : [1] 2